onsdag 4 augusti 2010

LITE LILA

.
.


De härliga Bungalowkuddarna, från Flitiga Fredrika, har för tillfället flyttat in i vardagsrummet. Är ju riktigt svag för lila accenter just nu, men brukar ju så småningom tröttna på alla typer av färger!:)



God Kväll vänner!


Tusen Tack för era goa hälsningar idag! Nu vet jag ju liiite mer om mina besökare och det har varit jätteroligt att läsa kommentarerna och lära känna er också  lite grann:)



Visar lite bilder från det alldeles  nystädade fräscha vardagrummet ikväll, som ju har fått påhälsning av lite lovely lila tidigare idag!


En av de allra bästa sakerna med en egen trädgård är ju att man faktiskt bara kan gå ut och plocka sina egna snittblommor precis när man vill! Idag blev det, själklart, lite lila höstflox som fick följa med mig in:)

Ikväll har faktiskt solen tittat fram över Småstaden och vi satt ute och åt middag igen  - jättejättemysigt. Vad vi åt för lchfmat? Jo grillad kalvfilé med bearnaisesås (2,5 kolhydrater i den ) och till det machésallad med vitlöksfrästa kantareller. Nu blir det strax jordgubbar med lättvispad grädde till efterrätt! (Jajamensan - jag ääälskar att gå på diet!;)


Ha en fin kväll kära ni!


KRAM

.

28 kommentarer:

[ c o y o t e ] sa...

Hej!
Jag är lite nyfiken på din diet..
Undrar... Finns det kanske någon bok på svenska om dieten?
Löptränar själv en hel del.. men orkar man med den dieten?
Tycker att maten verkar såå god..

Mvh Mia

Anonym sa...

Så fint med lila ! .Kör på med lila ett tag så blir det spännande att se vad för färg som smyger sig in nästa gång.
Snyggt och prydligt minsann , hur snäll och ordningsam är din lille dotter egentligen? .Min lille huligan slutar aldrig att riva till det för mig och minst en gång om dagen åker alla kastrullerna ut ur skåpen trots spärrar och radas upp på golvet!.
En god ide kanske är just att ta ett fint foto när det är nystädat och njuta hemmet via skärmen.

Smarrigt middagstips!

Brunkullan sa...

Snyggt! Och det är ju det som är det fiffiga med en neutral botten, som tex svart/vitt, att man kan ta in en färg, lessna och enkelt byta ut mot något annat utan att det kostar skjortan:)

Jag läser ju din blogg, och du ville veta lite mer.
2 barnsmamma, sambo, 38 år, bor i Östersund. Jobbar som telefonist och älskar inredning. Har ett radhus och en stuga i fjällnära trakter ca 10 mil från Östersund:)

Kram Susanne

Anonym sa...

Kan du inte visa en planlösning eller ritning på huset?

Anonym sa...

Hej!

Här kommer lite smygreklam.. Hoppas att det inte är någon som ogillar :)

Kika in i vår nya lilla butik!
husetpagarden.blogspot.com

Kram!

Sofie sa...

Jättefint med det lila, tycker den färgen hör hösten till som närmar oss!!

Grattis till bra placering på topplistan, jag är en som ofta kikar in här i din underbara blogg=)
Du får gärna kika tillbaka!

Kram

Josefine sa...

Lila blir en väldigt fin kontrast till den svart och vita inredningen ni har i ert vardagsrum.

Tack för en bra och inspirerande blogg!

/Josefine- at home

Line fra huset på landet sa...

Veldig fint med lilla. Morsomt med litt nye farger innimellom. Men jeg er også veldig svart/hvit. Det er det klassiske og som jeg aldri går lei av;)
God klem fra Line

Anonym sa...

Kjempefint!!
Utrolig delikat hos deg.
Nydelige farger i lag.
Kjekt når det lett kan skiftes ut;)
Du har en super blogg som jeg er innom hver dag.
Bor i Norge, Ålesund(Vestlandet)
Gift, ei jente 3-4 år, bor i enebolig ved sjøen som jeg er utrolig glad for. Glad i det lyse interiør og med sorte/beige/grå,
detaljer....Elsker å få interiørinntrykk mm.
Klem Kristine som er innom daglig;))

Daniela sa...

Gillar också lila mer och mer, så fint till svart, vitt eller grått!
Vem är då jag? 26-åring från Småland. Jag bor med min man i ett 70-talshus som vi renoverar för fullt. Njuter ett litet tag till av ett härligt sommarlov, en förmån man har som lärare. :)

Lantligt i smultronbacken sa...

Coolt med lite lila inredningsdetaljer. Läcker färg som ofta glöms bort

Kram

Anonym sa...

