Visar inlägg med etikett BRÖLLOPET 2010. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett BRÖLLOPET 2010. Visa alla inlägg

tisdag 16 mars 2010

I´M IN LOVE WITH MY BRAND NEW HIGH HEELS

.



En liten "Sneak peek" av mina brudskor!

God kväll vänner!

Såg ni det fantastiskt underhållande programmet Hollywoodfruar igår? Denna säsong får ju förra att framstå som absolut sansad. Montazami är ju kvar, hur go som helst och såå underhållande. Men de nya damerna? Helt galna!!! Barbiekalas för 50+:isar med avklädda bartendrar... Kanske det är i Hollywood man ska vara när man blir äldre:) Hur som helst, idag har jag faktiskt nästan sett ut som en av dessa damer, när jag gått in mina nya brudskor här hemma. (Måste öva eftersom jag definitivt inte brukar gå i high heels nu för tiden) Gyllene absolut helt underbara sandaler med 13 cm klack, till jeans och vardagstunikan... Med Beabus på ena armen och kaveln i den andra handen liksom, ja ni förstår själva.... Inte sååå fab. Men till brudklänning och piffad mamma= perfekta!


.Letade ett tag innan jag fann "de rätta" med hööga klackar!


Hoppas ni har en mysig kväll hos er!


KRAM

Psst, Flisan och jag tackar så jättemycket för era söta gratulationer till henne!!! Ni är så himla snälla och fina, allihopa.:)

.

fredag 12 mars 2010

MIN BRUDKLÄNNING

.

Happy jag och min kära mams utanför inredningsbutiken Asplund idag! (Där inne skulle jag förresten kunna tänka mig att köpa i princip allt;) I påsen på axeln: min brudklänning... 

Godkväll!

Tack för era söta kommentarer, ni är såå snälla och fina! Dagen har verkligen varit jättemysig. Med mamma som sällskap har jag promenerat runt och tittat på både underbara klänningar och skor. Har även ätit inte mindre än två härliga "smörrebröd"!:) (En på NKfiket och en på mysiga Östermalmshallen.) Jag kan även berätta att jag numera har en alldeles alldeles perfekt brudklänning i min ägo och jag fann den jag sökte på Maruschka de Margot på Birger Jarlsgatan. (Kan ju inte visa den för er nu, såklart, men jag lovar att ni ska få se den efter bröllopet.) Så roligt och skönt att hittat "the one".

Nu är det mysfredag i soffan framför tv:n som gäller!

God Natt & Sov så Gott!!!!

.

JAKTEN PÅ "THE DRESS"

.


Ljuvligt lila. Ännu en vacker moodboard från Snippet & Ink!


Hej happy Fredag!


Idag far jag till Stockholm på brudklänningsjakt! Jag har lilla mamsen med mig som sällskap och "wish me luck", att jag hittar det jag söker...

Åh, vad det ska bli mysigt med en heldag i Stora Staden. Mammaegotid utan små skatter som behöver matas och roas, de får bli hemma med H. Titta på vackra klänningar, söta näbbdito och underbara skor i lugn och ro (och inte bli avbryten för att nån liten som sett världens finaste hårband eller behöver kissas, äter grus eller vill gå nån helt annanstans!;)

Innan vi far hem idag får jag inte glömma att köpa med mig en stor kartong med härliga favoritchokladpralinerna från NK att njuta av ikväll!


Supersöta Kate Hudson provar en Vera Wang i filmen Bride Wars.


Jag önskar dig en riktigt fin Fredag!!!



onsdag 3 mars 2010

PIONER & BRÖLLOPSTÅRTA

.


Massor med pyttesmå prinsesstårtor! Visst är det smart att alla kan få var sin liten egen "bröllopstårta"!? Bild från Tössebageriet.

Hej i solskenet!

Åh vad det är mysigt när solen skiner! De stora skatterna är idag med mormor & morfar på slädfärd och skidtur. Efter att själv suttit inne och först hållit på med tråkigt pappersarbete (räkningar blä) och sen mycket roligare bröllopsfix ,så ska jag nu ta Beabus  i vagnen och gå ut på en skön promenad ned på stan!

Hoppas solen skiner på dig också!

