torsdag 13 augusti 2009

Plommonlila hos oss!

.





.
När man håller på och städar hemma så leder lätt det ena till det andra... Helt plötsligt såg jag att alla våra sommarblommor "tappat stinget"! Mina Pelargoner såg jättedammiga och trista ut och hade tappat all spänst. Ut med dem och in med krispiga plommonfärgade orkideér istället!!!
.
Ställde dem i rad i burspråket i några Waldemarsuddekrukor...
.
Plommon är så fint och får bli höstfärgen för mig i år känner jag...
Både här hemma och på kläder!

Kanske är Plommon det "Nya Rosa"??? ;)
.

4 kommentarer:

Anonym sa...

GUD SÅ FINT!!! Du har så bra smak!!!
Kram från V

Anonym sa...

Kanske det ;)

Det blev Jättefint & lite höstvibes. :)

Vart oxå sugen på lite nya orkideer nu bara för du visar dina fiiina! "fniss"

Jag såg att blomaffären här hade extra stora orkideer billigare än i vanliga fall.. :D ska nog slå till på några!

Stort tack för att du inspirerar oss varje dag!

kram Saga

Tess sa...

Här hemma har vi vitt och 3,70 i tak med stora fönster så orkideérna var självklara i just den färgen, tänkte slå till på den färgen i gardiner också..nätta sådana givetvis men visst är det en underbar färg! :)

Weronica - En mammas dag sa...

Där står ju de vita klassikerna på rad ja. Så snyggt det blev med de lila blomstren. För mig är definitivt lila höstens rosa. Jag plockar in små detaljer. Det räcker gott för att känna att man har piffat lite :).