torsdag 30 december 2010

NU PYSER VI NORRUT

.
.
I soffhörnan i vardagsrummet denna morgon! Skatterna har "fått flytta in" från hallen (älskar det där fotot som jag tog förra sommaren) Vad mer är nytt... Jo stråkorgen med peacemärket från Tine K som jag har extra kuddar i! (Finns hos Bloominghome). Sen har jag nu också ett par Montazamitassels på skåpet:) (Enkla Ting)



Tjingeling!



Nu drar vi till fjällen, wieeee!!! Alla skatterna är minst sagt uppspelta och bilen tokpackad av div. fjällprylar. Det är ska bli så lovely att få dra in lite krispig fjäll-luft senare idag! Längtar:)


Ha en fin dag och le och var extra snäll mot de du möter!

(Länkar även till detta fantastiska sanna blogginlägg som jag tycker du ska läsa! Så inspirerande!)


Vi ses väl på fjället!?


STOR KRAM


P


Psst, Tusen tack för alla era söta hälsningar. Ni vet väl att ni är BÄST???:)


.

35 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske vi gör, el i ngn affär med roliga saker i, det finns ju några ;) kör försiktigt upp, mycket trafik idag...../ Sussi

jenny ~ mammanochkidzenpunktse sa...

Hoppas ni får en trevlig vistelse i fjällen!

Puss!

Unna dig alltid sa...

Godmorgon.

Jag vill absolut inte ha trista kommentarer här i din fina blogg. Du är verkligen en glädjestråle och jag vill alltid läsa din blogg för den får mig att bli glad och må bra.

Ärligt talat, skit i dom, de finns alltid och överallt. Säger bara avundsjuka...

Kör nu försiktigt mot fjällen.

KRAM

Unknown sa...

Å vad avis jag blir, vill oxå till fjällen! Hoppas ni får det toppen =)
Visst är Maria Montazami en helfestlig människa, jag fullkommligt älskar henne! Underbart med en stolt hemmafru, och att hon visar att det verligen inte är nåt fel med det.
Ska nog oxå införskaffa en liten tossel snart, dina är superfina!

Kram Catta

Familjen A. sa...

Hoppas ni får en underbar vistelse i fjällen, tänk på att köra försiktigt!

Och DU, du vet väl om att du är värdefull och de som skriver elaka saker bara är AVUNDSJUK på dig och ditt liv! Ruska av dig det bara.

Hoppas även att ni får ett sagolikt nyår och en bra start på det nya året! Detta år som kommer ska bli det bästa i vårt liv. ;-)

Kramar från Storvik!!

Mia sa...

Löööööv dina nya TAZZELS!

Ha en go torsdag och kör försiktigt! ♥

Jenny H /Finland sa...

Texten i den länkade bloggen är klockren! Jag håller fullständigt med både hon som skrivit den och dig- är vi positiva och visar att vi tycker om varandra mår vi så mycket bättre!

Önskar dig och din familj en underbar fjälltripp och ett riktigt gott nytt år! Ser framemot att få följa med din fantastiska blogg även nästa år!

Kram!

Milla sa...

Ha så toppen i fjällen, hoppas det inte blir alltför KALLT så ni kan vara ute utan att frysa sönder nästippen! Gott slut! Kram Milla i Kvicksund

LOPPISLIV sa...

Hoppas du får det mysigt i fjällen i nya fina skid dressen :-) Ohhh jag längtar efter att få åka lite utför, det är så härligt!!! Såg att du också skaffat dig Maria Tazzels..hihii det har jag också, innan för sådär 15 år sedan hade jag tofsar överallt, då hade jag lite engelsk countrystil här hemma med mycket färg och laura ashely tapeter och bårdar överallt...huuu...tycker jag nu :-))(bara tapeten i sovrummet som lever kvar från den tiden) Tänk vad man ändrar sig :-)) Fin bild från ert vardagsrum, älskar din svängda soffa och fåtöljerna till, funderar på att köpa mig något liknande från Mio möbler. Kram kram och ha det nu så gott. Kraaaam Paula

Att vara någons fru sa...

Hoppas ni får det supertrevligt! Gott nytt år!

carola sa...

Jag kände att jag var tvungen att ge dig en kommentar idag. Läste dina tidigare kommentarer och blev helt bestört när man ser hur elaka folk kan vara. Tråkigt. Men som sagt så är det ju människor som inte är nöjda med sig själva och sitt liv....Bra att du plockar bort dem! Ha nu en riktig trevlig helg i fjällen och gott nytt år! Ps. Jag tycker väldigt mkt om att läsa det du skriver :))

Anonym sa...

Godt nytt år til deg P!Håper dere får en fin fjelltur!Jeg leser din blogg hver dag,og den er kjempefin!

