onsdag 29 september 2010

LJUS OCH BERG FLYTTAR IN

..


.

Tokgillar doftljus som doftar rätt och ogillar skarpt de som luktar fel! Det som står på månbordet på bilden ovan doftar helrätt, kommer från Durance och heter Fleur de Coton. Mmmm lovely. Hemklickat från en netbutik som har mycket i min smak i sitt sortiment nämligen Bloominghome!



Toodelooo!


Oj oj vad det blir mörkt mycket tidigare nu! Bara den senaste veckan har det ju blivit en jätteskillnad på kvällarna. Tänder oftare och oftare ljusen på middagsbordet och det är ju faktiskt såå mycket mysigare att äta med just levande ljus tycker jag! (Levande ljus + riktigt skön musik är jag nog lite beroende av:)



Ur kvällens avsnitt som visas kl 21.00 på 4:an

Nu är det snart dags för skatterna att få en godnattsaga och sen är det lugn skön stund i tvsoffan som väntar. Ikväll blir det superbraiga "Berg flyttar in" med fantastiskt duktiga (och supersnygga) Carina Berg! (Hihi, älskar sån här corny humor: Snälla Saijonmaa och Arja Saijonmaa hahaha:)


Ha en kul "lill-lördagskväll" vänner!



TJING:)


.

13 kommentarer:

Line fra huset på landet sa...

Duftlys..og stearinlys generelt er kjempekoselig spesielt på denne tiden! Jeg elsker det! Idag tente jeg et duftlys med duft av friske epler. Mmm..fikk jo bare lyst til å bake eplekake igjen. Hahaha... :o)
Beas rom er helt skjønt. Der har du virkelig fått det til P!!Nydelig tapet og fine kombinasjoner av møblene. Jeg er likevel litt usikker på hva som er Sebraseng?? kan du forklare ?
Ha en fortsatt god onsdag..eller lille-lørdag:)
Klemmer fra Line

Mia sa...

Åh jag är tvärtom, klarar inte av Carina Berg. :)

Men tack för nättipset, älskar att shoppa online så det ska jag spana in.
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, doftade mej in på din sida, jag är storförbrukare av doftljus och just Durance och den Fleur de Coton är min stora favorit! Är säkert inne på min 4e nu:) men har en del andra favoriter fr det märket också, de brinner dessutom ut till sidorna, mycket bra ljus! Tack för påminnlese om Carina Berg, jättebra program! Mari.

Mia sa...

Hej.

Ja det går åt en del ljus, och ved. Bara älskar att tända en brasa på kvällen och lite ljus. Det är lite av tjusningen med höst och vinter. Handlade dyra doftljus från, ja vart det nu var ifrån, floff sa det och det och så var de slut. Brukar faktiskt köpa de stora doftljusen från ikea ibland, det finns ett par som doftar gott.

Mia

Emma från Kastberga sa...

Hmm, då kanske man ska testa doftljuset du tipsar om. Jag som alltid får huvudvärk av hemska doftljus, men kanske ska testa ändå :)

Kram

Bygdegården sa...

ja visst är det mysigt att få tända lite ljus och göra middagen lite festligare, även om det bara är en vanlig onsdag :) Jag vill bara säga att jag gillar din blogg och tycker att dina bilder är fantastiskt fina (själv tar jag mina med min gamla mobil och det är inte alls samma sak *skratt*) Hoppas du fick en trevlig kväll och att hela huset doftar ljuvligt av ditt nya ljus, kram! /emmis

Stina sa...

Underbara ljus det där.:-)

studio karin sa...

Ha så kul på fredag, jag har bara ett tips (som så många andra i kommentarsfälten redan skrivit) nämligen BAR på Blasieholmen. Helt galet god mat, open show-kitchen och rå interiör a la New York, och man väljer ut sin fisk/ hummer/ kräfta eller vad det blir i en färskdisk som sen grillas. Jag kunde inte peka ut den hummer som skulle kokas för min skull :))) så jag tog tonfiskfile. Rekommenderas, var där med maken i fredags och enligt reklamfolk i stan är den restaurangen "the shit" just nu. Men tror man måste beställa bord 3 v i förväg, hör om ni har tur?

Beate i Husets Hjerte sa...

Ja den duften er nydelig. Har den i romspray og den er helt skjønn! Ha en fin kveld!

Anonym sa...

lär din vän på udden att ta bättre bilder hennes ser ut som 80 tals bilder då menar ja av huset som ska säljas. för du kan veerkligen ta underbara bilder

Emelie Larsson sa...

Hej! Måste ge dig all cred i världen för din fina blogg. Att du har tid att ha en så fin blogg med tre barn(!!!) Har bara en liten önskan: Hade varit jättekul med lite budgettips då jag inte har råd att köpa några av de fina doftljus, mattor eller myskläder du visar upp. Eller kanske är det lyxen i ditt liv som får mig att fortsätta läsa...? I vilket fall så är du en skön kontrast till allt skit som finns här i bloggvärlden!! /Mvh Emelie, 20

Anonym sa...

Hej
Har en fråga till dig angående eames stolar.
Tänkte köpa någon variant av dessa till vår matplats och var och provsatt dem på Vitra i helgen. De jag helst skulle vilja ha är de med ben i lönn men dessa var väldigt smala och "vassa" under, så jag undrar om dem inte kommer att göra märken i golvet? ( vi har furugolv, dvs ganska mjukt). De med metallunderrede var det några gummiploppar med klicksystem på som såg superbra ut, så det tror jag inte kommer att efterlämna märken. Tänkte bara höra om du vet något om detta då jag såg i ett inslag att dina päron har de stolarna med träunderrede. Sen av ren och skär nyfikenhet undrar jag vilka du tycker mest om? Till vilken typ av bord ska du ha dina framtida stolar till?

Vora superduper snällt om du har möjlighet att svara!!
Eller kanske någon söt läsare vet detta!!

Hälsningar
Lisa

Susanne sa...

Det är det bästa med hösten, alla levande ljus.