söndag 12 maj 2013

VAD VI HAR FÖR OSS

.
.
.



Beabus myser ute i vårsolen. Detta är vår uteplats i trädgården under det stora äppelträdet och gruset gör så mycket för den där sköna riustika ute-känslan tycker jag. Vill ha mer rustikt och rostigt och rejält  i trädgården mixat med vackra perenner och formklippta buskar och mossiga äppelträd. Det är ju såå fint. Möblemanget ovan kommer från Ikea (stolarna) och bord + bänk Plantagen.(Skattens kläder kommer från Noa Noa)







Tjingeling snyggingar!




Finns ni kvar vänner!?:)



Ni kanske undrat var jag tagit vägen? Denna helg är typ den helg som är mest intensiv när det gäller kalas och jag vet inte hur många tårtor jag smällt i mig! Jag och mamma har ju fyllt år och ikväll är det dags igen för då ska vi fira svärmor som fyllde igår och det blir middag hos oss:) Många majbarn i släkten och detta är verkligen bästa tiden att fyll år. Eller bästa tiden på hela året överhuvudtaget! Jag älskar när allt det somriga varma sköna ligger precis framför oss och allt gror och börjar blomma och luften är så klar och ljuset såå krispigt (länge sen jag skrev krispigt:) 

Det börjar bli så varmt att man kan sitta ute och äta både lunch och middag och man får påta i trädgården och trädgårdsfix är ju ett av mina stora intressen. Älskar att plantera och klippa och fixa, sånt som en del andra kanske tycker är en belastning (stor trädgård = en del att göra) tycker jag bara är roligt alltså:) Man kan liksom inte göra fel i en trädgård och den är ständigt i förädring och formbar och planterar man något som man sen inte gillar så flyttar man ju på den växten och ersätter den med någpot annat! Och så kan man "dela" på sina favoriter så de sprider sig överallt (som ex Myskmadra, bästa vackraste marktäckaren. Den har vi på många ställen)









Trädgårdsjag! Yes så här ser jag ut idag när jag krattar och gödlsar min gräsmatta:)







Lite nya snygga kuddar på bänken på uteplatsen (Day Home)







Vackra Baliparasoll har ni säkert sett på många ställen, det har ju blivit såå poppis! Mitt är från Reunion Home.







På detta pics syns en av mina födelsdagspresenter som jag blev såå glad för...







Nämligen en ny Magnolia! (jag har två tidigare). Busken är såå vacker och ganska stor redan och kan tydligen bli hela 6 meter högt om man har tur (eller om man bor typ i Skåne eller England haha. Tror inte jag lyckas få en så stor Magnolia här i Mälardalen:)






Denna gröna marktäckare är alltså Myskmadra






Vackert körsbärsblom vid tomtgärnsen








Mys i solen:)






Nu ska jag minsann  ta en stor kopp latte och smya upp på altanen och lägga mig i solstolen och sola och läsa nya Sköna Hem! Passa på att göra det en stund innan det är dags att börja med kvällens födelsdagsmiddag:)






Ha en riktigt fin fortsättning på söndagen alla!




KRAM



.



17 kommentarer:

Weronica - Living by W/Days and Weekends sa...

Härliga ute- och trädgårdsbilder! Nu grönskar det verkligen där ute. Fortsatt fin söndag!

Anonym sa...

Lyckliga du , och alla andra som har det så, som kan mysa i lugn o ro på altanen. Trots att vi bor inpå skogskanten, har vi grannar väldigt nära inpå på andra sidan. Vars ungar skriker konstant från morgon till kväll. De kastar boll o skriker 2 meter från vår altan. Håller på att bli TOKIG!!

Anna G sa...

Mina föräldrar (som bor på Skiljebo) har en Magnolia som säkert är 4-5 meter hög och översållas av vackra blekrosa blommor varje vår/sommar. Så möjligt är det absolut :-)

/Anna

Elinor sa...

Så fina bilder du bjuder på. Underbar trädgård. Den marktåckaren får jag titta närmare på...
Gillar grusuteplatsen skarpt!
Ha det gott & fortsatt kalasande!
Hälsningar Elinor i Vårgårda.

Kristine sa...

Vacker magnolia. Vad är det för sort?

Att vara någons fru sa...

Så himla vacker trädgård. Och magnolia! Aj lavv!

Mrs Sunshine sa...

Har också fixat och donat i trädgården i helgen. Underbart! Älskar verkligen rost i kombination med växter.
Tips! Beställ snygga krukor/blomlådor i obehandlad plåt som rostar vackert - kika in här: http://mrssunshinecooking.blogspot.se/p/tradgard.html

Anonym sa...

Hej
Så fin trädgård, jag har sett bilder på din entré och undrar vad det är för träd som står där.
Mvh Åsa

Giesela sa...

Såååå fint !
//G

Liw / Fina lyan sa...

Vilken fantastisk trädgård ni har! Min lilla med lite vildvuxna växter som jag inte vet vad det är ger mig bara rynkor haha :)

Design by Tornblad sa...

Åh vad kul att få lite tips. Jag har precis flyttat till hus och behöver tips på allt som har med trädgård att göra. Känner mig som en total nybörjare.

Du har jättefint!!!
Kram Malin

Anonym sa...

Åhhh vad fint ni har!
Jag tycker personligen att ALLT trädgårdsarbete är sååå boring- men samtidigt AVSKYR jag att det ser vildvuxet och schabbigt ut, så jag spenderar alldeles för mycket tid där ute ;) iallafall
Blir jag rik ska jag ha en trädgårdsmästare-OCH EN KOCK ;)
Kram på dig fina!
Mia fr Trelleborg
( häromkring är Magnoliorna ENORMA och alldeles UNDERBARA-löööv den växten!!!!)

A House With A View sa...

Jättemysig uteplats!! Inspirerande! Vackra kuddar och fint parasoll!

kraaaaam aka

En blandad kompott sa...

Vad fint ni har det!
Och jag älskar Magnolia...så fin den är!
Kramar

Anonym sa...

Jättefin trädgård du har!! Är det inte mindre med tulpaner i år än förra året då det var totalt ljuvligt med massor av tulpaner i vackra färger???

Kram från syd

Emma R. sa...

Vilket härligt inlägg! Tack och grattis i efterskott!:)

Kram E.

Sanna sa...

Superfina utemöbler!