tisdag 24 augusti 2010

HELLO SUPERWOMAN

.

.
Jag är inte rädd - jag kan bli fin i håret igen!;) Efter att ha haft en bokad frisörtid så ringer frissan och säger att det blivit dubbelbokat och jag måste nu vänta till efter helgen innan jag äntligen får komma dit! Gaah, är så trött nu på min "ickefrisyr"!  I-landsproblem javisst, men vilka damer ogillar inte att vara riktigt missnöjda med håret??? Härlig bild från Adam & Eve.


Heeej Tisdag!


Stort tack för alla era tapetråd! Jag visste väl att jag kunde lita på er mina söta och snälla bloggisar:) Jag tror faktiskt att jag har de absolut gulligaste besökarna här inne på House of Philia, för ni skriver så mycket snällt och fint i kommentarsfältet och det är jag så glad och väldigt tacksam över ska ni veta! You make me happy!

Idag är det dock en "sån där dag" då håret är helfel, ett par kilo skulle poff - bara försvinna och jag har bara sovit typ 3 timmar inatt för att Bea fick för sig att det inte var något kul med sömn! Dagens trevliga lunchdate har precis ställts in och ja det är helt enkelt "den tiden i månaden" för mig, då vi kvinnor inte är "top notch" om man säger så!


Pinfärsk bild från den 21 augusti på söta Katie Holmes och ännu sötare Suri 4 år. Skönt att se att även "de vackraste" har dagar då de har lite dålig hållning, är kanske trötta efter sömnlösa nätter, jeansen sitter "så där" och deras barn ser ut som barn! (Fast de stackarna har ju papparazzis efter sig och blir förevigade - det slipper i alla fall "vi vanliga"!)  Foto: Just jared


Idag vill jag tillägna den här låten till alla er mammor, systrar, girls, ensamstående, glada, ledsna, underbara kvinnor där ute! Puss och kram på er - ni är bäst!




Nu fångar vi tisdagen!


.

23 kommentarer:

Amazingdays sa...

Super woman!
Är inte det ett uttryck som media har skapat? Alla kvinnor kämpar på med sitt hår, sin vikt, sin hy, sina relationer, sina barn o.dyl.
Det är en evig balansgång för att få tiden och vardagen att räcka till.
Jag tycker alla kvinnor är "Super Women"
Eller hur?
Ha en bra dag½!
Kram

Anonym sa...

Åh, jag är precis där jag också! Hatar lingonveckor!

Kram M

Anonym sa...

Förstår vad du menar.. har också en sån dag! Bestämde mig precis för att köra en omgång BUS eftersom jag inte ser särsilt sommarfräsch ut längre :( Hoppas det piggar upp!

Sofia

Designing good life - Sarah sa...

Ja det är en jäkla tur att vi inte har några papparazzis efter oss! Vissa dagar är bättre än andra. Så det är tur att det är en dag imorgon också!

Anonym sa...

Förstår vad du menar, min dag var så igår
Måste bara säga att det är kul läsning här inne...

Anonym sa...

Go Girl!!
Husk at for våre kjære er vi verdens fineste, uansett!
Som min datter på ni sier så fint: Du er bestandig fin du mamma :-)

Magnhild

Anonym sa...

Hej P!
Vill bara säga att det är ömsesidigt...jag kan bar tala för mig själv men skulle tro att många håller med mig..Du får mig att må bra! Det är så trevligt att gå in å läsa din blogg varje dag när man har en tid över!
..å du ..there will be better days!
Många kramar Ann-Sofie

Lantligt i smultronbacken sa...

Åhh, va du är gullig. Behöver verkligen den låten idag jag med.

Jag har också såna där dagar då ALLT känns fel och fördjävligt. Jag kallar min "Ful dagar"

Kram

Elina sa...

Vilken fin och mysig blogg du har!

BLONDETTY sa...

Så skönt att du delar med dig även av detta! För jag lovar, du verkar alltid vara den perfekta superwoman som alltid är piffad, snygg och har det perfekta hemmet.
Men jag förstår precis vad du menar med dagar som dessa...
Men själv har jag faktiskt en FIN-dag idag för jag kom precis hem från frisören :)

Du har en helt UNDERBAR blogg och du, jag lovar att du är tipptopp-fin fast du inte känner så just idag.

