lördag 10 juli 2010

BUNGALOW I TRÄDGÅRDEN

.
.
.

Uteplatsen just nu!
(Hammock, bord och lykta kommer från Plantagen)



Tjingeling!


Denna lördagsmorgon (lördag redan!?) startade med en snabb promenad runt Småstadens centrum med ett stop vid bageriet på vägen hem, för lite köp av färskt bröd till frukosten. Det är så mysigt att göra så, att handla härligt nybakt bröd på morgonen. Varför gör man inte det oftare? Rykande varma frallor skulle man ju ha varje lördagmorgon! Måste göra detta till en vana, det är ju faktiskt bara ca 500 meter till bageriet..
.


Måste visa er mina fem nya kuddfodral hemklickade från Flitiga Fredrika! Såå fina. Märket är underbara danska Bungalow och alla kuddarna jag beställde går i lavendelfärger men med olika härliga mönster.

Jag har tagit ut Anna O pläden och lagt över de tråkiga hammockdynorna som är mörkgrå. Cosy!:)


Doftschersminen doftar helt fantastiskt ljust nu! Som ett hav av smultron ungefär:)


Är det någon som vet var man får tag på dessa klassiska blomlådor i zink? Några bloggisar har frågat och jag minns faktiskt inte var jag fick tag på min, men skulle gärna själv också ha flera...



Hoppas ni får en riktig sooolig och fin lördag vänner!



KRAM

. 

19 kommentarer:

Johanna sa...

Nice! Har också kikat på de kuddarna.

Ja, de zinklådorna ser man ofta i olika sammanhang, men det framgår aldrig varifrån de kommer. Kan man inte beställa likadana från nån plåtslagare tror du?!

Paula sa...

så fint...det är så mycket trevligare med lite färg =)

Anonym sa...

Har likadana blomlådor som du. Jag köpte mina på Granngården, men det är några år sedan så jag vet inte om dom finns kvar längre. Vill även passa på att säga att jag tokgillar din blogg, brukar försöka att kika in varje dag.
Jenny:)

StrandviksVillan sa...

Ser jättemysigt ut! Älskar lila tillsammans med vitt och svart. Säkert skönt i skuggan i hammocken. Fick mig att börja klura över var vi skulle få plats med en, hihi :)

Anonym sa...

Ser underbart mysigt ut.. Önskar mig en hammock nu i skuggan! Gud vad skönt det hade varit.. och fyllt med kuddar och mys för lata dagar!

GRANSTAV sa...

Japp. Jag såg de i en liten blomsteraffär bredvid Fältöversten, när vi var påväg att titta på bröllopskortegen. Upplyste min gulliga make om att dessa får han gärna komma hem och överraska mig med...
Affären ligger på ett litet hörn och jag tror att det är Värtavägen om jag inte är helt ute och cyklar. Ja, den sidan som man kör ner i garaget på. Fast då inte samma sida som fältan utan motsvarande...
Var det någon som fattade... :)
Ja ja lycka till iaf.

Anonym sa...

Åh va fint! Jag köpte min första zinklåda på plantagen för massor av år sen.. Sedan sprang jag på en utförsäljning hos en tjej som sålde nere på stan(samma som du bor i) för 75 kr st (jag köpte ett helt gäng). Tyvärr stängdes den lilla blomsteraffären för ett par år sedan. Och efter det har jag inte sett några, men hojtar till om jag gör det. Åsa:)

Unknown sa...

Jättefin hörna i trädgården.
Lådorna (som jag själv har) är egentligen inte blomlådor utan gamla ammunitionslådor från militären.
Vi köpte direkt från en militäranläggning som lades ner i butiken jag jobbade i för 12 år sedan.
Kram

Unknown sa...

Hej.
Jag undrar var din fina solstol kommer ifrån? Ha det bra i solen!

MITT VITA HUS sa...

Jag har med sådana lådor, jag har köpt mina på blomsterlandetdock inte i år så jag vet inte om de finns kvar!!! Jättefint i hammoken, ser väldigt cozy ut och fint med lavendel i krukorna till:) ha det fin i den dallrande värmen jag tror nästan det är rekord i dag för vi har hela 34,5 grader ute just nu:(

kram M

Åsa sa...

Du har det såååå mysigt överallt! Har bett min man "ta hem" en vit hammock nu (han jobbar på företaget som tillverkar hammocken och bordet)får väl se om jag får till det lika bra som du;) Ha en fortsatt skön lördag, kram Åsa

Det ljuva livet i stan sa...

Ååh vad fint med täcke och kuddar i hammocken, och fin lykta på bordet!

Ser jättemysigt ut i Er trädgård, blir lite avundsjuk ... vi har ju bara en balkong ... även om vi har kanonutsikt över stora delar av Göteborg :)

Kram Frida

Anonym sa...

Hej P
Här i Fjällbacka är det skönt... promenader på 1 1/2 timme när jag inte springer-
fick en liknande låda av min kära syrra i Örebro.
Dessa lådor av zink har det plockats äpplen i förr.
Din trädgård är urmysig..med kuddarna bordet ja allt växter lyktor ja jag säger då det!!
Själv fyndade jag en snygg klänning och vimplar till husvagnen (förtältet) i marina färger har även pioner i vas och lite annat mysigt, nu när vi bor så här på sommaren.
Ha de fint!

"M" sa...

Själv har jag två stycken fast högre modell....dem har jag tiggt åt mej från det lokala gjuteriet....

chatarina sa...

Hej! Dom har haft dom på Plantagen...hoppas att dom finns kvar..
kram

Anonym sa...

Jag köpte exakt sådana zinklådor på Village förra sommaren... men vet såklart ej om de även finns i år... lycka till ni som letar!

Johanna

Anonym sa...

Jag vill bara säga att du är sååååå SNÄLL... någon läsare efterlyste vad du använder för porslin, någon annan din trädgård och jag hur du har det på uteplatsen... och du VISAR det...
Stor eloge till dig Petra!!!

Kram Jossi

Anonym sa...

Jag fullkomligt älskar din blogg,blir väldigt inspirerad till det mesta :)

Måste få fråga vad pläden heter mer än att Anna O har gjort den.

Kunde tyvärr inte komma in på Flitiga Fredrikas hemsida.

Mvh

Anette

Anonym sa...

Hej P.
Jag är också nyfiken på pläden från Anna O. Den är alldeles underbar. Mkt trevlig och inspirerande blogg. Ha en fortsatt trevlig sommar.