söndag 23 maj 2010

HIGH RISE VS LOW RISE

.

.

How you doing??? Coola BabyB i vår svit i pappas solisar och Liberos "fotbollskollektion":)


Hello Sweeties!

Här på Aruba är det Good Morning och vi ska snart gå ner till den dignande frukostrestaurangen igen:)

Lekte lite med kameran igår på morgonen och tog bla denna bild på ett solparasoll av strå på "vår strand"!


Gårdagen tillbringades först på beachen med bad och sol och sen på High Rise. Vår milslånga Eagle Beachstrand har både ett Low Riseområde, där vi bor med låga byggnader och bred nästan lite ödslig strand, och ett High Riseområde med superstora höga lyxhotel och en smalare mycket mer välbesökt strand. Där kryllade det av unga amerikaner i 20-25års åldern på massor av restauranger som typ Hooters, Fridays och Hard Rock café. Definitivt är High Rise inget för oss i alla fall. Vi åt middag på en ganska malplacerad, iofs supergod, italiensk restaurang och åkte sen hem igen till vår härliga lugna paradisstrand istället...


High Riseområdet med hotellen Riu, Radisson, Hilton osv osv



Beabus leker under parasollet på stranden med isbitar och vatten. Hon klarar värmen jättebra och är på ett strålande humör! Älskar dessutom att bada i havet och vill leka i vågorna heela tiden. Vår lilla "Precious", som den gulliga personalen kallar henne här på hotellet. (Hatt och klänning från HM.)


Vigselringarna glimmar "nygift" fortfarande... Jag tycker så mycket om dem, de blev så fina. Gjorda av samma duktiga guldsmed i Småstaden, av vitt guld med en prinsess och en briljantslipad diamant. Var lite rädd att de skulle bli för breda (vigselringen är 9 mm bred!) för mitt finger men det går ju hur bra som helst!:) Naglarna jag gjorde dan innan bröllopet är faktiskt fortfarande helt perfekta. Jag är definitivt inte van att ha fixade naglar men är riktigt sugen på att behålla dem så här, det känns verkligen fräscht!



Yihaaw - åter en cowboy på Bucuti Beach! ;)
(När Laila Bagge var här på honeymoon med Niklas Wahlgren för ett par månader sen kunde man se på bilder i pressen att hon också softade i solen med en cowboyhatt på huvudet.  Hon är inte direkt min inspiration i övrigt, men det är praktiskt med hatt! Jag - en Copycat!:) Stråhatt Åhlens, strandväska HM och solklänning Twilfit.


Nu är det solkräm på och sen ska vi fånga dagen!



Ha en fin Söndag!



.

20 kommentarer:

signerat 71 sa...

Hej, hej
Så härligt ni verkar ha det och så fina vigselringarna är!!!

Igår hade vi riktigt härligt sommarväder i Skåne, men idag är det inte alls så skönt. Barnen badar i poolen i alla fall - 28 grader i vattnet så de bryr sig inte direkt, att vinden är kall och solen döljs bakom molnen.
Kram J

Line fra huset på landet sa...

Herlige bilder. Så fiiint at Bea fikser varmen helt greit!:))
Det høres virkelig herlig ut der dere er..og jeg skjønner godt at dere holder dere til LowRise-området som virker mer barnevennlig;)

Nydelige negler du har, og gifteringen er jo bare så vakker!! Jeg har slike negler som du har der, og har hatt det i ca 5 år. Jeg er sååå fornøyd! Kan absolutt anbefales! :))

Kos deg masse, din heldiggris :)
Goood klem fra Line

Anonym sa...

Hej P
Otroligt mysig blandning av foton, inte minst på Bea! hon verkar trivas!!
Din solklänning måste jag gå och kolla in även en ny bikini ska nog införskaffas.
Motion blev det även denna morgon !ja ja löpning
Ha det bra där i paradiset!!

Anonym sa...

Grymt snygga ringar, vilken gudlsmed i småstaden är det? Det skulle vara jättekul att få veta

Susanne

Camilla sa...

Ja inte går det någon nöd på er i alla fall, ser fantastiskt härligt ut!
Fortsätt att njut!
Camilla

chatarina sa...

Hej! Det ser underbart ut!! vilken fin bikini du har hittat..
Ha en fortsatt härlig smekmånad!!
Kram

Anonym sa...

Laila Bagge startade kanske trenden med cowboyhatt/strå hatt i Sverige, nej förresten det var Zlatans Helena, men annars var det supermodellen Elle Mc Pherson och därefter den engelska sångerskan Cheryl Cole som startade trenden...(oviktigt vetande, men ändå...)

Mia :)

Mikaela S sa...

Hej. Har en liten fråga.. skulle bli så glad om du kunde svara! Jag är väldigt fotointresserad, och därför undrar jag var du har för kamera+objektiv? :) Mvh. Mikaela.

Min mail, du kan svara till är: mikaelastefansson@live.se

LOPPISLIV sa...

Härliga bilder....Hihihi kollade in en såndär cowboystråhatt igår när vi var i Göteborg, nu ångrar jag mig nästan att jag inte köpte den när jag ser bilderna på dig i din :-) Vi ska utomlands om ett par veckor då hade den passat bra ju. Ohhhh så härligt det ser ut där ni är. Ljuvligt ljuvligt...vilken lyxig honeymoon ni har!!! Njut av allt och må bäst. Kramis P

Anonym sa...

Hihi, fina bilder men det finns en sak som jag inte vet om du gör det naturligt eller ej men du brukar "brösta" upp dig på alla bilder. :) Har du tänkt på det?

Inget illa menat dock ;)

a piece of happiness sa...

Cowboyhatt ett måste i stekande sol som står högt upp på den blåa himlen. Ska köpa en själv innan vi åker nästa gång.

Du är störtfin i den

LiseLotte

Creative Lounge sa...

Ni ser ut att ha en fantastisk resa! :)
Underbara bilder! Kramar från Umé och Creative

Anonym sa...

Hej Jättefina bilder, som ett paradis.Vigselringen är jättefin hur stor sten är det, ser ut som 1 ,0 karat.Lena

Anonym sa...

Du vet väl att man ska bära vigselringen närmast hjärtat... Kanske bara skrock, men...

Sofia sa...

Du ser skitsnygg ut och det verkar helt underbart där ni är!!
Hälsningar från Sofia och ett regnigt Stockholm :)

Anonym sa...

Jäklar vad du är ärtig och piffig jämt. En riktig inspiration om man nu inte hade en växande mage... Men den är ju inte där för altid ;) Snacka om att det ser riktigt gottigt ut på er honey moon. Jag hade också hållit mig ifrån high rise.
Kramar Sara

Under min himmel sa...

tycker om dina texter ,du verkar ha mycket Humor,sedan är ju bilderna extremt proffsiga, och modellerna jättefina!

kram från en hängiven läsare S

Jenny sa...

Din blogg är verkligen en inspirationskälla. Älskar din stil, både vad det gäller inredning och kläder.
Ringarna är underbara. Förstår att du är stolt. Har själv en prinsesslipad diamant i min förlovningsring.

Underbara bilder från smekmånaden och vad fin er dotter är.

All lycka önskas från mig.

Det ljuva livet i stan sa...

Hej,

Ni ser ut att ha det helt underbart på honeymoonenen på Aruba!

Verkligen fina ringar och Bea är för söt i solglasögon och fotbollsblöja (min dotter har likadana just nu) :)

Kram Frida

Anonym sa...

Så snygg bild på dig P !!!
Bakgrunden går inte heller att klaga på ;-)

hade gott!