onsdag 15 september 2010

JAG HJÄRTA ORKIDEÉR

.


Åh jag tycker det är så maffigt med såna här stora fång av blommande orkideér! Just dessa står på soffbordet i vårt tv-rum.



Todelooo!


Har precis kommit hem efter en skön powerwalk med liten Bea i vagnen som extra "motstånd".  Lilla skatten har precis somnat in i sköna förmiddagsnappen och  jag ska strax sätta mig och dricka en stooor kopp cafe latte och gå igenom en massa tråkig "pappaersexercis" som ligger och väntar på mig på skrivbordet (blääå för att betala räkningar)!


I vårt tvrum just nu: orkideér och nya och fräscha tunna vita gardiner vid altandörrarna!


Jag önskar dig en härlig dag så länge, så ses vi lite senare!


KRAM


.

25 kommentarer:

Malin L sa...

Underbar matta! Var kommer den ifrån?

Unknown sa...

Visst är det underbart med orkidéer, och väldigt tacksamt för en som inte har så gröna fingrar, som jag =)
Du har då ett mysigt tv-rum, ser så fräscht ut.

Ha en skön dag!
Kram Catta

signerat 71 sa...

Hej P,
Ser dina vackra orkidéer och slänger en blick på mina - två vissna blommor är kvar;) Dax att köpa nytt.

Café latte paus låter mysigt - skriver själv just idag om att vår espressomaskin åkt ut - no more latte här, men det låter mumsigt med latte-stund...
ha en bra dag!
Kram J

HOUSE OF SVEA sa...

Jag håller med dig! Så vackra är dom med sina gängliga stängler och söta små blommor!

Kram Anna

jenny ~ mammanochkidzenpunktse sa...

Det är underbart med orkideer! Finaste blomman ever!

Och vilket ljuvligt tvrum ni har!

PUss!

Anonym sa...

Vilket mysigt tv-rum.
Jag ska köpa tunna vita gardiner, var kommer dina ifrån?
/Åsa

chatarina sa...

Hej! Orkideer är verkligen vackra..finns så många olika sorter också..men brudorkideen är iallafall rätt lätt att hålla vid liv och så blommar den väldigt länge.
Kram o ha en bra dag

FruSofie sa...

Här hemma har vi med två stycken men i lila, passar nu till höst!
För övrigt ser dina bilder ut att vara hämtade direkt från något flott inredningsmagasin, superfint!!!!

Marie sa...

Åh vad jag gillar erat hus och inredningsstil!
Orkideer är jätte fina,tyvärr har mina en tendens att dö..vet inte varför?!
Har också en liten kaffe stund för mig själv, min lilla kille ligger ute i vagnen och tar en nap!

Ha en fin dag!

Brunkullan sa...

Väldigt snyggt:) Och jag älskar också orkidéer!
Susanne

Anonym sa...

Ohh vart kommer gardinerna ifrån?? Måste också köpa nya vita :))

Kramis!!

Unknown sa...

I love orchids as well! Great black and white style interior!

Milla sa...

Jättefint! Vad är det för kuddar i soffan?

Ha en bra dag!

Line sa...

Lekre bilder!

Jannicke sa...

Lekkert! Me love orkideer også! Passer helt perfekt til ditt hus!:) He en fin dag:)

sandra sa...

Åh så fint ni har det i ert TV rum! Kram

Unknown sa...

WOW, vilka härliga blommor! Hjärtar också dem här hemma.

Susanne sa...

Vilken fantastisk matta du har!! Ditt hem är verkligen ljust och inspirerande, alltid kul att titta in här!

Charlotte sa...

Jättefina orkideer och vardagsrum, hur inspirerande som helst!
Precis som Marie skrev här ovanför så har jag också väldigt svårt att få orkideer att överleva, en i barnens badrum trivs dock och det kanske är det som är hemligheten, att det inte ska vara för torr luft, vi har nog för varmt och torrt i resten av huset. Man kanske ska installera en luftfuktare om de ska överleva :)
ღ Charlotte

Anonym sa...

Hej!
Väldigt snygg kruka, har du lust att berätta var den kommer ifrån??
Kram
Kristina

Anonym sa...

Oj, oj, oj vilken otroligt fin matta!! Var kommer den ifrån? Ser att du fått en massa "var kommer den ifrån-frågor", hihi! Ett gott betyg på vilket fantastiskt vackert, stilfullt och hemtrevligt hem ni bor i!!

Ha det underbart! <3

/Malin

Anonym sa...

Hej!

Håller med dom andra tjejerna om att ni har ett fantastiskt hem. Själv håller vi på att bygga hus så jag läser mycket bloggar med inredning bl a. Mattan/mattorna på bilden, är den svart/vit? Var har ni köpt den? ...fastnade så för den, ett underbart kompliment till tv-gruppen....

Anonym sa...

Snälla sötaste du, är såå nyfiken på var mattan kommer ifrån! Vore så glad om du kunde berätta!

Massor av tacksamet!

Ha en underbar torsdagskväll!

/Malin

Anonym sa...

Undrar också var denna kommer ifrån?

Är på jakt efter en svart-vit matta och tycker denna var ursnygg!!!

/Anette

Anonym sa...

hejsan!! undrar om ditt golv e vitoljat har ni lackat?? mvh jade