söndag 17 juni 2012

RIKTIGT GOD MAT IGÅR & TEKNIKSTRUL

.
.
.


Här på restaurangen Indigo var vi igår kväll!










Todelooo söndag!





Jippieeee, dag fungerar nätet ääntligen som det ska!

Man blir ju lite tokig ibland när tekniken inte fungerar som den ska, eller hur!?  Igår hade jag dubbel otur för nätet hemma ville absolut inte fungera och när jag tog med mig kameran ner till restaurangen igår glömda jag ladda batteriet... Så ja, en "bild på skylten" fick jag med iaf innan min Canon inte villa vara med längre!

Hur som helst så var det suuupergod spansk mat på Indigo (som ligger jättenära oss)och jag blev glatt överaskad! Vi åt en massa olika små vällagade tapasrätter och drack gott rött och jag kan verkligen rekommendera detta ställe till alla Småstadsbor (fast man får nog boka bord för det blev fullsatt snabbt)







Gårdagskvällens: Poncho Missoni (Factory Malmö), byxor Hunky Dory (Tullhuset Västerås), tisha Zadig & Voltaire, boots Munderingskompaniet (Tullhuset Västerås) skärp Rehard (Tullhuset Västerås)  och halsband + armband Icon (Creative Lounge bla)




Riktigt skönt med en tunnt stickad och lätt poncho på sommaren att dra över linnet eller tunna tröjan  på kvällen:)




Idag står verkligen "regnet som spön" här i Småstaden och jag tror att det helt enkelt får bli en lång mysig innedag! Ska bla inviga min Kitchen Aid också och baka och fixa lite i köket med Beabus. Kanske göra scones nu redan till frukost? Servera det med smaskig Lemoncurd och doftande Cappuccio på frukostbordet ...yes så får det bli!:)




Ha nu en riktigt sköön söndag!



KRAM





.

15 kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Jag stod och höll i den där ponchon igår och vart ruskigt sugen. Så himla härlig i texturen. Här börjde dagen med sol men det vetefan om det håller i sig...

Anonym sa...

Hej
Blir det ingen bloppis?????

Anonym sa...

Hej, du är jättefin i den - mvh Lena

MissTess & Saga sa...

SnyggoPetra, som alltid. Jag har likadana byxor fast i annan färg från HD och skulle gärna ta dina boots också:)

Happy Sunday!

Septemberflikka sa...

Snyggt sommarfräscht! Här öser det ner och det blir snabbstädning och sen tokmys med kidsen.

Ha en skön söndag!

Kram

Anonym sa...

Du passar jättebra i ponchon! Tapas är verkligen en favorit och när jag bodde i Örebro fanns det också ett ställe som hette Indiogo som bjöd på goda tapasrätter! Ha en fin söndag!

Maria - Wikers Liv sa...

Snygg poncho!
Här regnar det också! Idag, igen... :(
Du behöver knappast göra reklam via FB, tror jag, för du leder stort! ;) :)
Supersnygg dukning! Gillar och röstar! :)
Kram /Maria

Anonym sa...

доброе утро!)))

LOPPISLIV sa...

Halloj söta Petra!! Ohhh så fin rosa poncho, somrig som bara den!! Har suttit och uppdaterat mig här inne just nu efter en hel veckas semester i solen, utan tillgång till dator och blogglandia :-))

Vilken superfin midsommar dukning du visade i blått och vitt, mina absoluta favoritfärger nu på sommaren, ger känsla av himmel & hav...Härligt!! Du får min röst!!!
Såg också att du fått en vit kitchenaid....berätta gärna om du är nöjd med den, en sådan står högt på min önskelista och ska inköpas efter semestern har jag bestämt :-))

Stor Kraaam till dig och tusen tack för all inspiration jag alltid får, både gällande klädtips och inredning :-)) // Paula

Anonym sa...

Vilken fin poncho! Jag undrar vart du köpt din vita och svarta poncho som du hade på picknicken? Den var verkligen i min smak!
Tack för en superbra blogg!

/Elin

VivanDivanGoesFashion sa...

Superfint verkligen. Ponchon var ju ursnygg. Lite kul för idag har jag också på mig likadana byxor och skärp :-)

Ha en fin dag
Kram
/Vivvi

sandra sa...

DU ÄR SÅ HIMLA SNYGG :D JÄTTEVACKER!

Kolla det här med!

DEN VACKRASTE FINASTE KILLEN I BLOGGVÄRLDEN !!!

DEDE! Ska nu bli offentlig igen och släppa ny musik!

Han har skrivit världens vackraste kärlekstexter och vann OPEN SLAM RAP i Australien!

WWW.DEDEPRIVAT.BLOGG.SE

Han kallas drömkille för han håller på förändrar världen genom sina projekt och har skrivit kärlekstexter till sin framtida flickvän som han inte träffat en. Helt obeskrivligt sagolikt vackra!

Helt otroligt VACKER och nu ska han bli OFFENTLIG!!! :D

Sprid vidare så att ALLA ser detta och RÖSTA för att han ska bli offentlig!

WWW.DEDEPRIVAT.BLOGG.SE
WWW.DEDEPRIVAT.BLOGG.SE
WWW.DEDEPRIVAT.BLOGG.SE

Anonym sa...

Jättefin poncho! Rosa är så fräscht på sommaren. Och du också!/ Lotta, Sundsvall

En blandad kompott sa...

Jättefin poncho!
Kram

Anonym sa...

LOVE! LOVW!LOVE PONCHO!!!!!!!! KYSSSS ANDREA FROM BUENOS AIRES!!!