tisdag 11 januari 2011

SE DÉPLACER

.
.
Hmm, någon söt bloggis som känner igen sig med att om man börjar flytta på en sak hemma så är det lätt att mycket annat flyttar runt också??? Började med mattan, sen följde Tine K lampan och tavlan efter.. Flyttade Ikeamattan till vardasrummet för att se om jag ska beställa en mkt större svart hampamatta från Day att ha där istället...


Tjingeling tisdagskväll!


Mår ni bra denna januaritisdag mina fina bloggisar???


Tidigare idag fick jag en liten liten vårkänsla faktiskt när jag var ute och promenerade med bea i vagnen. Snön droppade från taken och solen sken en liten stund. Nu har vi verkligen hela den långa ljuvliga våren att se fram emot och i år ska jag verkligen njuta av den! Av varende liten snödroppe och fågelkvittret som väcker en på morgonen:)

Hur det är med sötsuget idag? Inte varit alls lika jobbigt faktiskt. Åt kycklinggryta med spenat till lunch (ska lägga ut recept på den, jag lovar, för grytan är verkligen supergod!) och strax blir  det fetaostbiffar, tsatziki och sallad till middag. Mums mums.

Nej nu väntar köket och matfix på mig här!


Önskar dig en fin kväll!


KRAM




.

15 kommentarer:

Anna Ekberg sa...

Känner precis igen det...började måla om sängborden förra veckan och nu måste jag byta ut och ändra om blad kuddar och alla saker i sovrummet :P Men det är ju himla kul när det blir fint sen och lite ombyte förnöjer ju bara :)

Ha en toppenfin kväll. Rummet är superfint och ser att du har den superfina väskan från Tine K med peace märket, måste leta vidare efter en sådan :)

Kram
Anna
Sprudlande Vitt

SessanOchPrinsessan.Com ☆ sa...

Tjingeling
Alltid lika snyggt hos fina frun på junibacken ;D

Tänkte bara höra om du testat att ta Krom tabletter (fås köpt på hälsokost)
Jag har "avsockrat" kroppen många gånger med hjälp av Krom som regulerar blodsockret & då även söt suget.
Tänkre det bara som ett litet tips ;)

Njut Kvällen

jenny ~ mammanochkidzenpunktse sa...

Jo tack! Beställde ny matta o nu håller vi på o renoverar hela vardagsrummet. Hihi!

Hoppas ni får en härlig tisdagskväll!

Puss!

Stina sa...

Så är det här också. Börjar man med en sak så är det kört.;-)
Stina

mina finaste. sa...

Supertack för all matinspiration du bjuder på! Jag försöker också att minska kolhydratintaget och idag var jag så sjukt godissugen att jag nästan tjuvåt av mitt reservlager på kontoret.

Inte lätt att komma på vad man kan äta, men jag ska absolut testa din kycklinggryta när receptet kommer :)

Stor kram!
Ps, My God! Jag vill också ha en sån rumpa.

BelovedbyLinda sa...

Hehe samma här!! Men sjukt snyggt blev det! Kul att vi har samma bordslampa, taklampa samt stråväskan med peacemärket och allt är såklart från älskade Tine K ;)

Ha en härlig kväll tjejen!

Kram Linda

Anonym sa...

Fint som vanligt! : )

EN FRÅGA - vart ifrån kommer den mönstrade kudden i soffan?

Mai-Bente sa...

Nydelig og harmonisk innredning. Er det noen som vet hvilken størrelse Tine K lampen i taket er i?

Frida- trendenser.se sa...

Det vardagsrum är som vanligt helt fantastiskt! Trevlig kväll!

Mammasegen.com sa...

Ja jättegärna recepttips! Låter supergott!! Jag lyckades hålla mig ganska nyttig i dag också...2 dagar nu! Bra för att vara mig..;)

lugnet sa...

Såå snyggt du har, Philia!! Och kyckligen låter, jammi jammi:)
Ha det så Gott!
Kram//Ullis

Sanne sa...

Hej
Det blev jättefint!!
Jag undrar över din "korg" eller vad man ska säga, den svarta som står bredvid fåtöljen, var har du hittat den och vad är det för material?
Och de snygga borden, de svarta i olika storlekar, var hittar man dem?
 
Tack för all inspiration du ger och för att du bjuder på så mycket fint från ert hem.

Susanne

S sa...

Tyvärr ingen vårkänsla nere i Kungsbacka så får bli blomsteraffären som hjälper till med den saken:-)

Alltid mysigt att kika in till dig och ditt fina hem

Önskar dig en fin dag // Sabina

Guttemamma sa...

Hei!!
Har akkurat oppdaget den fine bloggen din!! Jeg lurer på noe, gulvet på gutterommet ditt,er det tregulv?? Vi har nemlig laminat på barnerommene (angre angre...),som jeg vurdere å male hvite. Også lurte jeg bare på hvorvidt du hadde malt gulvene selv og om de er i laminat eller tre?? jeg legger deg i bloggrollen min,blir glad av bloggen din!!
mvh Anette♥

Ida sa...

Älskar det! Jag har snott n liten inredningsidè av dig men jag visar upp dte och tackar för dte i min blogg iallafall:)

Hoppas ni mår bra!

Kram