söndag 2 januari 2011

HEMMA IGEN

.


Jag - tillbaka i Sälen efter många år! Ojojoj vad jag har åkt i backarna där en gång i tiden när jag "säsongade". Här står Trulle (som nu har börjat åka snowboard precis som mamsen) och jag i en av Lindvallens backar och bara njuter av fjället. (Jag hade så klart mitt nya Peakställ på mig och för er söta bloggisar som undrat kan jag berätta att jag har strl  M på jackan och S på byxan)




Todeloo 2011!


Åh vad jag har saknat er mina bloggisar!!! Mår ni bra så här på andra sidan årsskiftet? Hur var erat nyår förresten??


Vi har precis landat i Småstaden efter ett par fantastiskt sköna fjälldagar. Sälen bjöd denna gång på rikligt med snö, lagom kallt väder,  fina backar och härligt mys i våra vänners fjällstuga!

Har ju, som ni märkt, haft en bloggpaus och det har både känts välbehövligt och lite tråkigt. Men nu är jag tillbaka i den helt fantastiska bloggvärlden igen och har precis "catchat up" vad som hänt hos mina duktiga kollegor här i cyberspace:)

Bjuder själv på lite pics från nyårshelgen denna söndagskväll!




Mina små fjällskatter! Till vänster är Flisan på Ski Lodge som ligger i Lindvallen. Det är det ställe jag personligen rekommenderar alla som letar bra boende i Sälen. Urläckert hotell och lounge med härlig interiör som har lite "Aspenfeeling".


Vi var först lite sugna på att låta Beabus prova slalom men insåg snabbt att hon är för liten, så minsta skatten får minsann vänta till nästa fjälltur


Trulle och jag spexar i stugan på nyårsaftonen (som jag tillbringade i min supersköna fina plyschklänning från OM) Till höger: Trulle och Flisan på Sibyllan i Ludvika, på vägen hem idag (jag åt grillad korv med mos, räksallad och pucko. Oh my så länge sen det var jag åt just denna "delikatess" och så gott det var sen!:)


På Ski Lodge Lindvallen! (Har ni förresten sett vad jag har blivit långhårig helt plötsligt?;)



Nu ska vi krypa upp i soffan och tokmysa efter denna lååånga dag. Ska bli skönt...


Vi ses imorgon mes amis!


STOR KRAM

.
P

.
.

30 kommentarer:

Hemma hos Katta sa...

Välkommen hem och välkommen tillbaka till cyberspace!

Skönt att höra att ni haft det så bra under nyårshelgen och inga brutna ben heller - very good! =)

Kraam /Katta

anna sa...

Åhh det ser ut som att ni haft det riktigt mysigt! Vi kom nyss hem därifrån:-( Håller med, skilodge är helt underbart. Vi brukar hamna där i soffan efter en dag i backen.
Fina bilder.

kram anna

chatarina sa...

Ni verkar ha haft en härlig lillsemester..min egen lilla skatt är just nu i Lofsdalen hos sina kusiner..Välkommen tillbaka och jag ser fram emot att få följa dig detta år också..jag är mycket äldre än vad du är..men för mig är ålder bara en siffra..så jag bloggar på och följer andra bloggar både äldre bloggare och yngre...jag gillar blandningen på människor..kram till dig!!

Bokcaféet i byn sa...

Låter som en härlig fjällsemester! Just nu har vi så mkt snö här nere i södern att sol lockar mer än fjäll. Men så är jag kanske ingen super fantast av skidåkning heller:-)
Spännande med ett nytt år- 2011! Hoppas få fortsatt inredningsinspiration från din blogg!
Kram Anna T

Anonym sa...

Ser härligt ut! Vad är det för fin mössa du har? Letar efter en liknande. Kram

BLONDETTY sa...

Åh, vad härligt ni ser ut att ha haft det! Du är ju ursnygg i allt som vanligt!

Vi önskar dig ett alldeles magiskt, underbart, sagolikt, roligt, spännande & fantastiskt 2011!

Kramar från
BLONDETTY-tjejerna!

Katarina sa...

Åh vilka härliga bilder! Inspirerande och gör så att man längtar... Vi åker dit i veckan och kommer att bo på just skilodge. Tycker att Lindvallen är perfekt när man har lite yngre barn. Välkommen hem, nu är det vår tur att få semestra ;)!

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Trevligt att ni passerade och stannade till i min hemstad Ludvika. :)
Har under den senaste tiden läst din blogg varje dag och blivit så inspirerad av den att jag startade en egen. Älskar inredning och att fotografera och inser att blogga är ju ett perfekt sätt att få delge det till andra. :) Dock har jag inte fått nån riktig snits på layouten, men det kommer väl med tiden, bara man lär sig. :))

Ha det så gott.
Ann-Sofie

Helena - ullvi32 sa...

Ser riktigt härligt ut-avis!!
God fortsättning! :)

Jenny sa...

Åh, vilka fina bilder!!
Välkommen tillbaka efter lilla bloggpausen - du är efterlängtad:-)!

Kram & God Fortsättning!!

Anonym sa...

Endelig er du tilbake!! :-) Hva slags lue har du, og skiklærne til Trulle??? Kjempefine bilder!!! Klem Siv

Anonym sa...