Hilsen Elin Delbekk

Anonym sa...

Gott nytt år och trevlig resa!
Ja vi kanske syns!! Vi drar upp om några dagar! Kanske möts vi i baren eller backarna:))hehehe
Spara lite snö till mej:))


KRAM

Stina sa...

Väldigt fint.:-)
Stina

Anonym sa...

Hej Petra!

Vacker bild, som alltid från ditt hem :-)
Må så gott i fjällen nu och kör försiktigt dit!

Gott Nytt År önskar jag dig och din familj!
Kram Ann-Sofie

Anonym sa...

Hej P
Åh...Ni har väl någon som vaktar Huset???
Dom har ju varnat folk att gå ut med, att man är bortrest.
Men det tror jag nog att kloka du, tänkt på.
Gott Nytt till alla!!!

Mitt lyckliga lantliv ♥ sa...

Mycket kloka ord där!

Ha det bra i fjällen och njut av den ljuvliga fjälluften.

//Jeanette

eva sa...

MYCKET FINA ORD.KÖR FÖRSIKTIGT OCH GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA.

EVA

mammasegen.com sa...

Ha det jättebra i fjällen!!! Saknar Sälen som bara den...måste försöka få min engelsman i en skidskola nångång...;)
Hoppas vi får en rapport från fjällen! KRAM

Sandra sa...

Vilka fantastiska julbilder du bjuder på här i bloggen! Ha ett riktigt fint nyår !

Anna-Malin sa...

ha det riktigt gott i fjällen!
jag längtar själv tills jag får andas fjälluft igen.

och blogginlägget du länkar till...
det är med stolthet jag kan kalla älskade Lou Rossling för en av mina godaste vänner. vi har gått igenom en hel del tillsammans genom åren,(både ledsamheter och lycka) och hon har lärt mig otroligt mycket.

kram
anna-malin

Anonym sa...

Gott nytt År på Er!!
Kram Anki i Sälen... Är det hit Ni ska?! :)

Carre sa...

Warmest thoughts and best wishes
for a wonderful holiday and a Very Happy New Year:)Great from Belgium

Creative Lounge sa...

Hoppas ni får en supermysig stund i fjällen och att ni får ett magiskt nyår! Många kramar Evelina CL :)

Inredningsfrun sa...

Så härligt det låter med er fjällresa!! Njut av hög klar luft och möra ben :)!

Bry dig inte om elaka kommentarer. Det finns fullt av bittra "jante-lags-människor" som mår bättre av att klanka ner på andra. Om de stör sig så kan de ju bara surfa vidare!

Men jag fortsätter att titta in eftersom jag gillar din blogg :)!

KRAM

// Inredningsfrun

Jenny sa...

Gott Nytt År önskar jag dig och din fina familj!!
Ha en underbar vistelse i fjällen!!

Kram!

Vårt Svarta Hus sa...

Gott Nytt År!
V. 3 bär det av till Sälen för vår del.

Tack för en härlig blogg

Kram till dig!

Anonym sa...

Ha det riktigt toppen i fjällen, önskar dig och din familj ett Gott Nytt År och tusen tack för din härliga blogg! /Jennifer

Anonym sa...

Mycket fint skidställ. Tänkte beställa via nätet undrar därför vad du har för strl på ditt?
Vill bara säga att jag fått mycket inspiration från dig och ditt hem
tack för din trevliga blogg
Ha det gott i fjällen

Anonym sa...

ska också till fjällen behöver ett nytt skidställ, så himla snyggt. Är typ i din längd och vikt undrar vad du har för strl på ditt ställ? tack för din härliga blogg
ha det jättegott i fjällen
/Carina

Jenny sa...

Ser fram emot att läsa din blogg 2011. Jätte inspirerande. Önskar er en härlig fjällen resa och ett Gott Nytt År!

Anonym sa...

Hej Petra!
Nu är vi tillbaka från fantastiskt julfirandet med man, barn och släkt :-)Har NJUUUTIT av alla UNDERBAAARA bilder från Er jul...

Hoppas att Nu får en underbar vistelse i fjällen och ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!!!

Tusen tack för året som gått och av allt du visat på din blogg i text och bild!!

Nyårskramar från Anna.S i Uppsala

Anonym sa...

Godmorgon P!
Mysigt att fira nyår i Sälen...vi sviker Sälen efter många år och drar till Björnrike Vemdalen på söndag i stället! Vi blir nog inte besvikna..
Gott nytt år till dig
Kram Annsofie

Charlotta sa...

Älskar din blogg! du har det såååå fint hemma:)

Mvh Charlotta

Anonym sa...

Vart har du köpt er matta? Är det en eller flera mindre?