söndag 11 december 2011

PÅ JULMARKNAD

.
.
.

Ho ho ho, Bea fick faktiskt träffa tomten idag! (och den riktiga kanske tom?!) Gissa om hon tyckte det var fantastiskt spännande(och liiite läskigt:)




 

Bon Soir!




Här pågår just nu kolafix i vårt kök (lakrits och choklad) men jag tar en liten paus på köksbänken för att kika in till er och berätta om vår mysiga dag på Sätra Brunns julmarknad!

Liten och fin och med världens härligaste julstämning på den gamla kurorten...






Vid ett av alla godisstånden (japp den blev en del polkagrisar och brända mandlar som fick följa med hem:) Min dagens: Jacka Moscow och jeans Circle of Trust (Creative Lounge) tröja + vantar + halsduk Lexington Clothing. Lo Lo: jacka + vantar Scotch R Belle, tunika ChillN och jeans Zara



Fiskdamm ska det så klart vara när man är liten och går på marknad:) (Beas mössa och overall är från PoP)



Mmmmm - rykande färska mumsiga mandlar shoppades i detta söta hus:)



Ponnyridning! Åh vad jag blev nostalgisk när tjejerna red (hade två ponnies när jag var liten och den ena var en söt liten shettis precis som den Bea red:)



Mysigt mysigt i Sätra Brunn:)



Vår marknadstur avslutades med ett fantastiskt litet skönsjungande Luciatåg men en alldeles strålande Lucia!


Oooops, nu måste jag nog återgå till vårt godisfix här!



Ha en mysig kväll så ses vi imorgon!


KRAM



.

21 kommentarer:

Bromans Bravader sa...

Mysigt =)

Inredningsfrun sa...

Vilka stämningsfulla bilder du bjuder på idag. Mys!

Japp. Biljetten är bokad och Malmö den 11:e it is. Ska bli grymt kul och jag hoppas sannerligen att jag får sitta med i panel-juryn och fråga Ranelid om hans fluffiga timotej-hår :D.

KRAM på dig

// Inredningsfrun

Anonym sa...

Så koselig med julemarked, mange fine bilder :-)). Fortsett å nyte førjulstiden med familien. 8 dager igjen å jobbe før juleferien starter , gleder meg :-)). Nå koser vi oss foran peisen. Ha en fortsatt fin søndagskveld. Anita

The super ordinary sa...

Ser ut att varit en härlig dag! : )

Dagar hos mig sa...

Vilken fin julmarknad:)

Fanny sa...

Vilka MYSIGA bilder!! Verkar som det var supermysigt på julmarknaden. :D

mrs Sessan för Lifestyleblogs.se sa...

Gud vad mysigt det såg ut med äkta julmarknad.
Fick gåshud av bilden på lucia & hennes tärnor, så vackra.
Jag bet genast tag i detaljen med buxbom (eller vad det är) i röda band runt ljusen.
Kanske jag skall styla vår lilla skatt som en riktig lusse tärna till dagis tåget på tisdag *haha*

Norge hänger inte helt med i hur man firar Lucia......

Ha en smashings ny vecka
//Sessan

Enkel stil sa...

Så mysigt det ser ut, och vackra lucian.
/Anita

a piece of happiness sa...

Det ser onekligen supermysigt ut!

Marie sa...

Du har väl inte missat att zillstar.se har 50% på "How to kiss a frog" i sin julkalender idag? Finns för övrigt på samma fina ö som Hvita Villan :)

Sophie sa...

Mysiga bilder, och vilken vacker lucia!

//Sophie på Hammarö

Josefin sa...

Vilka mysiga bilder! Ni ser ut att ha haft en bra dag :)

Miss Gizmolina sa...

Hej vackra P.!

Long time no kommentar... Det har hänt så mycket så nu var det plötsligt länge sen sist men nu har jag uppdaterat mig på din härliga blogg. Och vad fin du är i "nytt hår"! Jag skulle också samarbeta med Rapunzel då jag satte i nya extensions för en stund sen men ting tar tid till Norge så det slutade med att jag körde på med mina vanliga...

Jag hoppas att du njuter dina dagar och du, hälsa föresten så mycket till Anna på Tullhuset nästa gång du är dit! Önskar dig en magisk december fylld av lyckliga stunder !

Kramar! Miss.G. :)

Anonym sa...

Hej
O vilka härliga bilder! Jag har läst din blogg säkert under ett år minst och min 16-åriga dotter har börjat intressera sig för din blogg. Hon säger att hon älskar dina bilder. Hon började blogga i augusti då vi flyttade till Usa med familjen. Vi ska bo här under nästan ett år och hon har en blogg för att berätta om hennes liv här för sina kompisar. Hon försöker lära sig lägga upp fina bilder men inser att det inte är lätt! Hon undrar vad du har du för kamera och varför du valde just den? Redigerar du bilderna innan du lägger upp dem och i vilket program isåfall? Redigerar du på ett visst sätt hela tiden för att få samma känsla? Mycket tacksam för svar.
Mia/Just nu hemmafru i Usa

vita_margarita sa...

Synd att vi missade julmarknaden.

Mannen och jag, tillsammans med goda vänner, var på spa-dygn i Sättra Brunn i veckan. Underbart ställe med underbara behandlingar.

Camilla sa...

Hej
Har följt din blogg ett tag, underbara bilder och otroligt vacker hus ni har =)) Jag funderar dock på en sak...de kort du tar på andra(som inte tillhör din familj) frågar du dem om det är okej att vara med i din blogg?
Mvh Camilla

Pethra sa...

Så mysigt med julmarknad och med snö dessutom, inte alls avis. ;) Här i Göteborg bjuds det enbart på höstväder så julkänslan vill inte riktigt infinna sig, oavsett hur många julmarknader man går på. :)

Anonym sa...

Ååh vilka härliga bilder!!
Älskar julmarkander, stämningen är alltid så mysigt!

Kraam Julia

Sanna sa...

hej !
jag undrar om du skulle vara intresserad av att köra ett länkbyte med mig i bloggarna ?

Madelene på Dreams of Molly sa...

Mysigt! Tomten slår jag ett extra slag för, han ser så där genomsnäll ut som tomtar ska göra! De här hemska tomtemaskerna man kan köpa är ju fullkomligt vidriga - gör till och med mig som vuxen rädd! Nej, fram för fler sådana tomtar som på din marknad!

God Jul!

Madelene
http://www.dreamsofmolly.se

Anonym sa...

Vad bra att ni åkte till Sätra Brunn, det var ju mitt tips till dig!

/ Gabriella