Ta hand om dig och ta ett varmt bad eller något annat som får dig att må riktigt bra. Kramas med skatterna är ju också världens bästa knep för att göra dagen bättre!

Många kramar
BLONDETTY

Classic Living sa...

Håller helt med! Denna dag kommer att gå till historien som tråkdagen no 1, sitter på jobbet och väntar in höstnyheter. Kul men allt verkar vara försenat så nu kryper tiden fram och jag känner hur mitt humör sjunker ner i conversen! Men men det bästa är ju att morgondagen blir bättre, en skitdag i månaden räcker gott för mig!

Kram på dig

Anonym sa...

It is amazing how energy is Contagious ! Some days everything is "off " and " Sideways " and more Keeps Coming , and Some Days Are "on" and " flowing " and more Keeps Coming !

Meanwhile , you serioulsy Need to find a New Hair Dresser ! How Can They double -book you after you HAD waited So Long ? ? ? Do not they read your blog ? !

Anonym sa...

Å vad skönt att höra att du också har dåliga dagar. Annars verkar allt så PERFEKT: jätte fiiina barn, underbart hem, stilig man med bra jobb, hus på Gotland å gård i Frankrike. Verkar ha fina föräldrar å svärföräldrar. Du är alltid så fräsch å klär dig snyggt. Du både bakar gott å lagar bra mat. What a women!! =) //J

Dr Molly sa...

ha ha ha! Tänkte precis när jag var på ICA att det var tur att ingen tog foto eller brydde sig om hur jag såg ut... Kramar

Unknown sa...

Mina såna dagar heter "7 svåra år"

Kram Catta

Anonym sa...

Hei. På en dag da man føler seg "sån der" er det ikke noe som er bedre en å kjøpe en cola, en sjokolade og mange interiørblader. Det hjelper på. I morgen er en ny dag. Hilsen fra Kjersti

Anonym sa...

Du är en superwoman, och vi alla är superWOMEN. Vad tråkig jag är som måste rätta stavfel, jag vet....:)

Hoppas din dag blev bättre till slut!

Kram/Greta

Brunkullan sa...

Bad hair day har vi alla nu och då. Jag varje dag just nu. Måste verkligen klippa mig snart!

Söta tapeter. Kan bli kul med en rosa färgchock i sovrummet:)
Fast jag gillar ju er Designers Guild tapet som ni har nu. Valde ju samma, fast i svart/vit/silver, till vår radhushall, efter att ha sett din tapet!!:)

Kram Susanne

Mor Grön sa...

Tycker gott vi kan unna oss att vara "good enough"-womans istället.

Känns som et är lite 50-talshemmafruideal som råder nu trots att man samtidigt ska träna sig pinnsmal och sköta karriär vilket de knappast gjorde. Gillar bloggvärlden men det blir liiite för mycket stylade bilder av folk som står i vita skira kjolar och syltar i sitt perfekta kök medan eras välkammade barn hjälper till utan att spilla *ORKA*

Tummen upp för ditt inlägg!

Anonym sa...

Haha.. jag visste väl att jag stavade fel.. Du kära Philia är en riktig WOMAN =) Skyller på att jag satt med min lilla Busa i famnen å skrev.. Önskar alla medläsare en fortsatt mysig kväll =) //J

Blogg by Maliin Stoor sa...

Det är ju trots allt de "dåliga" dagarna som får livet att vara värt att leva - att man njuter av de "underbara" dagarna..

Hur skulle det vara om dagarna alltid var toppen?? Inte bra tror jag
=)

Må gott i denna stund andå...



Maliin

GKriszti sa...

Hallo Schwarz-Weis Frau! :-)
Hier eine schwarz-weiss Bad für Dich:
http://etthusivitt.blogspot.com/2010/08/min-systers-badrum.html

Schönen Tag!

Philia sa...

Stort Tack för era söta hälsningar och uppmuntrande ord!!!!

KRAM

P