måndag 10 maj 2010

CREME VITT GULD & SVART

...
.
.
.

Singing in the rain! Nygifta och såå lyckliga!!! Foto: Diana Westöö

.

God Eftermiddag Raringar!
.
-Oj vad jag har känt mig risig idag! Magsjuk och eländig hela natten och såå trött hela dagen... Kikar ändå in för att bjuda er på lite fler bilder från i lördags!:)


.
Näbben Flisan framme på altarringen! Hennes sidenklänning kommer från Sally Membery London, kofta Sara Louise och svart skinnskor Vincent.  I handen: en liten minivariant av min brudbukett. Ovanför till höger skymtar min bukett med svagt aprikosa och cremefärgade rosor, creme/guld färgade band och fjädrar. Båda buketterna är gjorda av de otroligt duktiga floristen/dekoratörerna Downey & Belleville!


Här har vi precis kommit ut från kyrkan och får underbart doftande rosblad kastade över oss! (Kyrkan för vår vigsel var vackra Hedvig Eleonora kyrka vid Östermalmstorg Stockholm.)
.
"Vår" supersnygga Rolls Royce väntade på oss utanför kyrkan! I den bar det sen av för fotografering på bla Hotel Diplomat och sen efter det vidare till Djurgården.

Honey och jag i regnet på väg in till våra underbara gäster som väntade inne på på Ulla Winbladh. (Tusen Tack alla för att ni ville vara med och förgylla vår bröllopsdag!!!)

Här på kaffebordet ser man en liten del av den fantastiska dekor i svart/creme/guld/vitt som fanns på restaurangen gjord av Downey/Belleville. (Ska försöka få fram fler bilder, det var såå fint! Downey hade dessutom fixat massor med härlig gammeldags jazzmusik som den här som spelade i bakgrunden. Allt för att skapa rätt stämning!  ) Plakatet med "vår bröllopsdesign" kommer från Calligraphen, som även gjorde våra menykort, inbjudningskort, vigselprogram etc.


Vackra dukningen!

En liten fundersam Beabus smaskar smörgås i sin söta näbbklänning från Escada.


Till bords i den vackra glaspaviljongen dekorerad med svart och vitt! Det jag kände att vi bara måste ha på vår bröllopsmottagning var riktigt stora vita ballonger och det blev verkligen superhäftigt! Varje ballong var fastsatt med ett vackert svart sidenband med bordssiffran synlig på ett svart kort. Blommorna som stod på borden var bla vita anemoner och pioner.

Hihi. Jag och min "minst sagt" uppspelta 6-åring!:)
(Vart tog förresten den fina rosetten Flisan hade i håret vägen?)

Vi hade som sagt chartrat en Djurgårdsfärga som tog vår gäster fram och tillbaka till Nybrokajen. På den serverades det generöst med gott bubbel och efter ankomsten gick vi snabbt över gatan till Hotel Diplomat för att inta goda drinkar med våra allra bästa vänner i Cocktailbaren. Det var så himla kul!

Nu ska jag försöka piggna till lite för skatterna förväntar sig en riktigt happy mamma till middagen ikväll. Varför då kanske ni undrar? Jo det är så att den nygifta bloggerskan fyller 38 år idag! Hurra för mig!:)


Ha nu en riktigt fin majkväll och åter igen; STORT TACK för alla underbara kommentarer ni lämnar! Jag blir så glad!!!


STOR KRAM

.

.

74 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen

syster doris sa...

Tänk att jag får bli den första att GRATULERA här på bloggen! Vackra vackra du STORT GRATTIS till din fina make! Ta hand om er o lycka till!
Stor kram Tina

Anonym sa...

GRATTIS på födelsedagen och GRATTIS till bröllopet Petra! :)

Mvh Cass

Hege sa...

Grattis med fødselsdagen!!!!!! Så fine bilder fra den store dagen!!!! Klem Hege

Anonym sa...

tack för att vi får vara med...
ett helt underbart bröllop, såååå roligt att följa dej o familjen med alla fina bilder
susanne s

SOFIE sa...

Åhhhh vad vacker du var!! =) Så himla fina ni är hela familjen!! =) Vilka underbara bilder! Så roligt att "få vara med och se" Alldeles underbart!! Alla lyckönskningar till er! Massa kramar!!

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen och givetvis grattis till att ni gift er. Underbara bilder! Måste ha varit en superlyckad dag.

Krya på dig

Åsa

Pethra sa...

Ett stort grattis på födelsedagen!

Härligt att få ta del av era vackra bilder från er stora dag, ni är sååå vackra!

Tråkigt med magsjuka, hoppas att det inte är bröllopsmaten som är boven bara. :o(

chatarina sa...

Vilka jättefina bilder!! Grattis på fördelsedagen..det blir mycket att fira för dig i maj :)
Kram

Jeanette sa...

