onsdag 26 augusti 2009

Bilder från förr...

.

. . God Onsdagkväll!

.Här har det varit full rulle hela dan... Frisörbesök hos min fantastiskt duktiga frissa som tar lååång tid på sig...Besök hos prästen för dopprat och skoshopping.

Sen har det varit datahaveri på laptopen, nåt virus tror jag, så då åkte min gamla HPlaptop fram ur gömmorna...Och vad hittade jag då! Jo, bilder från min gamla lägenhet som jag ritade och inredde 2006. Den var alltså nyproducerad och jag bodde där bara 1/2 år...


Liiite annorlunda kök mot vad jag har idag... Jag hade vit italiensk mosaik ända upp till taket och bänkskivor av valnöt.



Golvet var i värmebehandlad ask. Väldigt tjusigt med riktigt mörkt golv men väldigt opraktiskt och framförallt just väldigt mörkt! Aldrig mer mao...
.
.

.

10 kommentarer:

Linda sa...

Vad fint det var, fast du har det ju så himla fint nu med!! Jättefin blogg :) Kram

Søstrene Andersen sa...

Hei:)
Syns begge kjøkkene er utrolig fine, og bloggen din er full av herlig inspirasjon!!
Kjøkkenvalg er vanskelig da det er så mye fint.. skal begynne å bygge om ca 10 mnd, og er sånn i tvil om hva slags kjøkken vi skal ha.. gir jo to helt forskjellige inntrykk;)
Har du noen tips, du som har hatt både moderne og landlig..? :O)
klem fra en ny i blogg- og bygge verden;)

Anonym sa...

Nyfiken i en strut undrar vad du jobbar med som kan ha alla dessa fantastiska hem genom åren?

Jennie

C sa...

Hej,

vilka vackra hem du har och har haft! Tack än en gång för all den inspirationen du delar med dej! Hoppas du hinner med allt dopbestyr!

Kram/Carro

Anonym sa...

Hej!
Så fint, men min favvis är ändå ditt nuvarande hem :)
Blir så nyfiken vad ni jobbar med, verkar ju ha en otrolig känsla för design o inredning, så jag undrar bara om ni jobbar med det eller något helt annat? Nyfiket va :)
Kan man inte få se ett foto på hela huset taget från gatan, med staket o allt?
Ha en bra dag!
Kram Anna

Anonym sa...

Hej, Jättefint hem ni har! verkligen personligt och mysigt. Kram Ella

Philia sa...

Det är en en del som undrar om jag jobbar med inredning och det gör jag inte... Är mammaledig just nu men skulle gärna ägna mig åt ett kreativt arbete i framtiden som har koppling till just inredning. Tycker även mycket om att måla/teckna och skulle även vilja göra en barnbok så småningom...

Jag är väldigt tacksam över att jag har möjlighet att förverkliga mycket av mina idéer på just hemmaplan och det är flera omständigheter som gör att jag har förmånen att göra just detta. Men något "toppjobb" som väntar på mig efter mammaledigheten har jag tyvär inte! :)

Kram P!

Philia sa...

Systrarna Andersen- Tack snälla! Det är jättesvårt att välja kök... Både gammaldags och modernt är ju trevliga på olika sätt... Men om jag skulle göra ett nytt kök just nu skulle jag välja ett modernt med klassisk touch. Danskarna brukar vara duktiga på just kök tycker jag. Titta i Boligmagasinet, Bo bedre eller ta Tine K:s kök tex. Vita enkla lådor med kanske svarta läderhandtag, tjock bänkskiva i corian, vitbetsad ek eller marmor, inga överskåp utan snygg armatur från Bestlite ovanför bänkskivan + ett fristående antikt svart vitrinskåp för porslinet *drömmer*...mmmm Me like!

Anna - Tack snälla... Du vill se hela huset från gatan... Se "Före och efter" i bloggarkivet, där syns hela huset!

Kram P!

Søstrene Andersen sa...

Tusen takk for tips!!:)
Skal kjøpe meg Maison i morgen, vet de har en stor kjøkken utgave nå!!
Store svarte skap er bare helt fantastiske...sukk..!
Klem SA

martina sa...

Gillar både det här moderna och det lantliga, smakfullt båda två!