måndag 31 augusti 2009

Dopkalaset

.





Gårdagens dopkalas hade vi i kyrkans "dopkaffelokal" som ligger brevid Domkyrkan i "Gamla stan". Vi var ca 60 personer och det bjöds på en buffé med olika sorters antipasto, som en riktigt bra Italiensk restaurang levererade, kaffe och tårta.

Jag hade varit i lokalen på morgonen, tillsammans med H och mina svärförädrar, och piffat och smyckat den med bla rosa vimplar, massa rosa rosor och 50 st rosa heliumballonger!


.



Dopbarnet självt blev flitigt uppvaktat, här i mormors trygga famn. Lilla Beatrice var så trött att hon till slut somnade ifrån hela kalaset...


s
.Flisan hade på sig sin nya klänning från Petit Patapon. Beas klänning och små skor med fjärilar kommer också från den butiken.





















Med på kalaset var bla min vän H och hennes lilla Tildis 1 år som nyligen lärt sig gå. Sötnos!


..
...

. Min söta vän A och jag står och pratar framför det överfulla presentbordet!

Jag hade på mig min nya favvoklänning från OM och trivs jättebra i den! ( Tack alla ni som "övertalade" mig att behålla den..hihi :)Storebror Trulle hade för dagen på sig nya finkläder dvs kavaj, skjorta slips och gubbkeps! Gullungen min...


.

Min snälla lillebror M som kom med ballonger ända ifrån Hufvudstaden!




Jag hade en idé om hur doptårtorna skulle se ut... Kom överens med ett konditori som skulle leverera 3 söta rosaprickiga tårtor med rosetter på till dopkalaset. 4 dagar innan dopet ringer de och säger att tårtorna skulle bli mycket dyrare och att jag fått fel pris vid beställningen! ( De var inte direkt billiga från början om man säger så...) Det tyckte jag var riktigt dåligt gjort så jag beställde nya, mer "ordinära" tårtor på ett annat kondis istället och de blev hur som helst väldigt goda!





Världens coolaste storebror till två små prinsessor...




.
De lite större barnen hade ett eget bord där det fanns kritor så att de kunde rita på duken. Ett enkelt sätt att roa de små på!
.
.
.
..
.
.

,


.


Kalaset är över och Flisan "flyger iväg" med en härlig bukett av rosa ballonger!

.

.

8 kommentarer:

♥ Affi ♥ sa...

Vilket fint dopkalas. Underbara bilder!

Minna sa...

Vad fint ni hade det! Jätte söta barn!!!

Ha det gott!

Anonym sa...

Åh det vart ju PERFEKT!
Vilket jobb ni gjorde! "waw"

Ha det gott! ;)

Mvh Saga

EN INREDOHOLIC sa...

Underbart vackert dop. Vilka fina saker, pynt och dekorationer. Allt genomtänkt ;) *I LIKE*

Kram på dig och pussa på den lilla och grautlera.

Jannice

På vår udde! sa...

Tack för senast gumman! Vad fint ordnat allt var!
Vi måste "get together" snart! A och jag kanske skulle ses på fredag, passar det dig?
Kramis

Jeanette sa...

Vilket jättefint dop ni verkar ha haft. Jag gillar din OM klänning skarpt, men jag är för snål för att köpa mig en själv ;)
Du har en fin familj.

Att ha det gott sa...

Underbara bilder

Anonym sa...

Vilken fint dop ni hade.
Ser att ni hade fina rosa/vita vimplar i taket, minns du var de är inhandlade?
Vi ska ha dop den 25/2 för vår lilla sessa och jag letar överallt efter såna vimplar, men utan det perfekta resultatet.
Tack för hjälpen!
Kram -Marlene