lördag 27 mars 2010

PERSONLIG TRÄNARE SÖKES

..


Trebarnsmamma som vill bli mer tränad nu!


Tjingeling!

Utvilad mamma är jag idag! Bea fick Tavegyl igår mot klådan och lillan sov heela natten inatt. Superbra medicin.

Igår var jag ju ute och sprang, vilket var hur skönt som helst. Fixade faktiskt ett gymkort för ett par månader sen, men ärligt talat så har jag inte varit där särskilt flitigt...
Så blir det ofta med gymmet för mig tyvärr. Tar liksom emot att passa tider för olika pass och fixa med barnvakt. De har barnpassning på själva gymmet iofs men där tar det också emot! Lämna Bea till en helt främmande person... jag vet inte jag. Fast hon inte är längre bort det än i rummet brevid gymsalen, så känns det  lite konstigt.


The dreambody! Vilken Pingla hon är Jennifer Aniston.  Här är hon på premiären för nya filmen The Bounty Hunter i förra veckan. Outfiten hon bar är bland de snyggaste jag sett. Håret, klänningen från Donna Karan, armabanden, ja allt är verkligen helt perfekt!


Löpning  kör jag dock flera ggr i veckan. Så skönt och enkelt!
På med löparskorna bara och sen sticka ut och springa när H har kommit hem. Så kondisen är faktiskt okej men som sagt mer muskler önskas!

Hur gör ni med träningen? Vad kör ni för typ av pass etc? Jag behöver nog egentligen en PT som kom och tog med mig gymmet och gav mig instruktioner hela tiden. Någon som anmäler sig?;)




21 kommentarer:

Anonym sa...

Go`morgen :-). Akkurat det du skriver nå, kjenner jeg meg så godt igjen i.... har alltid en unnskyldning for ikke å gå på treningssenter..
men må vel bare finne joggeskoene og ut og løpe når mannen er hjemme :-). Har også hørt at videoer med Zumba skal være helt fantastisk trening hjemme, kan til og med gjøres av og til med barna. Trening må være hardt, men gøy! Ha en fin helg og påskeferie, med blanding av kosestunder og litt trening :-)

Jessica sa...

Jag känner igen mig i det du skriver. Köper gymkort i hopp om att NU ska jag börja mitt nya, sunda, vältränade liv. Det jobbigaste för mig är att packa väskan och komma iväg. När jag väl är på träningen tycker jag att det är jättekul. Jag försöker att komma iväg på Bodypump. Mycket styrka, men man lägger bara på så mycket vikter som känns bra för just dig. Det blir både ben, mage, rygg och bröst. Boxing är också bra träning om du vill ha snygga armar och rygg. Jag däremot skulle behöva ta mig ut i springspåret, men det är så tråkigt tycker jag. Men oerhört skönt när man är klar.

Försök att få med en kompis på träningen så har du ngn som drar iväg dig. Be H att peppa och uppmuntra dig att sticka iväg och träna så blir det kanske lättare.

Lycka till!

Kram Jessica

C sa...

Hej,
har lite motsvarande situation själv. Jag anlitade en PT i början av året. Själv har jag som fokus att förbättra min tid på maran. Vet i princip hur jag skall träna, men det är praktiken som inte alltid fungerar. Min erfarenhet av PT:n är super, mitt vecko tränings schema är nu mångsidigt och jag jobbar med att förstärka sådana muskelgrupper som är svagare etc. Min åsikt är att "Just Do It" anlita en PT, du kan ju prova en månad och sedan göra beslut om fortsättningen.

Ha ett fint veckoslut!

Kramar Carro

BLONDETTY sa...

Hej söta du! Lite tips om träning:
Försök komma iväg ett par gånger i veckan för att styrketräna. Du kommer att märka resultat fort! Perfekt att kombinera med din löpning på andra dagar. Jag har börjat lämnat min lilla Hugo på barnpassning på gymmet och tycker att det fungerar bra. Försöker att göra mina pass så korta och effektiva som möjligt. Ett bra styrkeprogram behöver inte ta mer än en halvtimme. Annars kanske en fitnessboll vore något för dig? Så att du kan träna hemma. Kolla in på Olga Rönnbergs blogg på MAMA. Tycker att hon har mycket bra övningar och en riktigt peppande träningsblogg.
Själv försöker jag variera träningen så mycket som möjligt nu. Kör både styrka, combatpass och lite intervaller bland annat. Korta och intensiva pass om det går så att jag kan ägna så mycket tid det går åt min lilla skrutt.
Lycka till och ha en strålande bra helg!

Järnladyn sa...

Hej!
jag är precis likadan, köpte träningskort i december men har varit där alltför sällan... Jag tar mig gärna också en löprunda emmelanåt. Men det där med musklerna det är ju dom man vill ha, snyggt liksom. Brukar dock försöka komma iväg på Yoga! Det är super och här kan man verkligen få en snygg kropp, har dock ingen egen erfarnhet, hi hi. Men skönt är det och du sträääcker verkligen ut hela kroppen,underbart. Sen blir man avstressad också.
Trevlig helg!
Kram C

It's a house sa...

Jag är nog lite tvärtom =) Löpningen blir det väldigt lite av, trots att jag haft som mål i flera år att slå pappas tid på blodomloppet.... Men på gruppträning går jag ganska flitigt, pump och core är det jag tränar mest, skulle vilja få kroppen i trim innan det blir dax för nästa barn.

Trevlig helg!

Signe 1 sa...

