onsdag 7 april 2010

CHILL NORWAY PÅ FLISAN & MIG

.

Flisan är så glad i sin nya fina mysdress från Chill Norway!

God morgon på er!


Vad kul att ni är så många som vill vara  med i tävlingen! Åter igen- Lycka till Alla!!!

Riktigt tråkigt mulet väder och fullt med hantverkare i hallen har vi här i Småstaden idag. För ääntligen får vi få vårt nya hallgolv som jag längtat så efter (har väntat sen typ nyår på att hantverkarna ska komma, hm...) 

Trulle och Flisan har påsklov denna vecka så snart ska vi åka ifrån stöket och besöka den "stora leksaksaffären" för att bla köpa lite nya roliga familjespel. Det är så mysigt att sitta inne, tända brasan och spela spel ihop, hela familjen när vädret är rått och grått. (Fast jag är ju en urusel förlorare, det måste jag erkänna! Hate it!;)
-

Flisan och jag hämtade ett paket med lite nya supermysiga kläder från Chill Norway igår. Detta coola norska klädmärke är verkligen på frammarsch i Sverige!

Underbara detaljer på underbart sköna plagg. Dessutom har "mjukiskollektion" matchade kläder till både mor och dotter, sött!:)
.
Kolla in detaljerna på Flisans Hood! Söta brodyrer och text men ändå så "tuff". (Här står hon och pratar med sin lilla väninna S.)

.Jag i min nya mysklänning från Chill Norway!
(Kommer definitivt bli en favvis på Gotland i sommar...)


Fina detaljer - det står "LOVE" på ryggen på min dress!

Stort TACK för alla era kommentarer angående min kommande brudbukett igår! Jättebra att få råd och tips och faktiskt så tänkte "jag om lite" när jag läste kommentarerna. :)

Nej, nu ska vi uut!


Vi ses!


23 kommentarer:

Anonym sa...

Å dom är så fina, har också din klänning fast i grönt. Och är sugen på att köpa lite kläder till lill tjejen också :-) Men det är inte lätt att fån tag i dom ännu!

Anonym sa...

Åh, de gör så fina kläder! Lite avis;-)

Kram M

Unknown sa...

Hej Philia,

Jag blev så begeistrad i din urhärliga klänning och tänkte höra med dig var du beställt den. Kan ej finna någon nätbutik där jag kan beställa den.
Mvh Monika
P.S. Mig når du enklast på monika.astrom@eu.citrix.com.

Anonym sa...

God förmiddag!
Superfina kläder!!!
Jag har surat ett tag nu för att jag inte hittar ngn shop i sverige att köpa dessa underbara kläder ifrån...
Var har du beställt ifrån?
Om du skulle vilja, har du lust att lägga ut en länk?
Ha en härlig dag ute och hoppas att ni har lite bättre väder i småstaden!
Här i storstaden är det mulet och regnet hänger i luften, men nu är gatusoparna ute, så våren är på G!! Underbart!

Med de bästa hälsningar,
Petra

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh dom är ju underbara deras kläder men tyvärr inte lätta att få tag i, vore tacksam om du kunde lägga ut en länk där man kan klicka hem dom.
Ha en bra dag.
Kram Theres

☆Therese sa...

Chill Norway har mange herlige plagg :)
Jeg har et pr eksemplarer i skapet og elsker dem (blir nok fler...).

Ha en super duper dag :)

chatarina sa...

Hej! Jättefina..vi i Gävle har ju en butik som säljer det märket..och det är jättekul!!
Kram

Marianne Lande sa...

Nydelige klær!! Jeg er STOR FAN av Chill-klærne, - og jeg er jo heldig som bor i Norge, og i tillegg har hele to butikker rett i nærheten å velge mellom når jeg skal kjøpe Chill Norway ♥ Er også stor fan av bloggen din! Ha en vidunderlig dag videre!

Jannicke sa...

Her kommer en klem fra enda en Chill N fan :o)
har kjøpt klær fra de i mange år. Kvaliteten er kjempegod, og stilen er tidløs :o)
Du var veldig fin i din lyseblå!
J.

Dagi Mara sa...

Wunderschön! Und Blau Steht dir Ausgezeichnet! Was für schöne Details!
Gruß aus Deutschland!

Olivia sa...

Åh vilken underbar dress :) du var jättefin i den ljusblåa och flisan i den rosa.

Hoppas att jag kan köpa en sådan fin någon dag ^^

KRAMISKRAMAR // OLIVIA. ♥

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Underbara kläder för stora och små. Finns det någon nätbutik som säljer märket?
Kram
Maria

Line fra huset på landet sa...

Åååå..ja, er ikke Chill Norway deilige plagg ?:)
Elsker dem!
Noen oppe i kommentarfeltet lurer på hvor man får tak i disse på nettet. Her er et lite tips :http://www.chicliving.no, men det er jo i Norge da selvsagt.

Åhh.pyton..idag har jeg startet lavkarbo/ketloyse-kur. Det er ikke bare morsomt! Jeg er redd jeg kommer til å bli litt "grumpy" i ukene framover. Så får jeg håpe resultatene kommer raskt..at kiloene raser av meg! Hehe. Ikke så morsomt å blogge om det hvis ikke kiloene raser av meg!!

Vel, vel..ønsker deg og barna en super dag hjemme :)
Klem,Line

Klem,Line

Interiør 63º N sa...

Kjempefine ;O) både stor og liten :O)
Kunne ha tenkt meg noe derfra, men de forsvinner så raskt fra butikkene :O(

Ha en fortsatt fin onsdag!
Kirsti

Anonym sa...

Hej!
Jag röstade på den klassiska buketten med hårt bundna rosor i förra inlägget. Ville bara ge ett annat förslag också, såg avsnittet av SATC där Charlotte och Harry gifte sig. C hade en brudbukett med endast massvis av liljekonvaljer, enkelt och jättefint!
Länkar till en bild som påminner om den:

http://manolobrides.com/images/2010/01/Lily-of-the-Valley-Cluster.jpg

Lycka till med allt!
Kram Sara

Gro sa...

Så fine dere er!
Håper dere har hatt en flott dag :)

Intressesmurfen sa...

Philia, blev så sugen på att åka på en liten utflykt till Mariefred. Förr gjorde vi ofta små dagsutflykter till just Mariefred men det var många år sedan nu. Kanske kan du tipsa om vad man bör göra - det vore jätte gulligt. Ha ett forsatt bra påsklov.

Anonym sa...

Jättefina kläder! Vill också ha! Var har du beställt? Och hur är kläderna i storlek?

kram/Elisabeth

GKriszti sa...

Deine blaue Kleid gefällt mir sehr!!
Leider kann man hier in Ungarn das nicht kaufen.
Kriszti

SOFIE sa...

Verkligen super mysiga kläder =) Måste bara fråga vart den rund kudden i fotöljen är ifrån? Den var skitsnygg! =) Massa kramar!

Philia sa...

Tack för era kommentarer finingar!

Javisst är Chill Norways kläder härliga! Mina och Beas har jag fått levererade från Oslo men jag har varit i kontakt med Chill Norway om återförsäljare och de tipsade om Nantucket på Hönö och Melrose Co i Kungsbacka. Annars finns det en del norska netbutiker som säljer Chill Norway kanske de sänder även till Sverige!
Storlekarna är helt normala.

Lycka till!:)

Kram P

Helena sa...

Superfin var den blåa. Jag har den gröna och älskar den. Även Millami säljer och hon skickar gärna.

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej otroligt fina kläder o sköna! hoppas ni haft en supermysig julhelg o god fort fortsättning kram Tina