måndag 22 november 2010

JUL PÅ ÖSTERMALM

.
.
Men hur ljuvligt är inte detta superdupereleganta flickrum? Så snyggelisnyggt med grått...


Hej nya vecka!


Åh, jag ska verkligen inte trötta ut er med tjat om vårt sjukläger här hemma men jag kan ju bara skriva att jag är såå trött på att inte ha en helt frisk familj!!! Blä!

Har hållt på och roat mig med att bla storstäda köket idag, med allt vad det innebär, så det var så mysigt att slå sig ner en stund i divanen med en kopp thé och Sköna Hem. Sköna Hem är ju allra bäst på just såna reportage som jag visar bilder från idag dvs "Eleganta Östermalmshem" (Me like - speciellt i juletider:)


Jag har nog varit en liten blåhårig Östermalmstant i nåt tidigare i liv för jag är såå svag för såna här ombonade eleganta hem! Såna här bilder får ju ens egna "lilla hem" att se minst sagt avskalat ut. Kanske skulle man ha såna där tjusiga frasiga fodrade sidengardiner i vardagsrummet istället...

Rogivande och sooobert sovrum.

Cool mix med antik guldpegel och stol till tokmodernt skrivbord!

Rum i fil, spatiösa sällskapsytor och "riktigt schyssta paneler" måste man ha om man bor på Öfvre Östermalm!:)

Där borta på bänken står ett pampigt pepparkakshus - det får vi inte glömma att göra ett här hemma också snart:)

"Skönt hem" eller hur???


Nu ska jag göra en brasa i öppna spisen här och sen blir det "Den försvunna diamantenspelet" vid matsalsbordet för oss som är krya här hemma!


Ha en bra start på veckan så ses vi!


KRAM


P

.

24 kommentarer:

Nilla sa...

Jättefint! och ovanligt ljust och modernt för att vara "Östermalm". Jättesnygga gardiner!

Anonym sa...

Just det hemmet sitter jag med och fånstirrar på. Jag saknar vår tjugotalslägenhet i staden när jag ser detta, men bara en liten stund ändå :)

Anonym sa...

hej gillar din blogg! kan du inte avslöja hur man gör ett sådant där fint pepparkakshus! såg att du gjorde ett förra julen och det var fintfint! tack på förhand! kram

Kakans mamma sa...

Så snyggt!

Anonym sa...

Halloj!
Tja, jag har nog oxå levt ett tidigare liv med lila hår...;)Gillar dessa hem skarpt!Ifs, mitt föräldsrahem gick i den stilen men då haaaatade jag det;)!Det kommer smygandes när åldern tickar på(Hmmm, kanske lite lila slingor skulle pigga upp)
Ett tips är faktiskt att byta ut vita hissgardiner till långa,tunga gardiner ....Prova ;)
kRam Åsa

Natasha @ Northern Light Design sa...

LOVE, LOVE, LOVE this home!!!! makes me want to wish for snow, just so I can curl up inside!!!!

Northern Light

Anonym sa...

Hej P
Power promenad imorse!!Ska bli kallt senare...
Älskar denna stil och färger tunga gardiner och mixen inte för perfekt utan olika soffor tex...
har själv lite åt det hållet klart man gillar det då...
Ha en fin måndagskväll!! ps har ni satt upp ljustakarna ännu???

Anonym sa...

Hej,
det var något av det finaste jag sett. Men sköna hem är ju den bästa inredningstidningen just nu. Och verkar bara bli bättre och bättre på sådana här reportage.

Kram Malla

Anonym sa...

Här bor definitivt ingen blåhårig dam! Helt underbart!
/Maria

Daniella Witte sa...

Jag håller med om att hemmet är väldans ljuvligt. Har också stirrat mig blind på bilderna tidigare i dag.
Vissa hem blir man väldigt förälskad i på bild men skulle inte klara av att leva med hemma. För mig är detta ett bra exempel på ett sådant hem.