Hur fin var inte denna brudbukett ? Pioner är såå vackra, hoppas hoppas att det går att få tag på till den 8:maj...


Vi ses!


fredag 26 februari 2010

DRÖMSKOR & SMÅGODIS

.
.

Rosa bröllopstema är fin-fint! Det vill jag att vi också har (vad häftigt det var med den korta klänningen och rosa pumpsen förresten!) 
Moodboard: Snippet & Ink.

Hej Fredag!

Fortfarande sjuk och ömklig, men jag har bra hjälp idag med skatterna för H är hemma och sköter "markservicen". Själv tar jag det lungt och ligger just nu och planerar inför bröllopet. Nu börjar det ju nästan närma sig, drygt två månader kvar och jag har idag fått reda på att inbjudningskorten är på gång! Vi har beställt dem från duktiga Calligraphen, som även gjorde inbjudningskorten till Beas dop.(Lovar att visa bröllopsinbjudningskorten, så småningom, i ett annat inlägg!)


Snart ska jag lägga mig under täcket på soffan och sätta på Sex and the city filmen, för att bla studera alla de tjusiga bröllopsblåsor Carrie provar. Har inte sett på den "feelgoodfilmen" på riktigt länge, så en repris passar bra både i dessa "bröllopstider" och när man ligger sjuk. (Är det förresten någon som har koll på när tvåan kommer? Såg nån bild från den, där Samantha hade en brudklänning på sig, spännande...)


Fick en tidning av mamma igår och i den fanns de ju! Drömskorna till bröllopet!!! Vita Blossom från Louis Vuitton med underbara rosor i mjukaste läder. Om ni klickar på bilden ser ni dock det lilla lilla "hindret"... Hmmm. (Tror nästan jag ska köpa brudskor först och sen välja klänning efter dem.)

Nu ska H och flickorna gå ner på stan och köpa godsaker till ikväll. Jag har beställt en stor påse med mina smågodisfavoriter - massa mjuka surisar, hårda saltisar och mumsig choklad. Sånt kan man passa på och unna sig när man är sjuk! (Åh,vad jag blev godissugen känner jag:)

Nu blir det filmtajm!

Njut er fredag vänner!


lördag 13 februari 2010

ISLAND IN THE SUN

.

På denna beach ska jag vara som nygift! Jippie!



Godmorgon Lördag!

Igår skålade vi i bubbel!!! Vi har nämligen bokat resan till vår "honeymoon"! Behöver jag säga att det ska bli hur mysigt som helst??? Bilden ovan är från vårt hotel och nu leker vi  "På spåret" ! Frågan är- "vart är vi på väg"?:)

Det blir 10 dagar i solen med H och lilla Beabus på en liten underbar ö, långt långt borta (Bea får så klart följa med på smekmånad, hon är ju alldeles för liten för att vara ifrån oss så länge). Lääängtar redan...

Idag blir det bla en tur till badhuset med skatterna! 


Ha en härlig dag!

.

Förresten, tittade ni på Solsidan på 4:an igår? Måste vara den absolut roligaste serien den kanalen visat!!! Heeelt underbart kul och så snygg!: Viss igenkänningsfaktor också, för all del :)



.

.

fredag 5 februari 2010

HEJ UNDERBARA FREDAG

.


"Våra färger" Rosa, vitt och lite svart!


Hej Alla Fina!


Åh, äntligen Fredag igen!!! Här hemma är det mycket bröllopsplanering som pågår för tillfället, så jag hoppas att ni står ut med en hel del "bröllopssvammel" ett par månader till! :) Vi har bestämt hur vi vill ha det på "vår dag" och vårt kommande bröllop kommer bli: Intimt, modernt och exklusivt!

(Fick dessutom reda på häromdan att min kära storebror ska gifta sig 6(!) dagar efter oss, i  Paris dessutom, så Grattis svägerska A! Du har gjort världens kap;)

Det som är prio nu är att få ut inbjudningarna. På amerikanska "stationary sidor" finns det hur mycket fina kort som helst och till bra priser men  det finns ett litet problem..
"Valkommen pa vart brollop" blir inte så bra, eller hur!?:)

Nedan kommer några inbjudningskort som jag tycker är riktigt riktigt fina och som inspirerar mig!



