fredag 25 december 2009

JULAFTON



På Julaftonsmorgon hade vi lång mysfrukost i matsalen. Lilla Flisan spanar in vad som tomten lagt under granen på natten, istället för att äta frukost :). Sååå spännande med alla paket!


Julafton hos "House of Philia"!

Vilken mysig julafton vi hade igår!
Lungt och skönt. Skatterna och jag gick runt i pyjamas till lunch, då vi gjorde oss fina, för då kom nämlgen resten av familjen för att fira jul med oss!


H och Flisan grillar marsmellows efter frukosten i öppna spisen. Sött!:)


La Familia vid julbordet! Skatterna + Mina kära bröder och Svägerskorna.


Julklappsöppning! Skatterna fick så många fina julklappar i år. Tack alla!


Frun i huset tände massor av ljus! "Julklänningen" kommer från Odd Molly.




Liten trött Beabus i snälla mormors trygga famn...
Åh som hon trivs där! Hennes julklänning togs av först, sen åkte strumpbyxorna av, för det var nämligen riktigt varmt hos oss igår! De fina små svarta lackskorna jag hade köpt till henne, kom inte ens på:)

Idag är det slappardag! Tanken var att vi skulle till mamsen och papsen idag, men något kom emellan tyvärr...


Hoppas ni får en härlig juldag!

Kram




14 kommentarer:

♥Linda♥ sa...

God fortsättning!
Ni verkar ha haft en fin julafton igår! Vi hade huset fullt hela dagen och det är mysigt men dagen går bara så fort! Jag är inne här och kikar var och varannan dag men är väldigt dålig på att lämna kommentarer. Din blogg är väldigt fin. Kram Linda

Anonym sa...

Vad fint ni har det! Jag blir alltid så glad när jag kikar in hos dig :)

Jag önskar dig en god fortsättning och sluta aldrig blogga!

Kramis

Miss Linda sa...

Blir så glad av dig Å dina små skatter .....

Ha det gott,Kram Linda

Hem och Lycka sa...

Härliga bilder, god jul!

kram Mia

blomsterboden i skanör marie sa...

Känns som du haft en lika underbar julafton som jag har haft, idag gör vi absolut ingenting precis som er, det är sååååå skönt.
Fortsatt mys=)
Kramkram marie

Hemma hos Katta sa...

God fortsättning Philia!

Det ser ut som ni hade en helt underbar julafton igår. Julmys! Gillar även att du (?) smög in lite rosa/lila bland klapparna...

Juldagskramar från Katta

The Primetime family sa...

Ah vilken mysig jul och va fint med vitt som tema genom hela hemmet! Dessutom mycekt snygg Odd Molly klanning! God fortsattning pa festligheterna! towe.

Anonym sa...

Ni ser ut att ha haft en riktigt mysig jul! Vi hade också en lugn och fridfull jul, men juldagen är den bästa dagen på hela julen tycker jag. Barnen leker med sina nya saker, vi går och skrotar mest hela dagen och det finns inga måsten.

Vilket finns spisskydd ni har, vart har kommer det ifrån?

Kram från Jessica

s.m.i.l.e sa...

God fortsättning på julen!

Titti sa...

Åh vilken fin blogg och underbart hem, nu blir jag sugen på att bara ha vitt hemma igen... Och klänningen från Odd Molly- sååå snygg!

Tulipa sa...

God fortsättning!

Jag gillar eran julgran..pyntet är precis min smak... Skulle också haft turkost, men hittade inget...det blev silver, vitt och blekrosa..får fortsätta jakten på det turkosa till nästa år...om jag nu vill ha det då!

Skön lördag till er!

Kram mariette

According to Nicky sa...

Himla fina och mysiga bilder! :) God fortsättning! Kram/Nicky :)

Anonym sa...

God Fortsättning!
Hur mysigt som helst verkar ni haft det! Gillar att kika på alla dina bilder å hur fint ni har det. Å alla snygga kläder.
har rätt nyss hittat din blogg å funderar vad jobbar du och din man med?
/Den avundsjuka som också vill ha råd med Odd Molly kläder

Unknown sa...

Vilken fin blogg du har, hittade precis hit:-)
Ha en fortsatt härlig jul.