Åh,vad ni var vackra, jag blir så glad åt att du delar med dig av ditt fina bröllop. Jag har aldrig tidigare varit på ett så tjusigt bröllop : )Grattis till bröllop och på din födelsedag. Kramar Jeanette i Skåne

Anonym sa...

Gratulerer så mye med dagen!!! Hurra!!!!!

Siv

Marianne Lande sa...

Hipp, hippp, H U R R A for min favorittblogger!! :) Og nydelig par dere var. Fantastisk vakker brud & kjolen din er bare rålekker :) Så heldige vi er som får se de fine bildene! Kose deg som nygift & kose deg på dagen din!

Vintage sa...

Ett stort grattis till ett underbart bröllop!Ni är så fina! Kramar susanne

Anonym sa...

Dubbelgrattis till dig Philia.
Jag har nog sagt det förr men säger det igen, Tack för att du bjuder oss allt detta, du inspirerar mig.
/MVH Anna

Anonym sa...

Hej P
Tog en löptur på gym idag 1 mil Hua..
vad håller man på med?
GRATTIS!
Såå..mycket som händer på en gång! Bröllop födelsedag, bröllpsresan du ser vad du har framför dig, och så de familia..mama mia...
SKÖT OM DIG!!!
ps.Gud så fina bilder vi är lyckligt lottade med en underbar bloggerska som Du!!

MITT VITA HUS sa...

STORT GRATTIS TILL DIG I DAG! Tack för inspirerande underbara bilder, ni är sååå fina och vilket drömbröllop:) Krya på dig! Kram kram M

eva sa...

ETT STORT GRATTIS PÅ DIN DAG.OCH TACK FÖR ATT DU DELAR MED DIG AV ALLT.HÄRLIGA KORT.
KRAM EVA

Stjärnor & Champagne sa...

Ni är jättefina hela familjen..Stort Grattis till dig idag och hoppas att du kryar på dig snabbt/ Kramkram Anne

Brunkullan sa...

Så underbart vacker du var! Klänningen och hela alltihopa!!

Kul att allt blev så lyckat.
Kram Susanne

Anonym sa...

Så kul att ni valde Diana som fotograf. Jag tycker verkligen om hennes sätt att fotografera. Ni ser ut att ha haft en härlig dag som sig bör :) Tack för titten!

Linda sa...

på väg hem fårn Svenskt Tenn körde er fina RR förbi oss och jag & maken blev lite bröllopsnostalgiska.
och så var det du, hade inte en tanke på det då, men nu ser jag ju bilen!! här läser jag din blogg varje dag, åker ner till sthlm på weekend och ser dig på Din stora dag!
liten värld! ni var iaf otroligt vackra där i baksätet!!!
STORT grattis!

Anonym sa...

GRATTIS bästa bloggerska,
både på födelsedagen och till att du har blivit FRU ! !
Jättefina bilder! Men det är ju inte så konstigt när ni var såå vackra allihop!!

Kramkram,
Helén

Stämningsfullt sa...

Underbart vackert allting!
Stort grattsi på din födelsedag, hoppas du mår lite bättre nu :)
Kram!

Lillan sa...

grattis så mye med bryllupet!! du var rett og slett nydelig! Nydelige barn også:)

håper dagen var knallfin!!

klem Lillan

Birgitta sa...

Så fina ni va. Kul att få se.
Grattis på födelsedagen:)

Milla sa...

Oj oj, inte kul att bli risig mitt i allt! Hoppas du får en fin födelsedagskväll, och ro till att bli pigg igen. Grattis!

Sandra sa...

Grattis, både till bröllopet och på födelsedagen! Bröllopet såg jättevackert ut och din klänning var ju bara så underbar :)

Lilla Korsvirkeshuset sa...

Lilla Flisan, herregud vad söt hon är i sin vita rosett! Det är verkligen ett tips som kommer användas på min lilla när håret tillåter det =).

Grattis på födelsedagen, du är verkligen bedårande!

Kram,
Angelica

Camilla sa...

Hipp hurra o grattis på födelsedagen!
Har också tänkt ballonger till festlokalen men inte kommit på riktigt hur jag skall ha dem. Det här var ju kanon, att ha dem mitt på bordet!

Camilla

Line fra huset på landet sa...

Herlige bilder, P :))Alle var sååå fine i nydelige klær og strålende glade!
Jeg ønsker deg en fiiin dag idag, din dag. Jeg gratulerte deg i forrige innlegg for joda, jeg husket at denne dagen er din, men gjør det gjerne igjen;) Gratulerer med dagen Petra:))

God klem fra Line

Hem och Lycka sa...

Så fina ni var och så fint tema! Grattis på födelsedagen!

kram Mia

Blogg by Maliin Stoor sa...

ser helt magiskt ut!
Vackra ni!

