fredag 15 mars 2013

PÅ RESA MED LA FAMILIA

.
.
.



Mina bästa på Arlanda!








Todeloooooo!






Här har ni mig och nu är vi framme! Hurra! Helt obeskrivligt skönt faktiskt:)










Jag i baren vid vår gate (jag är verkligen livrädd för att flyga och yes, ett glas eller två hjälper lite för att "lugna nerverna":) Reseoutfit var leojeans Was och tishan och tröjan Aj Project (hittade hela kombon + Campomaggio väskan nedan hos Biskopsgården)





Tygväska i stor storlek = bästa solsemesterväskan






Med på resan är ju macen och lite energiboost till en mamma och magasins är ju aldrig fel (kolla mitt coola Mac-fodral, Emma hade ett likadant när jag träffade henne sist och var bara tvungen att härmas. Super för bloggare och finns hos Modesto.se (Liebeskind är märket)






Framme i Bangkok! Skatterna var så duktiga under resan (speciellt lilla Beabus då och nej hon sov inte en endaste liten blund på hela långa flighten. Thank god för I-pads, appar och filmer:)





Nu ska vi iväg äta Thaimiddag här - mums!:) Vi bor hos min svärmor i hennes superfina villa och jag lovar att jag ska pics härifrån (men nu ska vi bara ut och njuta landet och av värmen. Herregud vad man saknat den!:)






Ha en underbar fredagskväll vänner!



KRAM






.


18 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Ohhh så härligt ni ska ha det!!
Njut nu av er resa och av värmen inte minst (vi har just nu snö igen i södra sverige...suck) och så hoppas jag på lite restips och fina pics här framöver, då vi funderar på att resa till thailand ev nästa år. Stor Kram Paula

Lotta sa...

Kul att höra av dig så snart. Ha en riktigt härlig semester! Kram Lotta

Åsa sa...

Åh ha det så härligt!
Här kommer en liten tävling till dig som jag tror du kan gilla !
Kramar Åsa
http://sommerseth1.wordpress.com/2013/03/15/artworkstockholm-only-for-you/

Att vara någons fru sa...

Ha bästa resan Patsy! Håller dig uppdaterad på vad som händer <3

Jamblinne sa...

Familjebilden är så fin! Mera pics! Och ha en härlig semester.

pilotfrun sa...

Ååh, så härligt!!! Skönt att resan gick bra. Det är ju ett litet trixande med barn på flyg, särskilt när det är längre flighter.
Kram
Rebecca

Anonym sa...

Kärlek, bara massa kärlek till dig :)
Njut i värmen nu !
från the one and only ANKPUNG! som alla pratar om :)

Greta sa...

Hoppas ni får en riktigt härlig semester!! (och att det är bättre värme här hemma lagom till er hemkomst, för allas skull =)

Angelin sa...

Åh! Vidunderlig.. God ferie:)))
klem

Ninnie sa...

Hoppas att ni får det riktigt fint! Vi bodde i din svärmors villa i Thailand för några år sedan så ska bli spännande att se bilder därifrån och få längta tillbaka lite!:) Hon bodde nämligen granne med mina föräldrar under en lång period.

Ha en skön semester!
Kram/Ninnie

Anonym sa...

Åh så mysigt det ser ut! Själv måste jag ta 2 st whiskey ( 6:or) innan jag kliver på ett flygplan. Megarädd!! Ser fram emot era härliga semesterbilder! Ha det wonderful!!/ Lotta från Sundsvall

En blandad kompott sa...

Åh.vad skönt att vara framme i värmen =)
Ser framemot lite lockande bilder =)
Ha det så bra!
Kramar

Lena - gott för själen sa...

Men åh vad härligt! Så avis. Ha en fantastisk resa.

Kram Lena

Beautifulosophy sa...

Flyger inte utan två glas vin! Njut av värmen!

Paula sa...

Åååh så härligt med sol, värme & framförallt ledighet tillsammans med familjen!
Min & min systers familj kom hem från Dubai/Abu Dhabi för ett par veckor sedan och såå bra vi hade det.... Dessutom står man ut med det här Sverigemarsvädret utan några större problem då man fått den underbara solen i två veckor. Man har liksom "tankat upp" så det finns lite reserver.

Jag vet precis hur det känns med den där flygrädslan du liksom jag & många andra lider av. Den som lite grann kan ta udden av den där härliga känslan man ska ha när man ska iväg på semester. Ett litet tips från mig som tidigare också hällt i mig ett par glas vin för att det ska kännas någorlunda okej att flyga, är faktiskt att prova en ångestdämpande medicin som heter Xanor. Receptbelagd förstås så det krävs läkarbesök och jag ska också säga att jag är inte glad för att klämma i mig mediciner i tid & otid men det här hjälpte faktiskt mig mycket vid vår senaste resa. Inga tråkiga dagen-efter-må-illa av vin och heller inga hangovers av medicinen.

Önskar er en fortsatt trevlig semester!

Paula i Helsingborg

Malmis sa...

Vad härligt! Kom precis hem från Thailand förra helgen, längtar tillbaka till värmen... :)

Anonym sa...

Beautiful Thailand, beautiful people! I lived there for seven years !!!
Have a great time there Petra !
Greetings from Singapore,
Ilse

inge sa...

I went on my honeymoon to Thailand such gorgeous gentle people. Have a lovely trip