söndag 30 maj 2010

ALLA MAMMORS DAG

.
.
,
Är inte den här bilden från S.A.T.C underbar?? Charlotte bakar cupcakes i mängder i matchande sött förkläde! Själv är jag sugen på att göra en vårig rabarberpaj idag....


Hej Mors Dag!

Natten har varit riktigt stökig här, med en liten 1-åring som vaknade kl 2.00 (typ då jag gick och la mig, hmmm)och trodde det var morgon!? Upp och leka och busa ville Bea så det var en mycket trött bloggerska som till slut fick krypa ner i sköna sängen kl 4.45. Gäsp..

Är det förresten någon av er bloggisar som sett nya SATC 2- filmen och i så fall, vad tyckte ni??? Är själv såå sugen på att ta en sväng till biografen och se den och det snaart!!:)

Nu är det sen brunch som står på schemat här hemma, jag tänker nämligen göra pannkakor till skatterna! Alltid en succé hos oss:)

(Grattis Tyskland förresten! Lena 19 år, tog ju hem segern igår med en riktigt riktigt söt melodi..)


Ha en riktig skööön Söndag!


Psst, Glöm inte gratta alla mammor idag! Här gjorde nästan hela familjen det...kan det vara jetlagen som spökar igen kanske???;)

.


.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mrs P!

Jag har inte sett den nya filmen men jag har läst på en hel del bloggar att den inte ens var bra ?! Ha en mysig morsdag !!!

KRAM starmama

Karin L sa...

Jag såg satc2 igår kväll. Helt ok tidsfördriv i 2,5 timmar. Inte sån katastrofkalkon som kritikerna säger. Se den om inte annat så för klädernas skull.

Alicia sa...

Hej
Jag och en väninna och våra två döttrar såg den igår. Jag bara älskar karaktärerna i filmerna och serien!!! Vi fick många härliga skratt, jag älskade den, mest kanske för att jag fick se "the ladies" igen som man kanske kan kalla dem nu? och sedan för alla underbara kläder och glamour. underbart!! se den om du gillade den första. Lisa

chatarina sa...

Hej! Jag har sett den och tycker inte alls att den är så dålig som kritikerna tycker..inte för lång heller..rolig att titta på..mina favoriter ifrån igår var Tyskland och Rumänien..och dom kom ju rätt hyfsat!!
Ha en bra kväll...
kram

Gro sa...

Gratulerer med morsdagen!
Håper du har en super dag og blir gjort sats på :)

Ha en lovely dag!

sandra sa...

Hej jag såg den på premiären. Åh jag älskar filmen. Inte den bästa av de bästa filmerna jag sett men det är ju sex and the city man kan bara älska den ändå.
Den är härlig vacker, fina miljöer, ursnygga långklänningar och ja man blir glad och den ger en många skratt.

lilla Tildes hem sa...

Hej!

Var igår och se filmen och gillade den massor. Inte för innehållet direkt utan mer för karaktärerna, de snygga kläderna, abu dabi, musiken...ja jag tyckte det var en riktigt snygg feelgood film med bra humor. Hih, och så kanske skumvinet och jordgubbarna gjorde sitt ;)

Sofia

Anonym sa...

Hej P!
Vi hade SATC kväll i fredags..coctail klänning , high heals och cosmopolitan. Filmen var lika underbar som den förra. Den har ju tyvärr fått oförtjänd dålig kritik, men vi tyckte den var tok rolig!!
Fru Wreeby
Ps. Köpte Plaza idag.....jättefint reportage

Therése sa...

Hmm, jag såg filmen i fredags och kan bara instämma bland dem som säger att den är dålig! Hade själv gett den 1 eller max 2 som betyg. Synd eftersom jag älskar TV-serien och första filmen, de skulle ha slutat då! ;-)

Vivi sa...

TACK för en supermysig blogg och att du delar med dig så mycket av ditt liv. Såg ut som om ni hade en helt fantastisk bröllopsresa! : ) Jag är också nygift, vi åkte iväg med våra prinsar och gifte oss i Sydafrika nu i februari, det var helt underbart!
Tycker att du har så fint i ditt hem också och blev tipsad av en väninna om din blogg och har blivit så inspirerad av ditt kök...så nu har jag köpt både stolar, kökssoffa och bord på Blocket så här ska det målas, allt vitt förutom bordet som blir vita ben och svart bänkskiva!
Vad det gäller filmen så var jag i lördags med mina 2 gulliga väninnor och såg SATC 2 och den var verkligen en feelgoodfilm som innehåller alla ingredienser och tycker verkligen att den har fått oförtjänt dålig kritik, tycker att den var mint lika bra som 1:an, superfina miljöer, många skratt och sååå mycket läckra kläder, skor!!! Och karaktärerna är sig precis lika, me like!
Ha en härlig dag och hoppas att du kommer iväg och ser filmen snart! : )

Det ljuva livet i stan sa...

Tycker absolut du skall ta med dig bästa väninnan och dra iväg och se SATC 2, den är helt underbar (kan bero på att jag är världens fan då kanske) ... man får sig många goa skratt och man blir glad av att se den helt enkelt! :)

Grattis förresten till ett mycket vackert bröllop och en härlig bröllopsresa!!

Jag köpte Plaza Interiör idag och njöt av de fina bilderna av ert hem precis lika mycket som här på bloggen!

Kram Frida