Hej, jätte fint! Jag gillar turkost ;) Undrar om du kan visa några snygga bilder A´la New England?! Sen undrar jag vart den där jätte fina blom-ljusslingan från Flisans å Beas rum kommer ifrån..? Tusen tack för bästa bloggen =) //J

Marie-Louise sa...

Älskar också din blogg.Jag är 53år maka, mor och farmor.Bor i Göteborg arbetar som sjuksköterska.Har en våning i centrala staden. Älskar inredning, min man ,mina 2 barn med svärdöttrar, och mina 3 fantastiska barnbarn.Tillbringar sommartiden vid havet,älskar att bjuda på middagar och dricka goda viner.Går mycket på teater och konstutställningar. Tycker att du verkar vara en så härlig kvinna ja hela din familj.Roligt att läsa om era äventyr och se din fina smak på både kläder och inredning.Kram på dig och ha en skön fortsatt sommar...

Emmas inne och ute sa...

HEJ
Jättesnygga lyktor. Varifrån kommer de ifrån?

Du har så fint hem och alltid så välstädat. Hur håller du det så?

Jag läser din blogg varje dag och längtar efter nya inlägg.
Lite om mig...
Jag heter Emma och bor på Öland.
Jag är 31 år bor med sambo och två barn i en villa. En flicka som är 7 år och en pojke som snart är 4 år. Jag gillar inredning,shopping och att umgås med vänner. Jag arbetar som lärare på lågstadiet. Nu vet du lite mer om mig!

Philia sa...

Tack för era söta kommantarer raringar!

Mia - Ja visst orkar man träna när man kör lchf! En sån bok med recept skulle jag också vilja ha!

Anna & Emma - Mina smä skatter stökar minsann till som alla andra barn!:) Vi har ju ett ganska stort hus och Trulle och Flisan är ganska duktiga att plocka undan efter sig, därför blir det inte riktigt tokstökigt överallt samtidigt. Plus att jag plockar och plockar så klart...

Förvaring för barnens saker är a och o tror jag för att få lite ordning i en stor familj! Vi har proppfulla stora kökslådor med massa barngrejjor, korgar i tvdelen med ännu mer leksaker och barnen har dolda leksaksförvaringar i sina rum.

Lycka till med "städandet"!:)

Anonym - Tyvärr kommer jag inte visa någon planlösning på vårt hus men jag kan berätta att på nedre plan har vi ett riktigt stort vardagsrum med tre rum i fil, gästrum/kontor som ligger brevid tvdelen och ett rymligt kök med ingång från matsaldelen och hallen + en lite göästtoalett. På övervåningen finns 4:a sovrum och en dusch + många stora garderober. Huset är 210 kvm + en just nu ofixad källare på ca 110 kvm!

J - New England kan vara riktigt fräscht om det "görs rätt stiloch lagom" tycker jag! Kanske skulle leta reda på lite fina inspirationsbilder. Ljusslingorna har jag köpt på en lokal butik här i Småstaden men kolla med nettsidor Syster Lycklig eller Inreda.com etc, de kanske har fina?

Emma - De lila lyktorna på bordet kommer från Ikea och de i glas från Iittala. Jag är sugen på Iittala lyktor i lila istället men eftersom jag är så "rädd för färg" hih,i provar jag med de billigare lyktorna först!


Ha en strålande dag - här skiner soooolen!!!

KRAM

P

Leni - I alla väder sa...

Lila är en underbar höstfärg!

Jag har aldrig någonsin gått på diet, men din verkar helt klart lönt att prova ;-)

Ha en underbar dag!

Stämningsfullt sa...

Jag har aldrig haft något lila i mitt hem tror jag men på senare tid har jag fastnat mer och mer för det. Det passar ju SÅ fint i kombination med vitt och svart. Jag tror att det kan leta sig in lite lila här också den här hösten :)
Ha en fin dag.
kram Vanja!

VIT och PASTELL sa...

Oooh jag är oxå svag för lila just nu. Har börjat samla på mig lite lila inredningsaccenter. De ska få flytta in i vardagsrummet om nån vecka när jag har samlat på mig allt ;-D Jag köpte bla lila ljuslyktor på Koppar i Visby när vi var där för nån dag sen.

Lila höstflox var ju riktigt snyggt. Vet inte om jag sett just lila förut. kanske man skulle ta sig en tripp till plantskolan. Fast höstblommande ska ju helst planteras på våren, suck!

Ha det gott!
Kram Mia

Frida- trendenser.se sa...