Fint enkelt svart /vitt  kort från svenska Romance.

Uuuunderbart fint kort som passar vår bröllopsstil! Från Papeterie store.

Riktigt tufft Amerikanskt kort i en snygg serie. Från Printable Press.

Läckert kort med partylampor! Printable Press.


Älskar den här bilden med pionen och funderar på att använda den i vår inbjudan! Kommer från Papeterie store.

Ja, det är en del val som göras snart och det är svårt, för när det kommer till Bröllop finns det ju hur mycket läckert som helst att välja bland !!!

Nu ska Beabus och jag gå ner på stan för  lunch och  lite "Barnklädershopping".


Ha en fantastisk Fredag!!!


Ja just det! Har 123 obesvarade mail som jag lovar jag ska svara på i helgen!!! Så ha tålamod söta bloggisar, svar kommer:)





lördag 10 oktober 2009

HONEYMOON PÅ CAPRI

.

.

Sitter just nu och myser i soffan med min älskling. H tittar på fotboll och medans han gör det, tittar jag på olika Honeymoon hotel på lap topen! Har varit inne och tittat på detta designhotel, som heter JK Place Capri, flera ggr och kan inte se mig mätt. Vill så gärna åka dit!
.

Vilket läge vid Medelhavet...
,
Frukostrummet.
.


Såå tjusig interiör på Hotel JK Place.
.

Vilket fantastiskt vackert hotelrum, eller hur???

.

JK Place Capri

Vi är båda jättesugna på att åka till Italien på smekmånad. Tänk all fantastisk god mat man få njuta av i så fall....

Nu ska jag titta lite på Zlatan, en grön gräsmatta och en boll för att glädja min fotbollstokiga honey. Ha en mysig kväll!

.

söndag 27 september 2009

FÖRLOVNINGSDAG

.

Helt fantastisk bröllopstårta som dessutom är svensktillverkad! Jag funderar på att använda mig av pioner som tema till bröllopet och en sån här piontårta skulle verkligen bli pricken över i:et. Tårtan kommer från underbara O´holy sweet.

.

Idag är det H:s och min förlovningsdag!!!

Tänk att det har gått ett helt år sen världens finaste och mest omtänksamma man friade till mig! H överraskade mig med en weekend i Sandhamn med svit på hotell och sköna spabehandlingar. Jag var gravid i 5:e månaden med lilla Bea och njöt verkligen av att bli så bortskämd! Sen blev ju allt ännu underbarare när dessutom ett frieri kom...

ÄLSKAR DIG H!

.

.


Sandhamn 27/9 2008
.


Jag för exakt ett år sen. Nyförlovad med älskling sitter överlyckliga jag på restaurangen och njuter av maten och mitt sällskap! Tycker om den här bilden, för när jag ser den tänker jag bara på hur fantastiskt mysigt jag tyckte allt var!
.
.

lördag 19 september 2009

BRÖLLOPSTANKAR

.
..
Godmorgon soliga Lördag!!!
..

Härlig bröllopsmoodboard i höstfärger och foton från Snippet & Ink.


Här har vi kickat igång vår lördag med sconesbakning och Bossa Nova på stereon. Finns ingen mer uppiggande musik!:)


Igår fick menyförslag från restaurangen i Visby vi besökte förra helgen och "Kapten Liljas Meny" var som gjord för oss! :)Perfekt! Oj vad jag älskar att planera inför den "stora dagen"...




Är inte den här Brudens hår, klänning och brudbukett av kallor underbara???



Det här fotot är ju bara så fantastiskt!




tisdag 25 augusti 2009

EN VACKER BRUD






Det här tycker jag var riktigt riktigt fint! Så snyggt skräddad sedesam brudklänning i siden. Till den en riktigt maffig håruppsättning med fjädrar i slöjan och en enkel liten brudbukett av små blekrosa rosor...




.





Vilken siluett... Så vackert med pärlraden av knappar i ryggen. Måste bli av med en del gravidkilon bara först för att kunna komma i en sån gorgeous skapelse!



.

torsdag 20 augusti 2009

Datumet är bestämt...

.
Datumet är bestämt och kyrkan är bokad!!!


