söndag 20 december 2009

MASSOR MED SNÖ

.


.
På vår snöiga gata mitt i Småstaden.


Hej mitt vinterland!

Åh vad det är  mysigt med all snö!
Idag har vi fixat julgran som faktiskt var helt platt(!) pga av kylan, så jag har faktiskt ingen aning hur den ser ut... Sen har skatterna fått åka pulka tills kinderna blossade och varm choklad fick sen värma små frusna barn.



Vår trädgård i vinterskrud



Sen har jag lagat massor med köttbullar idag! 2 kilo köttfärs stod jag och rullade. Puh. Just nu håller revbensspjällen på att marineras och snart ska de in i ugnen. Jag älskar verkligen det här julfixet :)


BabyB håller mig sällskap i köket och leker med sina klossar vid köksbordet.

Nu ska jag återgå till matlagandet! Tänk Nigella och Monika Ahlberg. Därefter kommer jag! ;)

Ha en mysig kväll!

Nu slog det mig precis att det är 4:e Advent idag - hade helt glömt bort det! Jag som inte har tänt 4:e ljuset, måste göra det genast!
.


9 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Visst är det lite magiskt med snö. Framförallt så här i juletid. Det är inte svårt att komma i julstämning när det snöar precis.

Fortsatt trevlig söndagkväll i julstöket!

EN INREDOHOLIC sa...

God Jul!! Hoppas du och din familj får en skön ledighet!!

Kramar Jannice

Anonym sa...

Åh vilken härlig blogg, vackert hus och söta barn du har!

Hit kommer jag gärna tillbaka.

Sussi

Brunkullan sa...

Jag har också trillat köttbullar idag:) Duktiga vi är, heller hur!
Fast jag nöjde mig med strax under halvkilot köttfärs.

Revbenen brukar vi göra dagen före julafton. Och så ska skinkan griljeras då. Med klassiskt rutmönster ovanpå.

Jag gör också grynost då. Det ska ju stå i flera timmar och puttra, så det finns massa tid till andra aktiviteter ändå.

I år tror jag att det blir lite pepparkaksbak också den 23:e.
Susanne
Kram Susanne

På vår udde! sa...

Köttbullar blir det för mig i morgon! Ikväll har det tillverkats julgodis för hela slanten! Mellan tjejen gjorde knäck, som blev helt perfa! Storan gjorde en kaloribomb med jordnötssmör och Wienernougaten du skrev om! Mina marsipanekollon blev aldrig klara, Tildis vaknade...
Slå en pling om du har tid med en snabbfika eller en lunch på stan i morgon, har lite småfix kvar att uträtta down town!

Kram vännen!

Camilla sa...

Så utrolig fint dere har det! Nei nå ble jeg inspirert :)

Anonym sa...

Hej!
Vilken fin blogg och vilket vackert hem ni har! Så inspirerande!
Julhälsningar Anna T

Drömmen om Stenbäcken sa...

Helt underbart kök ni har, det liknar precis de kök som jag suttit och drömt om till vårat renoveringsobjekt! Vi har också köpt en 30-tals villa, men precis börjat på insidan, så det är mycket kvar =)

Hit kommer jag gärna igen och kikar!
God Jul!
Kram; Kirsi

LOPPISLIV sa...

Visst är det härligt med all snö, ger verkligen julkänsla, och när solen lyser är det så vackert...Själv fick jag lust att gå ut och göra några snöänglar :-) Köttbullar ska jag steka imorgon, sonen kommer hem från Gbg, då gäller det att mamma har massor av mat i kylskåpet :-) Kram på dig/Paula