Så fräscht och krispigt med vit och lila tillsammans! Du har det alltid så piffat och fint hemma, hur hinner du med? :-) Det är väldigt smart att satsa på en vit bas och bara byta ut accentfärgerna efter humör och säsong.
Ha en riktigt skönt dag!
Kram F

Anonym sa...

Hej P
Löpning på morgonen härligt och varmt!
Är också svag för Iitaala ljustakarna har själv den ljusrosa färgen och lite annat svagt rosa.
men inte för många saker!
Tycker det lila smickrar ditt Hem.
Ha en fin dag alla!!.

Anonym sa...

Oj, har missat något inlägg... Klart jag kan berätta vem jag är, du som bjuder så mycket på ditt liv!
35 ÅR, gravid med tvåan och tjejen är tre år
Gift sedan 4 år (bröllopsdag idAG!)
bor på landet i Skåne (utanför Svedala) i hyrt hus
född och uppväxt i Simrishamn, sköna Österlen :)
jobbar som språklärare men blir föräldraledig i september/okt
har bloggat på två olika : flatcoat.blogspot.com och livetenligtsara.blogspot.com, men jag läste så många bloggar som var bättre än mina så jag lade ner dem.
Tja, det var lite om mig det :) Ha en härlig dag! Kramar Sara

Anonym sa...

Du gör fint som vanligt! =)

Detta är jag:
Gift med världens bästa man sedan 3 år. (Varit tillsammans i 11 år).

Mamma till barn i samma ålder som du har.
Bor i nybyggt hus på en vacker halvö på västkusten.

Gillar inredning mycket, och har alltid hållt mig till lugna, neutrala färgskalor. Hemmet går i vitt med möbler i vitt eller mörka träslag.

Håller mig i form med ridning, löpning och styrketräning.

Går klädd i OM plagg, Braez, Rabens saloner etc. blandat med fynd från H&M och andra klädkedjor.

Tack för en blogg som "har allt"!!

Kram/ Greta

Anonym sa...

Hej!

Jag söker efter en ny armbandsklocka och jag tycker att din klocka är vacker. Så, vill jag fråga vilket märke är den?

Katja

Cina sa...

Grattis till blogg placeringen!
Snart ligger du på topp 10, för du är väldigt duktig på att blogga!
Läser varje dag men hinner sällan skriva kommentar.
Jag är 49 år och har fem barn med min man, som jag varit gift med i 26 år. Barnen flyttar in och ut men för tillfället bor fyra hemma. Bor utanför en storstad på västkusten.
Jag är egen företagare och driver en liten klädbutik, tillsammans med min man.
Är alltså intresserad av kläder men också av inredning och enkel matlagning.

mina finaste. sa...

Hej!

Jag älskar lila, det är som en vuxen rosa :) med tiden har just denna färg smugit sig in mer och mer i mitt hem och jag blev tvungen att skratta när jag på Bodyshop ville köpa bodybutter passionsfrukt nästan bara för att burken var så fin och.....lila.

Jag har följt dig länge nu. Blev tipsad av en kompis och efter ett läst inlägg var jag fast. Du inspirerar och glädjer.

Jag är 31 bor i Göteborg och jobbar med teknik. Har kille och tillsammans har vi nyss köpt ett hus som vi väntar på att få flytta in i. Jag älskar allt som förgyller livet och är dålig på att säga nej :) Har en blogg mest på skoj för släkt och vänner: minafinastesaker.blogspot.com där jag delar med mig av bilder från allt mellan himmel och gjord som gör en glad.

Tack för en jättefin blog och för att du förgyller mina morgnar då jag går in och läser dina inlägg ♥

Kram Marie

Anonym sa...

Gillar din blogg för dina vackra bilder och din stil som inspirerar mig.
Är 48 år, gift, 5 barn mellan 6-20 år. Bor i villa i stockholm, jobbar som barnmorska. Mitt andra hem har jag på Öland, där har jag mitt hjärta! Hoppas kunna bo där åretom så småningom. Löptränar regelbundet och gillar friskis. Det var det om mig. Tack för att du bloggar !!

Hanna sa...

Hittade just hit och oj vilken fin blogg du har! Helt i min smak! Vackra miljöer och underbara Gotland, hit kommer jag tillbaka!

Anonym sa...

Jättefräscht med lila i ert snygga vardagsrum.
Gillar din blogg jättemycket.
Är just nu på Gotland och det är ju härligt som du vet.
Jag har fem barn mellan 3 och 17 år. Bor strax utanför Stockholm i villa. Jobbar som sjuksköterska med siktet inställt mot barnmorska. Har varit gift i snart 18 år. Jag gillar inredning, kläder och blommor/trädgård. Har precis börjat springa och fastnat för det.

Ha en fortsatt härlig sommar:)

Åsa