Det blir ett Junibröllop på Gotland...
Vad mysigt det ska bli!
.Just nu drömmer jag mig bort i mina bröllopstankar igen.
Hittade nämligen så fina bilder i temat med gröna accenter. Det kanske vore nåt?
Se bara den bröllopstårtan!


Grönt är skönt!!!

.


Vilken ljuvlig enkel brudbukett av enbart grön hortensia...



.



Äppelgrön Moodboard från Snippet and Ink.



.

fredag 14 augusti 2009

Honeymoon

.


Bild: vi.sualize.us Preciiis så här vill jag att vår "honeymoonbed" ska vara på nåt exotiskt ställe...

Godmorgon Happy Fredag!!!

Här är vi på ett strålande humör idag! Solen skiner och Bea och jag har morgonmyst i hammocken...

Har faktiskt börjat tänka lite runt den stundande bröllopsresan idag... H och jag pratade om nästa års semester igår och så kom vi plötsligt på att vi faktiskt ska på honeymoon nästa sommar!!! Vart vi önskar åka är vi helt överens om... Västindien är bådas dröm!!! H har varit på St: Barths och blev helt förälskad i den ön. Jag själv har aldrig varit i Västindien men tycker att det verkar vara ett paradis... Vi har pratat om Maldiverna och andra ställen i Indiska Oceanen också, men jag tror att "atoll-livet" inte är lämpat för oss... Skulle nog bli lite stressad av att vara såå isolerad...

Vi får se om detta resmål blir vårt smekmånadsparadis...



Ett Drömhotell... ***** Laluna Hotel på Grenada!



Nu ska jag sluta drömma om detta och ge mig ut på klänningjakt istället... Imorgon är det ju party!!! Jippie!

(Är det någon som har varit på ett fantastikt hotell/resmål någonstans så blir jag superglad om ni vill tipsa!!!)




.

onsdag 12 augusti 2009

Ringmärkta Sessor...

.

Jaha, då kommer det alltså ske minst tre Prinsessbröllop nästa år.. Madeleines, Viktorias och så Mitt Eget ;)!!! He,he,he...


Vilken av de Kungliga Sessornas ring är då finast?






Prinsessorna Viktoria och Madeleine har två ganska olika ringar. V:s är klassisk med en rund briljantslipad diamant medans M:s har en smaragdslipad diamant med vitt guld. Stenarna uppskattas att vara på ca 2 karat och de lär ha kostat runt 500.000 kr st..







Jag tycker definitivt att lillsessan vann rond 1 när det gäller första bröllopsduellen!


Modern men ändå såå maffig!!!




Uppdaterar med en bild på min egen förlovningsring, vitguld med prinsesslipad diamant som dock är utom tävlan, only 4 u Inredningsgalen + Nicky...;)


Jag själv kunde inte vara mer nöjd över min, i mina ögon, helt fantastiskt fina förlovningsring som H faktiskt har designat själv! Den blev så rätt! H frågade en gång vad jag tyckte var en fin ring, och sen lyckades han designa en såå mycket finare...


.



Nu ska jag och barnen åka ut på landet till min väninna A som bor så fint i ena flygeln i familjens herrgård!


Ska nog ta lite pics där så ni får se!


Ses sen...





lördag 25 juli 2009

Helt borta i tankarna...

.



Dessa UNDERBARA bilder...



Sitter här vid laptopen, hostig och snuvig. Lyssnar på denna ljuva musik (ÄLSKAR lounge musik...) och surfar runt bland alla dessa inspirerande bröllopsbloggar och andra div. hemsidor. Det finns så otroligt mycket fint ute på webben. Massor med buketter, klänningar,teman och annat godis man som blivande brud bara vill ha! Hur ska man någonsin kunna bestämma sig för något???







Jag är ju ganska velig som person och har svårt att fatta slutgiltiga beslut så jag vet inte hur detta ska gå...





Kasta en tärning kanske eller låta H fatta besluten åt mig? Han är ju trots allt också delaktig i bröllopet. (nåväl, liite grann kan han få bestämma ;)



Nej nu måste jag verkligen sluta sitta här och drömma och ta tag i hus, barn, blivande man och verkligheten istället!




So long!




Bilder: Snippet & Ink