Ja löpning är verkligen enkelt som fasiken, jag håller med till 100! Ska springa gtbrgsvarvet nu i vår, så det ska bli en riktig utmaning!;-) Lycka till med träningen!
Kramen S.

HEMLÄNGTAN sa...

Jag kan verkligen rekomendera en personlig tränare. Tidigare har jag köpt ett antal gymkort men inte alls utnyttjat med. Men den här gången investerade jag även i en personlig tränare och det har varit guld värt. Vi träffades ofta i början men nu tränar vi varannan vecka tillsammans. Nu känner jag att jag kan hålla träningen på egen hand. Det är dock kanon att träffa henne ibland och bli sporrad och att få lära sig nya övningar.

Tack för en bra blogg! Jag är ofta inne och tittar men är dålig på att kommentera.
/Jenny

Linda sa...

Har du nära till Stockholm? Världen bästa Johan Hagman finns på Takei !! 0709- 624747

Anonym sa...

Pilates!! Det är det absolut bästa kombinerat med konditionsträning. Du upptäcker att du har muskler du ALDRIG vetat om att du hade ;-). Förändrar kroppen till det bättre. Ett tips kan dock ges - ge det 5-6 ggr. Det är inte så speciellt roligt i början, sen kan man inte vara utan det. Lycka till med allt!//Annika

Diana Westöö sa...

Jag håller med Annika här ovan! Prova pilates! Även Core ger fina, "långa" muskler och ger dig framförallt styrka i rygg och mage. Det i kombination med löpträning tycker jag är super! Yoga ger både fina muskler och mjuka leder. Vanliga enkla hantel/gummibandsövningar samt armhävningar och situps håller det mesta på plats och går ju enkelt att träna hemma. Jag gillar att cykla också, perfekt eftersom man kan ta med de små bak i stolen och då få lite extra tyngd att jobba med :)

Skönt att Bea (och ni) fått sova i natt, hoppas klådan ger med sig nu och att det inte kommer fler.

Vilka snygga nya plagg till era garderober! Du har klass, stil och god smak! Trulles skor skulle jag gärna se på D, dessvärre är han bara fyra och dras till allt vad lera och vatten heter så jag får vackert vänta ett par år till.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh jag måste bara kommentera till det förra inlägget! Det verkar vara SÅ fina saker du har fått hem och jackan är ljuvlig!! Nu väntar jag spänt på att få se allt i sin helhet!
Ha det gott.
Kram!

Milla sa...

Det var många tips du fått här ovan, och själv kan jag haka på och rekommendera styrketräning. Det ger resultat ganska snabbt, bara man fokuserar på de muskelgrupper man vill ha resultat på. Jag har bytt träningsställe och har hittat Body Pump som MIN grej. Det är kul att köra i grupp, och man kör verkligen på sin nivå och märker resultat rätt snabbt. Sen kan man ju köra en del hemma emellan med hantlar och skivstång och det sporrar ju ofta lite mer om man gör det i anslutning till löppasset tex. Tycker du är duktig som löptränar, det är ju perfekt att köra nu när det blir vår och kombinera med nåt pass på gymmet i vecka. Ska själv försöka ut och löpträna nu när det blir vår, det är ju en härligt energigivare.
Lycka till - och tack för din härliga blogg som är en sån härlig kombo av allt!

HOUSE of ADELA sa...

Gillar mest som du att träna löpning, det är praktiskt, enkelt och man gör det när det passar! Har förmånen med att kunna köra styrketräning när det passar mig, helt gratis med på min ena arbetsplats;)
Ha en skön lördagskväll,)
Kram Adela

lilla.u sa...

Testa den här hemma. Jillian Michaels - finns här:
http://www.megastore.se/template/next,Product.vm?itemid=2176997

SUPER!
She's a fit lady - my oh my!

Anonym sa...

Hej söta P,
tyvärr kan jag inte tipsa om träning, men alla FANTASTISKA kläder i förra inlägget gör mig nästan knäsvag! Såå vackra!!!
Ni kommer bli så fina allihop!
Har fortfarande kvar den där härliga känslan som finns runt allt med bröllop, sen min äldsta dotter gifte sig i somras....
Jag kommer tänka på er 8 maj :)

KRAM,
Helén

Det ljuva livet i stan sa...

Nja, en PT till dig kan jag nog tyvärr inte hjälpa dig med :)

Jag får också trixa med att sambon kommer hem i tid från jobbet så jag kan träna på kvällarna. Annars har jag ju lite lättare med träningen nu när jag går hemma arbetslös, då kan jag faktiskt lämna lillgumman på förskolan och sedan bege mig till Friskis som igår.

Kram Frida

fananda sa...

Snyggare än Aniston kan man väl inte bli det håller jag med om. Bodypump tycker jag annarws är ett effektivt och bra pass att träna. Bygger ju lite på självdiciplin att lägga på mer viktter efter hand, men hela kroppen på en timme med lite högra tempo än det tenderar att bli i gymmet känns perfect.

Sofia sa...

Halloj!
Bor du i närheten av Stockholm kan jag bjuda på ett intro pass för att se var du befinner dig i träning, kost och livssituation...stor kram och tack för häärlig inredningsinspiration!
Kram Sofia

Anonym sa...

Hej!
såg ditt intresse för att hitta en personlig tränare. Det är två hälsoprofeter som finns i Stockholm, utbildade personliga tränare som syns på wanted flyers och på http://www.travelnews.se/blogg/?blog=1
Jag är själv kund hos dem.
vid intresse, maila fitnesscard@live.se

Anonym sa...

Var i världen befinner du dig? Mvh personlig trænare