Ha en mysig spelkväll!

Inredningsfrun sa...

Men snääääälla nå´n så vackert!!! Man blir helt sjuk ju!!

Om jag hade pengar
rabidabidabidabbidabidabidabideeeej....... :)!!

Tur att man är drömmare av stora mått!!

KRAM

// Inredningsfrun

MOKKASIN sa...

Ljuset och fönsterna ... to die for!
Och utsikten från de där fönsterna, den är jag kär i. Vackra hus och snöklädda grenar...
Gaaah, nu saknar jag ihjäl mig efter stan och min favvolägenhet ever...

Anonym sa...

Bilder fra et flott hjem du viser!
Jeg har også virkelig fått sansen for grått!
Skulle gjerne svingt malekosten her hjemmen, hvis ikke det hadde vært for mannen....
Han mener jeg aldri blir fornøyd. Jeg mener det er viktig med litt fornyelse!

Klem Kristine

Emma från Kastberga sa...

Åh vilket vackert hem, precis i min smak! Roligt att se:)

Skickar en liten krya på er hälsning också,
Kram!

Anonym sa...

Ååh, jag bara äälskar den här stilen! Den sobra men stilfulla mixen av gammalt och modernt är så fin och som jag strävar efter att få till här hemma. Har just nu skira, långa vita gardiner men har faktiskt funderat på frasigt siden. Härligt...
Stort tack för en underbar blogg!
Varma hälsningar från en annan liten blåhårig tant (nja, inte riktigt, men i sinnet ibland;)).

Anonym sa...

Underbaara bilder - det är något alldeles extraordinärt med dessa vackra våningar...

Måste bara passa på att tacka så mycket för receptet på den helt fantastiska blomkålsgratängen!! Gjorde den i fredags och den var SUPERGOD!! Barnen älskade den också!
Ha en mysig dag och hoppas att Ni är kryare idag!

Kram Anna.S i Uppsala

Anonym sa...

Östermalm är underbart på många sätt! Har själv bott där i en gammal lägenhet men huserar numer i nybyggt i förorten. Saknar charmen med gammalt något oerhört!! Klarar knappt att titta på sådana här bilder ;-).
Blir så nyfiken på alla som är inne och kommenterar den här superinspirerande bloggen. Var och hur bor ni?

Glada hälsningar,
Kristina

Anonym sa...

Håller med-kanonsnyggt!
Färgerna är ljuvliga tillsammans. Du har mest vitt,vitt,vitt och svart då är det svårt att få samma känsla som på bilderna. Färgerna du väljer kan finnas med men blanda in beige och brunt så ska du få se på mirakel!
Svart och vitt ger bara en stel och opersonlig känsla. Mjuka upp ditt hem lite- ett tips jag vet funkar.

Ms. Kidelin sa...

Supermysigt och ser verkligen ombonat och fint ut. Älskar att de blandar olika stilar, gammal och nytt! Flott.

Tessie sa...

Där skulle jag kunna bo :) Inte den stil jag har hemma men jag kan absolut se mig själv i det där hemmet *s*

Kram

Ica sa...

Jag föll också pladask för detta fantastiska hem :-)
Kram Ulrica

Johanna sa...

Jätte, jättesnyggt får jag säga. Älskar golven! Stilen är verkligen perfektion. Tack för att du delade med dig!

Saras Inredning sa...

Alltid lika roligt att hitta nya bloggar och din är en av dom. Länkar direkt - hoppas såklart att det är OK? Utan länkkrav tillbaka. Jag bara gillar dina underbara bilder och glada fräscha inlägg.

Ha det bra!
/Sara

Anonym sa...

Härligt att se ett så vackert hem på Östermalm. När jag tittar på mäklarnas säljsidor med våningar från Östermalm så slås jag ofta av hur stillöst många har det där. Alldeles för industriellt och kallt för min smak. Det hem du visar här är fantastiskt!!! Härliga bilder.
/ Carro