lördag 26 juni 2010

SKÖN STÄMNING, SOL, SKATTER, SOMMAR & SNAPS

.
.

Midsommardukning a la Gotland! Midsommarstången, som jag gjorde, blev som ni ser inte såå stor i år:)


-
Heeej Midsommardagskväll!


Har ni återhämtat er än från gårdagens midsommarfest tjejer?! Här på ön har vi haft en skön slapp dag på stranden med skatterna idag. Sen jag blev mamma är jag ju alltid "fräsch som en nyutslagen nyponros" på midsommardagarna numera hihi! Riktigt skönt. (Jag har något litet svagt minne av att så fresch har inte alltid  mitt "midsommardagsjag" varit! ;)



Vår goda midsommarmiddag vid huset. (Till lunch hade vi picknick med bla Sallad och Quiche vid festplatsen)


Jodå, lite av takterna sitter kvar så det blev en liten klassiker (eller två) igår!;)

MidsommarFlisan igår! Blus HM och sötaste kjolen, som matchar pionen i håret, kommer från Lucky Ellen.

Älskar, älskar, älskar mina skatter!


Kolla in de häftiga raukarna i bakgrunden! Vi var på ett ställe igår som heter Kyllaj, där vi alltid är på midsommar. Underbar stämning, skön dragspelsmusik och oootroligt vackert. (Trulle: T-shirt Ralph lauren och shorts Tommy Hilfiger) Fotograf: Flisan


Oj, nu ropar Beabus på mig från nedervåningen! Hurry hurry...



Njut lördagskvällen sköna bloggisar!



.
,

9 kommentarer:

Jenny sa...

Ser ut som om ni har haft det lika myyysigt som vi!!

Olivia sa...

Det ser ut som ni har haft det bäst! ;) Tycker att du har en underbar familj, ta vara på all tid du kan med dem!

KRAMISKRAMAR I MASSOR // OLIVIA ♥

Anonym sa...

MY GOD!!! Måtte du aldrig sluta blogga! Helt underbara bilder o såå otroligt inspirerande!
O huset på Gotland verkar vara supernice! OCH bilderna är ju värsta modellbilderna på dig! Toppenfina, så fortsätt njut på "er" ö, ville bara skriva en liten rad o bara säga det! Känns lixom bättre att skriva det till dig än att jag bara ska tänka det...! ;-)PS. Förstår att du också är en "syskon-matchar-nörd" Hi hi! Barnen kan knappt gå ut om de inte syskonmatchar varandra! Ha ha! Ja vad månne de bli!? SOL-iga kramar från ett underbart Skåneland!

Madeleine sa...

Fotograf nästa kanske?
Bilderna är ljuvliga och jag tänker "Pripps Blå reklam direkt".

Måste säga att bilden på dig i klänningen i inlägget tidigare på bryggan skriker modetidning, sååå snyggt!!!!!

Ha en fortsatt skön helg med dina skatter!

KRAMAR

Anonym sa...

Georgeous Philia Georgeus. Love them all. Maby the atmosphere of Gotland makes you eaven more creative. Love your pics.
Helena

Anonym sa...

Hej P!
Ni ser ut att ha det underbart! Vilka fina midsommarkläder..handlar oxå en del från Lucky Ellen. Jag har en fråga som jag så klart skulle ha ställt häromdagen men men..
Du har ju barn liksom jag och det tvättas ju en del! Jag går på reklamerna och köper olika tvättmedel hela tiden...men fläckar är mitt stora dilemma, de går inte bort!! Och vitt blir absolut inte rent. Du verkar ha lite koll på saker och ting..vad har du för tvätt och sköljmedel? Kanske även bra tvätttips? Konstig fråga kanske och du svarar om du vill..
Fortsatt trevlig helg
A-S Wreeby

Anonym sa...

Hej P! Du får ju så otroligt mycket fina kommentarer att du måtte bli trött på att läsa, men det tror jag inte att du gör. Så därför kommer här en till. :o)
Jättefin, vacker och inspirerande blogg. Få bloggar har fått mig att stanna till så och återkomma till, som med just din blogg.
Jag är också småbarnsmamma med en liten dotter på snart 2 år. Älskar livet så.

Vart hittar du din inspiration och vart kommer den ifrån? Svara när du har tid ork och lust.

Varma kramar
Isabelle

Millas hem sa...

Låter som om du haft en härlig midsommarafton!

Här skiner solen idag, hoppas att den gör det på Gotland också!
Det är så längesedan jag var där, cyklade Gotland runt, men hade gärna åkt dit igen! Fastnade för Fårö....så vackert!



Kram Camilla

Anonym sa...

Ang fläcker - galltvål är suveränt liksom Vanish (kanske inte lika miljövänlig som galltvål men fungerar väldigt väl)

kramkram och tack för en fantastisk blogg :)