måndag 26 juli 2010

I RUTELAND

.
,

Hananh Widell, "känd från tv", och hennes lilla dotter i det absolut sötaste huset i Rute. Foto: Family Lving



God kväll Sköningar!!!


Sen uppdatering idag vänner! Jag har dock inte flygit bort, om ni kanske trodde det, men det har däremot denna dag gjort för ojojoj, vad fort den har gått! Idag är det ju dessutom bara tre veckor till skolan startar och Flisan börjar nollan. M y  g o o d, stanna tiden någon! Var tar sommaren vägen? Jag hänger ju inte med!:S

Något jag inte hänger med på heller, bulle-lover som jag är, är Rutebageriets nya "bullerestrektioner"! Idag när jag var där (för typ 15:e gången denna sommar) fick jag reda på att från och med nu får man bara köpa 5 ynka bullar när man är där och handlar!? Lyxproblem javisst, men vi brukar alltid köpa minst 7-8 bullar så att det räcker till alla. Men det var på den gamla goda tiden alltså...


Köket i Hannas hus i Rute. Det finns även ett mintgrönt ursnyggt Smegkylskåp
 i detta hus (om det står kvar) för stugan var nämligen till salu för inte så många år sen och jag minns mäklarens köksbilder såå väl.

Charmigt sommarhus eller hur???


Marockanska influenser! (Inte så konstigt kanske då det fnns en hel lada i lilla Rute där det är försäljning av just marockanska möbler och prylar.)


I en annan lada, precis brevid Hannas hus, bor hennes supersnygga syster Amanda (bloggar för Mama) med den mycket kända Alex Schulman (som ofta ofta handlar på bageriet) och deras söta dotter Charlie på somrarna. Någonstans efter gatan bor tydligen också systrarnas pappa ( som btw ser ut som en tvättäkta rövare:) och lite längre bort ändå bor deras mamma i en egen söt liten stuga. Ja lilla Rute är minsann ett riktigt kändisspottingställe, familjeidyll och mycket populärt bullhak! Foto: Mama.

Förresten, kära bloggisar, börjar ni få några höstvibbar ännu? Eller är ni envisa sommaroptimister som jag, som varje år vill att den ska vara forever?

Nu ska jag i alla fallgöra något riktigt somrigt - jag ska äta jordgubbar med grädde - Mums!


Ha en fin kväll så ses vi imorgon!



KRAM


.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du vackra bloggerska =) Önskar åter igen några speciella inredningsinlägg:
1. Snygga kaffeburkar
2. Din thé/kaffeservis+frukostskålar (både nyfiken å vill ha insp.)
3. Hm.. kommer inte på nåt mer men blir alltid jätte glad över dina härliga inredningsinlägg. När dom dröjer så brukar jag gå igenom ditt "arkiv" eftersom jag bara har läst denna fantastiska blogg denna sommar så hittar jag mkt nytt å fint där =) Tack tack för en underbar vardagslyx-blogg //J

Line fra huset på landet sa...

Jeg har fortsatt sommervibrasjoner. Men solen burde komme hit til østlandet i Norge og BLI hvis jeg skal kunne ha den følelsen noe særlig lenger:((
Min kjære har fortsatt ferie han skal bli ferdig med, og vi skal feire mange bursdager i familien i august ute under det store kastasnjetreet ved et langbord dekket med sommermat før vi lar høsten komme. Når skolen til barna begynner... da er det høst for meg!!

Sjarmerende sommerhus du viser idag;)
Klem, Line

signerat 71 sa...

Hej,
Låter lite roligt med ransoneringen på bullarna:))).
Mina höstvibbar har faktiskt börjat komma när jag ser läckra hörtkläder & nyheter som börjar fylla butikerna. Jag längtar lite efter att slänga på mig de stora sjalarna, stövlarna...

...men helst vill jag njuta av sommaren en liten stund till - 4 veckor kvar innan våra kids börjar skolan.
Kram J

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Verkligen ett mysigt sommarhus. Här har du en sommaroptimist till - än är det lååångt till hösten.

Lantligt i smultronbacken sa...

Neeeej, det är bara Juli än och hösten är det långt kvar till än. Vill inte tänka så, det måste vara sommar läääänge till

Kram

Anonym sa...

God morgon från ett soligt Skåne!
Skickar lite sol till er ifall den ännu inte har återvänt till ön!
Vilket härligt inlägg, jätte fina bilder!
Bullransonering borde vara förbjudet:-) Slutar säkert med att familjer delar på sig i kön och handlar varsin påse!! Busigt!

Än är det låååångt kvar på sommaren! Kanske är det för att den är så förhållandevis kort (om man jämför med vintern i Sverige som brer ut sig över en hel hög månader) som den är så betydelsefull, magisk och alldeles underbar för oss nordbor! Hoppas på en lång indiansommar!

Ha en toppen dag!
Soliga hälsningar Anna T i Skåne

lugnet sa...

Usch!! Jag vill ha sommar minst ett halvår!! Blir nog till att flytta utomlands så man iallafall får förlänga sommaren!! För den svenska sommaren slår allt!!
Hoppas bullarna var goda!!
Kram/Ulrica

Anonym sa...

Sommaren är långt ifrån slut, så det så! Tre veckor är länge... I alla fall för en som går i väntans tider och vill det ska bli 20 september nu så jag kan bli av med krämpor och svullna fötter...
Men bullrestriktioner, haha så kul. Det har jag då aldrig hört tidigare. Måste vara ett Rutefenomen. Hinner de inte med att baka? Måste fråga, det är väl sockriga bullar du skriver om, inte matbullar?
Njut nu och ta en dag i taget, så ska du se att sommaren varar lääääänge än.
Vad ska du göra till hösten förresten? Nu är du nog inte mammaledig mer va?
Kramar Sara

Anonym sa...

Hejsan! Det är ju Amandas och Hannahs rövarpappa som säljer marockomöbler!