onsdag 23 juni 2010

SUPERKUL I TVÅ OLIKA LAND

.
.

Coola Trulle åkte i brantaste vattenrutchkanan idag!


God Kväll!


Nu måste jag bara tala om att det finns inget ställe som heter Pippiland på Gotland. Troligtvis inte någon annanstans i hela världen heller. Det är jag som snurrat till det och fick för mig det eftersom att Villa Villekulla finns på S o m m a r l a n d! Så om ni ska till Gotland och vill åka dit så bli inte pinsamma som jag och fråga efter något crazy "Pippiland" som inte existerar, okej vänner!?;)

Men innan vi var på Sommarlandet var vi på Vattenlandet som ligger precis brevid.(Båda ställena ligger på Kneippbyn) Där hade vi en riktigt skön dag med både en massa sol och bad! Knappt något folk var det där idag heller dvs inga köer till några attraktioner = super för oss!!



H var också med idag!:)


Jag och Trulle och Flisan på Vattenlandet! (Trulle och jag skrattar år Flisan för hon skulle ha på sig sitt cyklop typ hela tiden och såg jätterolig ut när hon försökte andas i det;)

Villa Villekulla! (Kommer ihåg när jag själv var här när jag var liten. Tyckte då att Pippis vind var så himla läskig!:)

Skatterna på Pippis veranda!  (Trulle: T-shirt Burberry och shorts PoP. Flisan: klänning och tights HM)


En riktigt skön kväll önskar jag dig!


KRAM


. 

6 kommentarer:

Anonym sa...

Var på Kneippbyn förra året, verkligen ett kanonställe för hela familjen. Visst är väl Gotland helt underbart på sommaren. vilken fin bikini du ser ut att ha på dig, jag kommer ihåg att du hade en liknande i korall när du var på Aruba. Var det den som färgade av sig? för jag är inne på att köpa en likadan(härmapa).
Tack för en underbar blogg.
Jenny

lyckobo sa...

Oj vad jag längtar till Gotland då jag ser dina bilder!Det är redan 4 år sedan vi var där, men känns som igår! Nästa sommar skall vi hyra stuga nära Visby 1-2 veckor, men vet inte ännu vilken stuga det blir...har du tips på nån trevlig stuga för 4-pers? Privat eller stugby...
Hmm, det var kanske försent att fråga...
Midsommarhälsningar från Finland!!!

Charlotta sa...

Vilken härlig familjedag!

Unknown sa...

Vilka häliga sommarbilder. Nu ser värmen ut att kommit till er. Blir bara mer o mer sugen på Gotland för varje inlägg jag läser hos dig.
Kramizar

Paula sa...

Jag vill oxå besöka Pippis hus...eller jag skulle vilja ha Pippis hus =D

Anonym sa...

Vilka härliga bilder. Och vilken härlig familj! :)