måndag 7 december 2009

COOL CITY APARTMENT

.



.
VVälkommen Andra Veckan i Advent!

Idag bjuder jag på bilder från Mikkelsens (En av designerna bakom Day & Mikkelsen) våning i Köpenhamn. Grrrr så fint!





.
Bilderna kommer från Living Etc. En tidning jag gärna köper på Pressbyrån. Den tidningen har ofta mycket inspirernade hem som har en härlig blandning av antikt och Ultra Modernt. Precis i min smak...
.
.

.
Kolla in stegen med Adventskalenderpaket i köket. Kul idé!
.

.
Så här skulle jag verkligen vilja ha det här hemma. Älskar Day! Nu ska vi se: Jag har mattan, julkulorna, en kanna +  kuddar. Nu är det ju bara liiiite till som behövs för att nå detta...
.



Jo vi har rätt färg på golven också kom jag på! Alltid en start :)

Nu ska jag sluta drömma och återgå till verkligheten, Bea ropar!

Ikväll blir det Pepparkakshusbak!

Ha en bra dag och Kram från mig!

.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Fast ert hem är ju inte helt fel det heller tycker jag! Skulle gärna vilja bläddra i ett magasin och se bilder från ert hem, finns det några såna planer?

Tack för tipset på tidningen, känns som något jag skulle gilla.

Sofia

Anonym sa...

Hej
Gillar din blogg så mycket! Var köper du/man Day? Ngn web-butik, eller var hittar du dina inköp?
Kram Pernilla

Maria sa...

Ja när kan man flytta in? Sjukt snyggt o helt klart i min stil! Drömma går ju!!!

Att ha det gott sa...

Jag tycker att erat hem är snyggare

sanne sa...

Visst är Day Home dejligt. Jag brukar också köpa Living etc, hemmen i den tidningen är inte så tillrättalagda och det gillar jag.

Till anonym ovan: I jan-feb kommer jag få in en hel del från Day Home. Den som väntar på något gott! Kika in på www.kungkarusell.se

Sanne/Kung Karusell

House number 15 sa...

Jag gillar också Day, helt underbara bilder, skulle inte tacka nej...

Men ditt hem är ju snarlikt...

Ha det gott/C

Pethra i Göteborg sa...

Kan inget annat än och hålla med, hur snyggt som helst men ditt hem är också helt lovely!

EN INREDOHOLIC sa...

Magiskt snyggt håller med dig!! I loooooove!!

De där julkulorna vill jag ha!! Ursnygga :)

KRAM På dig o lycka till med baket.

Jannice

DRÖMHUSET sa...

Mmmmm så vackert hem!
Vad är en bal på slottet *suck*

Lycka till med pepparkakshusbaket =)

Kram Sofie

blomsterboden i skanör marie sa...

KUL att ha hittat din HELT underbara blogg. SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ inspirerande och vacker, gillar A L L T!!!!!!!!!
Kommer snart tillbaka det lovar jag.

Ha en skön kväll=)

Kramkram Marie

sandra sa...

masse fint her ja!! likte så godt advents staken din! skikkeli søt! de teppene i svart hvitt du har på gulvene- hvor får man tak i slikt?? skikkeli tøffe!

Smycka dig sa...

Hej
vilket fantastiskt hem ni har och vilka fina bilder du visar från Day home:))

Ni är en vacker familj<3<3 och det var så kul att läsa för vi har en liten prinsessa som är född i mars. hit tittar jag nog in igen fin inspiration och vackra bilder
ha det så bra
Lotta

Anonym sa...

Hej
Jag har nu följt din blogg ett tag men aldrig lämnat någon kommentar. Men jag måste säga att jag tycker att ditt hem är snyggare än det på bilderna!
Jag tycker jättemycket om din blogg. Roligt att du visar bilder både på hem och kläder.
Hälsningar
Charlotte

LOPPISLIV sa...

Hejs svejs! Ohh vad roligt att du blev glad över awarden :-) Du är helt klart värd den!! Jag är här inne och tassar varje dag och hämtar sååå mycket inspiration ska du veta.

Underbara bilder från Mikkelsen, stilrent och tidlöst, sååå vacker mix av gammalt och nytt, svart och vitt...kan aldrig bli fel. Ha en finfin dag. Stor kram Paula

Birgitte sa...

Hej, fantatiske bilder! Kan du fortelle meg hvilket nr fra Living Etc bildene er tatt fra?

Mvh Birgitte