Grattis


Maliin

lilla Tildes hem sa...

Oj så roligt att få se bilder från festen! Grattis på födelsedagen!

Anonym sa...

Jag blir helt mållös! Fantastiskt vackert! Grattis än en gång.

Anonym sa...

Vad roligt att få se ännu fler bilder! Allt är verkligen SÅ fint!

Stort grattis på födelsedagen!

kram Linda

PS. Krya på dig!

Anonym sa...

Ett jättegrattis! Sååå fint bröllopp! Vacker klänning! Och ringen!

....och lite regn betyder ju tur! :-)

Hälsningar Maggan

SOFIE sa...

Missade de första bilderna när jag var in här först, hade så bråttom att skriva hur snygga ni var!! ;) Måste bara säga att din brudklänning är nog den snyggaste jag sett!! Underbar!! =) Gud så snygg du var!! =) Massa kramar!!

Anonym sa...

Stort grattis! Ni är verkligen ett fantastiskt vackert bröllopspar. Så roligt att få se resultatet av allt planerande :-) Klänningen var såååå snygg, och håruppsättningen passar dig superbra. Dina barn är lika söta som vanligt.

Lycka till!
Stor kram
Rebecka

Lilla gårdshuset sa...

Men lilla frun *blink* inte ska du vara risig nu. Grattis på födelsedagen!!! Så otroligt fina bilder från erat bröllop idag också. Vill bara se mer *blink*.

Kramis/Heléne

Anonym sa...

Hej Philia!

Grattis på födelsedagen!
Vilka härliga bilder från
er bröllop! Tack för att
du låter mig njuta av dem.
Krya på dig/ K

Marie - Systrarna sa...

Jag vill också gratta! Både till bröllopet och till födelsedagen. GRATTIS!! Kram/Marie

Klaramilla sa...

Hej! Fru B och härliga bloggerskan!
Bröllopet var smakfullt till tusen om ni frågar mig.Jag blir såå glad och inspirerad av att titta på dina alla vackra bilder. Såå fina! Själv är jag ogift än men snart är vi på G vi med hoppas jag. Jag tittar in då och då hos dig och det är förträffligt trevligt att läsa om allt det du berättar. Ha en skön fortsatt kväll i soffan!
MVh hemmamamman

Anonym sa...

Krya på dig och grattis på födelsedagen!
Tjusiga, tjusiga foton bjöd du på även idag!
Hälsningar Anna T

Ghislaine sa...

Herzlichen Glückwunsch!

Dr Molly sa...

oh vilka underbara bilder!! Grattis igen och stort grattis till dig på födelsedagen!!! KRAM

Vitt för själen sa...

Stort grattis till er som nygifta!! - jag gissade att du hette Philippa :)

Jisses vilken tur att du höll dig från magsjuka på stora dagen!
Underbara bilder du bjuder på..som vanligt.
Kram Sophia

Anonym sa...

Gratulerer med dagen!
Skjønne bilder!

Klem Liv Bente

Yvonne sa...

Åh, vilka fina bilder! Tack så supermycket för att du delar med dig av bröllopet, och hela ditt liv! Det är så himla kul att läsa din blogg, har inte läst så länge men är helt beroende av en dos Philia varje dag, eller åtminstone varannan.
Ha det!
Kramar...

♥ Monica ♥ sa...

Så fantastiske bilder. Gratulerer med dagen!
Klem Monica

Hemma hos Katta sa...

Nu är du fru! =)

Helt underbara bröllopsbilder - perfektion i mina ögon!!

Klänningen, håret, ringarna, skorna, blommorna, näbbklänniningarna, dekorationerna osv osv. Love it! Gud så kul att få följa med er på er dag via bilder, hoppas det kommer fler längre fram...

Stort grattis på födelsedagen dessutom!

Stor kraam /Katta

Marits vita skrin sa...

Grattis på födelsedagen, hoppas du kryar på dig snart.

Vilket vackert tema ni hade på mottagningen. Jag blev kär i ballongerna när jag såg dom förut på snippet and ink. Men då var det i ett stoooort tält. Gjorde ju sig supersnyggt även i mindre skala.

Men du, vem är kvinnan som bär på Bea ut från Kyrkan. Tycker jag känner igen henne. Är hon skådis månne???

Kram kram
Marit

Love Peace Pionies sa...

så fantastisk fint alt sammen var.
kjolen og buketten var så nydelig!!!
klem K

Unknown sa...

Grattis på födelsedagen :)
Och underbara bilder på ett super vackert par.
Ta hand om er!
Kram

Petra sa...

Vad fin du var som brud!! Stort grattis till dig och din man!

Emmie sa...

Åh så OTROLIGT VACKERT! ♥
Underbart med mycket vitt och lite svart, genomtänkt och snyggt in i minsta detalj!
Du strålar som en sol vackra du, helt fabulous!