Trulles skidkläder ser ut att komma från Everest? Som finns på Stadium. :)

Camilla sa...

Härliga bilder, vi får lov att vänta ända till sportlovet innan det är dags att fara till Sälen. Förmodligen besöker vi också Sibyllan i Ludvika, det är en klassiker :-)
Ha en härligt 2011, ser fram emot att fortsätta följa dig.
Kram Camilla

Anonym sa...

HEJSAN!!! :)

Jag måste bara säga att Trulle är en sådan liten sötnos, sin mor upp i dagen! :)
Välkomna hem igen!

//Trasan

studio karin sa...

Kul att se, bilderna från Ski Lodge framförallt :) Har valt tygerna till alla möbler i loungen en gång för 9 år sedan, och den där stubbpallen i bakgrunden har jag ritat :)))))
Fina bilder! Gott Nytt År
karin

Anonym sa...

Hej! Tycker du är jättesnygg i håret, fin färg! Du brukar alltid skriva vad du har på dig, men bara för att jag tyckte att din skjorta var så fin så står det inte var den kommer ifrån ;) Så frågan är alltså, vad är det för fin rutig skjorta? Kram Sofia

Två Trappor sa...

Välkomna hem igen och god fortsättning! Som sagt, du har varit saknad så det var toppen att få se ett nytt inlägg från dig! :) Kul att ni haft en mysig nyårshelg i fjällen, bilderna är verkligen härliga och ni är så fina allihop. Blir så sugen på att åka skidor igen, det var evigheter sen sist. :)
Sköt om er,
Kram, Madeleine

Pethra på Västkusten sa...

Härliga bilder du bjuder på, får en flashback då jag själv har spenderat många vintrar och turer i Lindvallens backar. :o)

Hoppas ni får en riktigt härlig dag!

Kramar

Anonym sa...

Välkommen tillbaka!! Helt underbara bilder - Ni ser ut att ha haft det TOPPEN!!
Truls och du är så otroligt lika... Han är verkligen lika vacker som sin mor!!!

Önskar Dig och din fantastiska familj ett fortsatt underbart 2011!!

Stor kram Anna.S i Uppsala

eva sa...

VÄLKOMMEN TILLBAKA.HÄRLIGA BILDER PÅ ER.

EVA

Anonym sa...

Låter som en härlig tripp och ser ut som det också:) Ja Skilodge har vi bott på varje år sedan dom öppnade. Finns inget som slår det stället!Bästa! Åker upp dit till helgen igen.Hoppas nyår var bra!
KRAM

Anonym sa...

Ni ser ut att ha haft en toppen resa!!!..& din fjällenoutfit är minst sagt grym:-)
Jag är ett relativt nytt fan av din blogg & din fantastiska stilkänsla. Har under julledigheten spanat in bloggarkivet & försökt ta reda på vart mattan du har i köket kommer ifrån.. men ej lyckats finna något svar. Den är helt underbar.. Vet du om man kan få tag på den ännu & isf vart? Mvh/ Sofia

Anonym sa...

Vad härligt ni verkar ha haft det!
Jag är sedan ett halvår tillbaka en trogen "House of philia"-fantast och har inspirerat och påverkat min familj att läsa din blogg också.Mamma och pappa köpte nya möbler nu och det blev såklart fräscha Howard-soffan med två fotöljer. Fortsatt lycka önska jag dig och din fina familj!

Kram kram från en lunginflamationssjuk Malin i Bromma

Att Vara Någons Fru sa...

Det ser ut som om ni har haft det alldeles underbart! Så fina bilder. Och din rutiga skjorta var ju hur snygg som helst, för övrigt.

Mammas egen sa...

Hej!!! Jag vill också veta var skjortan, glasögonen och mössan är från!!!
Välkommen tillbaka! Har saknat ditt bloggande!!!
KRAM

Anonym sa...

Halloj!
Vilken fin mössa, märke?

Kram Camilla

Ms. Kidelin sa...

Oh nostalgi, tack för hälrliga känslor nu, hihi. Som jag längtar till Lindvallen och SkiLodge (superfräsch, håller med) nu, och gluwein som är en favorit under skidresor. Tack för härlig inspiration. Supersnygg är du i nya skidstället. Kram kram

Malin sa...

Hur gammal är minstingen då? Våran 2-åring (3 i feb) "åkte" redan ifjol. Dvs. stod på skidorna i ca en kvart åt gången, innan det blev mer intressant med skotrar, pistmaskiner etc. runtomkring;). I år åker han själv i knappliften o tycker det är jättekul! Så nästa gång kan hon säkert testa:).

Anonym sa...

Jag gillar Ski Lodge Village, där bor vi när vi åker slalom. Lite tråkiga backar i Lindvallen, men mer folk och "rush" där! Ska dit om 5 veckor igen,skönt! Rita

Anna sa...

Ååå så härligt med fjällen och mycket snö! Som vanligt inspirerar dina bilder och text! Snygg outfit har du som vanligt!

Jag undrar vad det är för skor du har på dig ute i snön? Snygga var dom i alla fall!

Hälsningar
Anna