fredag 25 mars 2011

GAUFRES

.
.

Mmmmums! Härlig blåbärsvåffla med smör kanske vore något denna soliga våffeldag?:) Vackert våffelfoto: Tartlette



Tjingeling Freeeedag!




Tjoho, vi är piggare idag! Varken Bea eller jag har feber denna morgon. Tänkte ett tag igår att nu blir det nog sängläge heela helgen men med en hel del c-vitamin, tranbärsjuice och Echinagard verkar det som jag har lyckats mota tillbaka förkylningen lite, skönt!

Solen strålar denna glada fredag, i helgen får vi sommartid och idag får man äta hur många våfflor man vill! Hurrey!:) Nu är ju Trulle och Flisan hos sin pappa och Bea är ingen "våffellover" direkt så jag tror nog vi kör med smaskiga havskräftor ikväll istället....och lite god cava....plus en riktigt god chokladkaka till efterrrätt:)

Nu - duschen med en rejäl scrubb och sen en omgång av min nya superbraiga BUSkräm som jag köpte på Salong Unik, Id Bare Minerals Faux Tan.  Den är mitt tips till alla som vill ha riktigt fin brun färg pronto! (men använd gärna engångsplasthandskar, färgen sätter sig som berget;)



Önskar dig en happy fredag och, så klart, en riktigt god våffeldag!:)



KRAM


.

15 kommentarer:

Camilla-mamma i England♥♥ sa...

Åh tack för tipset!! Ska kolla om den finns här i England! Åker ju till Barcelona i morgon och skulle behöva lite brun utan sol på kroppen om man går i tshirt etc..och inte bara ansiktet som jag brukar fuska till i bland..
Ha en bra dag och hoppas du mår bättre snart!!
KRAM

D I N À R À sa...

Sjukstuga här med tyvärr. Åh en buskräm skulle jag också behöva smörja in mig med!! Sollängtan infinner sig genast men tills dess lite fusk ;)

Anonym sa...

Snälla.. bort med de tråkiga reklamloggorna du lägger in... så fult!
Hellre en ren fräsch blogg.

Maria

Tulipa sa...

Glad härlig fredag till dig med!

Kram Mariette

Anonym sa...

Hej!

Vad skönt att du mår bättre och vilken bra låt med Annie Lennox, blev genast på bättre humör.

Det stör inte alls mig med reklamen, detta är ändå den bästa feel good bloggen som finns.

Härlig och solig helg till dig och din familj också.

Kram Anna i Lund

Anonym sa...

Tack för BUS tipset. Du ger oss så bra tips hela tiden. Skulle du kunna ge lite tips på fina smycken.
Ha en lovely friday
/Marie

Jes/Vita villa vila sa...

Vilken härlig bild!!

Kram Jes

Stina sa...

Härlig bild. Det ser väldigt mumsigt ut det där.:-) Stina

Anonym sa...

Önskar dig en riktigt skön vårhelg! Din fredagsmeny låter underbar. Här blir det franska afton à la GI: biff, goda ostar och rödvin. Tack för alla härliga inlägg och tips. Soliga hälsningar från Höllviken

Angelica sa...

Låter perfekt men jag skippar våfflorna och jag ser också fram emot SOMMARTID!!!! Fast här nere kommer sommaren så bums att man knappt hinner med!! *skrattar*

Ha en underbar start på "veckans absolut bästa dag"! Nu ska jag bege mig ut i Palma - för vi ikväll ska vi ha FÖRkräftskiva :D

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

mimsan sa...

Godmorgon! Nu har jag läst din blogg ett tag och jag tycker den är så bra :) Du har ett jättefint hem och en väldigt peppande attityd det gillar vi! Dessutom bor vi i samma småstad och det är ju ett jätteplus, hihi.

Tack för din fina inspiration jag får varje morgon när jag kikar in! Kolla gärna in vår blogg, vi har lite spartansk inredning och info ännu för vi är fortf i startgroparna för vår nya.

Kram

Att vara någons fru sa...

Hoppas du får världens bästa fredag. Och tack för tipset!

Anonym sa...

Tack för BUS-tipset! Funkar den även i ansiktet?
/Birgitta

Lisa sa...

Hej
Fantastisk blogg du har älskar att ta del av den!! En liten fråga. Var inne och tittade på BUS krämen du tipsade om, såg även att de hade ett mineralpuder i lös form, verkar bra tycker jag. Har du använt denna produkt och iså fall vilken nyans använde du? jag tror att vi har ung lika hudton. Ha en underbar helg!

Tack på förhand Lisa

Lisa sa...

Hej igen!
Inget svar denna gången heller... jag förstår om det är många som ställer frågor, men med en blogg som den här när du ändå gör reklam för produkter som jag blir sugen på att använda, hade det varit kul med ett svar ibland. Jag vänder mig till nån annan istället.

Bra blogg annars.