Och sist men inte minst, GRATTIS på födelsedagen! ♥

Anonym sa...

Gratulerer så mye med dagen! Nydelige bilder fra den store dagen deres, nydlige... :)
Klem Rigmor

Vackra Vita Ting sa...

Så fina! Otroligt vacker brud och vilken underbar klänning.
Hoppas du kryat på dig och hade en bra födelsedag igår.
Kram Kram

Anonym sa...

Everything was so beautiful. Congratulations and best wishes!
Love From, Canada

Anna Inreder sa...

Grattis till ett underbart bröllop och på din stora dag!
Vilka vackra bilder och människor!
Kram Anna

Unknown sa...

Hipp,Hipp,Hurra!! Grattis på fødelsedagen!
Men vilket otroligt vackert brøllop!
Ja,det var ju helt perfekt!!!!
Ha en fin dag med massor av tårta och paket!!
Tjingeling...

Catrine sa...

Gratulerer med dagen! :)
Nydelige bilder fra eventyrbryllupet deres!
Takk for titten! :)

Anonym sa...

Grattis ännu en gång till bröllopet!

Förstår att det var mycket jobb med all planering innan nu när man ser alla detaljer och hur genomtänkt allt var. Riktigt snyggt!! Vackra bilder.

Grattis på fördelsedagen :)

Sofia

Michelle sa...

Vilket härligt bröllop ni haft!
Nu vill jag ju också gifta mig! Ska försöka övertala gubben, men det är nog inte det lättaste. :)

Grattis på födelsedagen

//Michelle

a piece of happiness sa...

Första bilden är ju helt outstanding. Annorlunda med paraplyerna men snyggt.


LiseLotte

Kamila sa...

Ślub musiał być piękny czego dowodem są zdjęcia.

Dużo szczęścia i miłości życzę.
Pozdrawiam serdecznie z Polski

Anonym sa...

Stort Grattis på födelsedagen och till att ha blivit bli fru Philia!

Kram från Kicki

LOPPISLIV sa...

Jag får gratulera så mycket till de nygifta tu. All lycka på er väg tillsammans genom livet önskar jag er. Finfina bilder, så snyggt och klassiskt med creme, vitt, guld och svart. Tidlöst, klassiskt, det håller alltid. Så himla snygg klänning, ja allt så genomtänkt och perfekt!! Underbart!! Härlig bild tagen uppifrån när ni håller paraplyerna.

Och stort GRATTIS på födelsedagen också. Kramis Paula

Anna S sa...

ÅÅÅÅ, så underbart ljuvligt vacker Du var!!!
Klänningen är absolut den snyggaste jag någonsin sett och den passar helt perfekt på Dig!!
Klänningen, jackan, buketten, frisyren, dukningen - ja allt är så genomtänkt och så outstanding!!!
Skatterna var också såååå fina och söta!!

Ett stort grattis till Er och till dig på födelsedagen!!

Tack för en helt fantastisk blogg och för att du delar med dig av "ditt liv"!!

Kram från en trogen läsare

Anonym sa...

Vilken underbar dag det verkar ha varit. Fantstiskt. Så mycket snyggt :). Blir så himla glad av allt du delar med dig. Efter att ha hittat din blogg så är det dagens stående inslag.
Grattis på födelsedagen. Hoppas att det blir en fin dag.

Kram Linda

Jessie sa...

Stort grattis fina du på din dag!!Så otroligt vackra bilder från bröllopet,förstår att det var helt fantastiskt!Krya på dej...
Kramar Jessie

Anonym sa...

Oh,Vilket vackert och stiligt par! Hela du är så vacker i den fina klänningen. Passar dig perfekt.Så himla fina bilder från bröllopet. Allt är så noga genomtänkt från klädsel till ballongerna i taket på restaurangen. Supersnyggt och tidslöst! Perfekt. Önskar dig och din familj all lycka i framtiden.

Alltid så trevligt att kika in på din otroligt fina blogg!
kram

Anonym sa...

du är nog den enda människan jag har "möt" som har STILL och SMAK. Själv skulle jag aldrig kunna komma på ett kreativt sätt inreda min lägenhet på. Nu när jag har sätt ditt hus dina bröllops klänning tycker jag att du är en GENI. Hur duktig kan man vara! Allt är så enkelt MEN SÅ JÄKLA SNYGGT. Seriös hur gör du?? skulle bli kul om du kunde tipsa till handfallna pers som mig hihi..
Grattis på födelsedagen vackra du!

Elin sa...

Otroligt vackert och stilfullt, stort grattis till er båda! Tack för att du så generöst delar med dig av ditt liv, det är en stor glädje att få följa dig!

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Älskar den översta bilden, du är så vacker där!