lördag 23 januari 2010

NYTT VRÅLÅK

.


.
Liten "PyjamasBea" provar sin nya vagn -  En Mountain Buggy Swift!

Hej Lördag!

Solen skiner och jag känner mig piggare än på länge! Har köpt en massa hokuspokuspiller på hälsokosten och det verkar ju kanske fungera:) Vad jag nu stoppar i mig varje dag är: Rosenrot(pigg och effektiv), äckliga antioxidantalger (stark och snygg?), multivitaminer (alltid nyttigt) och Omega 3( blir klok och är bra för lilla hjärat)...

Vore alltså finfint om dessa piller funkade på riktigt!!!




BabyB har nu fått sin nya vagn och det blev en Mountain Buggy som ni ser. (Tack förresten ni snälla som gav barnvagnsråd i ett tidigare inlägg!) Buggan har varit jättebra men känns nu lite liten och den här nya tar dessutom mycket mindre plats i bilen. Bra när vi ska åka långt nånstans, hela stora 3-barns familjen, med packning och allt...

Idag står det barndop och middag ute på landet hos goda vänner på schemat. Ska bli jättemysigt. 
Ojojoj vad klockan går fort!! Nu måste vi sätta fart och bli klara här ser jag!

Carpe Diem!



21 kommentarer:

Miss Linda sa...

Vad söt lilla skatten är ♥ Ser super nöjd ut sittande i sin nya fina vagn.

Antioxidantalgerna lät intressanta..... Men som sagt låter ÄCKLIGT, hi hi hi.

Vad glad jag är för din skull att du känner dig "fit for fight" igen.

Önskar dig en mysig lördag, kram.

IKT i min vardag sa...

Fin vagn och supersöt Beabus :)

En liten fråga; Varifrån kommer ramarna till dina Hagendornhagen-tavlor. Jag har fjärilarna men inte lyckats hitta någon ram som passar.

Kram Linda

Stämningsfullt sa...

Hej!
Härligt att du är tillbaka igen! Jag har saknat dina inlägg.
Så fin vagn ni har köpt. *Vill också ha*
Hoppas ni har det trevligt på dopet!
Kram.

lottens vita och gröna sa...

så fin vagn, har kollat in den faktiskt till min lill gus! ha det gott, varmkram lotten

Maria sa...

Kul att du är tillbaka, saknar dig o dina underbara inlägg!
tyvärr är livet så, upp o ner hela tiden!
Alltid skönt att veta att det inte bara drabbar en själv, utan även andra runt om en.
Själv är långa promenader med hunde i soligt vinterväder en superbra medicin, samt träning- det är då jag rensar huvudet o bygger upp ny energi!
KRAM på dig!!!!

Anonym sa...

Min man hävdar att det gäller att man tror på det man stoppar i sig, att allt är psykiskt, men själv håller jag inte riktigt med honom. :o) Rosenrot skall göra susen för trötta själar har jag hört och antioxidanter, ja det kan man aldrig få för lite av.

Kul att det blev en MB Swift, visst är den underbar på alla sätt!?! :o)

Anna sa...

Härligt att du är tillbaka, jag har saknat dina inlägg, skönt att det har börjat ljusna igen. Ha en fortsatt underbar weekend, kramar Anna

Camillasnyahem sa...

Jag har hört så mycket bra om den vagnen, TYVÄRR hade jag inte hört det när jag köpte min Brio. Vi skulle på semester och var tvugna att ha en snabbt så jag hann inte kolla upp, ångrar det lite nu. Men den funkar okej så det är inte så synd om varken mig eller dottern Lea. :)

Kortet "Tripp trapp trull" på dina barn är verkligen hur fint som helst! Blir lite inspirerad till att ta ett foto på dottern och hunden, måste bara klura ut hur jag får dem att sitta still. ;)

Kram till dig!

Anonym sa...

Hon är ju bara såå himla söt!!! Kram Tina

Anonym sa...

Då har jag ett tips till dig:-)
Börja drick Noni juice.
Den innehåller 258 olika vitaminer och antioxidanter, inga konserveringsmedel eller andra konstigheter.
Jag dricker den och den har verkligen funkat på mig.
Har blivit piggare fått mer energi.
Säg till om du vill veta mer:-)
Ha en trevlig lördagskväll!
Kram Kicki

Anonym sa...

Härligt att du är tillbaka Philia! Skönt att höra att det verkar vara bättre. Antioxidanter & co låter som en klok strategi - framförallt så gäller det nog att tro på den välgörande effekten :-)

Hursomhelst, ser fram emot att fortsättningsvis kika in här om kvällarna.

//Kram från trogen bloggläsare

Stjärnor & Champagne sa...

Hoppas att du blir piggare av allt. Vagnen är jättefin.

Kram Anne

Anonym sa...

Härligt att du är tillbaka igen, hoppas du mår bättre. Jag tar också rosenrot och dricker multivitamin. Hade precis hittat din blogg och blivit beroende. Blev jätteglad när du var tillbaka. Har du nått nytt om ert bröllop är så nyfiken.

Kram Kristina

Gotlandsliv sa...

Vad hon är ljuvlig, din lilla tjejja! Snart ett år, eller hur? Min lilla Elton blir ett den 10 februari, så de är nästan jämngamla. :)

Är så kul att ha dig tillbaka! Du har en award att hämta hos mig, för din finfina och inspirerande blogg.

Kram!

Linruz sa...

Hon ser sååå nöjd ut i vagnen.
Hoppas att vitaminerna hjälper.
Kram Lina

Anonym sa...

Härligt att vara på banan igen!

Själv har jag varit urtrött en längre tid och började då med rosenrot. Jag tycker faktiskt att det hjälper, har dock börjat vakna lite för tidigt på mornarn, vilket ju inte är så kul när man är ledig :(

Kram lena

Järnladyn sa...

Va kul att du är tillbaka!!
Kram

Anonym sa...

Hallå bästa P,

supersnygg vagn och ljuvlig "docka" ;)
Och härligt att du är tillbaka!!!

Är det jag som har strulat till det med några marginalinställningar på min dator eller är det fler här som inte ser all text till höger på P's blogg??

Kram Helén

Anonym sa...

Gott att du är tillbaka. Jag verkligen ÄLSKAR att läsa din blogg, den gör mig så glad. Måste känts skönt med stödet du fick av alla här på bloggen. Härligt att det finns så mycket fina människor därute :)Stor kram från mig

Rosor & Pioner sa...

Har läst din blogg ett tag nu och den är helt fantastisk. Måste även säga att dina bilder är otroligt fina, speciellt på barnen. De är "ursöta" alla tre :)

Tack för trevlig läsning!

//K

Philia sa...

Jag är så tacksam för era uppmuntrande hälsningar! De gör mig så glad!

Gotlandsliv - Tack så mycket för Awarden! Min lilla Bea fyller 1 den 1:a februari, alltså på Måndag!

Kram P