onsdag 13 april 2011

PÅ JAKT EFTER ETT FYND

.


Kolla vilken cool och knäpp sak vi hittade idag! Men vännen H och jag var överens att om vi hade vi ägt varsin Corps de Logi med en huvudbyggnad som hade en eeenorm trapphall, med maffig kristallkrona och marmorgolv så hade killen lätt fått flytta in där hos oss:)



Hello sweeties



Idag har jag även varit sakletare faktiskt! Jag och girlsen tog bilen till den ännu mindre Småstaden( tom pyttestaden) Sala för att "göra fynd". Där finns nämligen en stor lada fullsmockad med gamla grejjer till salu. Jag är nu definitivt inget proffs när det gäller att fynda antikviteter. Tycker det mesta ser ut som skrot faktiskt. Smutsigt och skavt och så kostar det som om det vore nytt? Jag uppskattar så klart riktigt fina rariteter, jag också, men gamla noppiga vardagsprylar från tex 60-talet? Nope nope! Dock hittade jag en så söt kitchgrej av porslin från typ 40-talet. Jag var ute efter ett rådjur men kom hem med en killing:) (Den kanske ni får se i något inlägg, om jag nu hittar någonstans att ställa sötnosen). Sen ville jag ha lite industristilprylar, typ gamla zinkbackar och sådant till köket, men det hade nog alla kunniga rensat den ladan på för länge sen. Inget gammalt Royal Copenhagen porslin till mig fanns där heller. Hur är det med er bloggisar och fynd förresten? Hittar du mycket fint i antikaffärer? Något tips?


Nu - filmtajm och nötmix!


KRAM


.

20 kommentarer:

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Jättesöta påskarrangemang i förra inlägget. Förstår att de gick åt som smör :)

Jag har ingen zinkback men zinklådor med lock (som går att ta av) i två storlekar om du är intresserad.

Trevlig filmkväll!
Kram Milla

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Trodde det var din syster som var med, OM du nu har någon. :) Ni var lika iaf. Jag är inte heller någon hejjare på gamla saker, köper helst nytt. Men kan säkert göra något undantag OM jag hittar något jag tycker om. :)) Lycka till. Kram

D I N À R À sa...

Vilken läckerbit! Den var cool. :) vill också vara sakletare men behöver inget speciellt ;) kanske det bästa med det. Mysig med girldag. Kram

helen by the westcoast sa...

Måste bara få fråga! Din vän H heter förmodligen ngt på H, men är så otroligt lik en Annika jag känner, men det är väl inte hon eller?
MVH Helen

mammaxtre sa...

Jag är ingen sakletare. Jag vill köpa nytt. Men jag är ganska så duktig på att göra mig av med grejer, ge bort, saker som jag är färdig med här hemma.

Vilken fin bild.

Ha en toppenfin dag.

Anonym sa...

Jag brukar hitta en hel del i gröna magasinet i Krylbo (Avesta) inte så jättelångt från Sala ju. de har öppet onsdagar och lördagar om jag inte minns fel...

Anonym sa...

Du och Helena är otroligt lika varann, säkert påverkas man att tycka det då ni har samma frisyr, hårfärg och samma klädstil, men ni ÄR lika och inspireras säkert av varann ... :-)
/B

homebylina sa...

Hej! Vad roligt att hitta till din blogg :o) Såg att du var med i Lantliv som månadens bloggare och tänkte att jag skulle kika in! Jag bor i Avesta så jag tror att jag vet vilken lada i Sala du menar :o) Om du gillar att gå på loppis kan jag rekomendera det STORA loppiset som är i Hedemora ishall nu på lördag den 17/4 kl.9-15. Man brukar få köa för att komma in, men det är det värt, jag brukar alltid hitta massa roliga och fina saker för en billig peng! Ha en fin dag! Lina

VivanDivanGoesFashion sa...

Ha ha, pyttestaden! Ska jag börja kalla min lilla håla :-)

Har faktiskt aldrig varit i ladan? Kan det vara den vid gruvan månne? Jag är förresten värdelös på att se möjligheterna med gamla saker så fyndar gör jag sällan...

kram
/Vivvi

Vitt för själen sa...

...Och jag är en sådan som jublar över skavda saker :)

Ha en fin torsdag i det underbara vädret!

Anonym sa...

Det är så mysigt att gå på loppisar och man blir ju extra glad om man hittar fina saker:-)
Förra helgen var jag och min darling på en middag i Västerås och då passade vi på att åka till ett underbart ställe som heter Åsby hem & trädgård. Kan varmt rekomenderas för er alla som är hem och trädgårdsintresserade. Kika in på deras hemsida www.asby.nu för adressen.
Här i Stockholm skiner solen och då blir man ju så GLAD:-)
Önskar en fin torsdag!
KRAMIZAR Helene

Anonym sa...

Varför plockar du bort min kommentar????
Jag skriver igen då...Helenas blogg "PÅ VÅR UDDE" får Ni inte missa. Super fin blogg. Gå in och se själva. Love it
Mvh från lilla mig

Anonym sa...

Adressen till Helenas fina blogg:
http://trivsamthem.blogspot.com/

Philia sa...

Anonym - Jag plockade bort din kommentar för att du jämförde våra sajter på ett inte direkt trevligt sätt. Kommer fortsätta ta bort alla otrevliga kommentarer eftersom de bara bidrar till tråkiga debatter!

P

Philia sa...

Förresten anonym Skövdebo som alltid skriver massa neggo om allt möjligt. Du borde ju veta vi det här laget att jag brukar radera dina kommentarer eller hur?

P

Anonym sa...

Jag skulle gärna gå på en riktigt mysig loppis/auktion ute på landet. Tyvärr räcker inte tiden till för mig!

Du och Helena är verkligen lika som tvillingar, samma drag, frisyr och klädstil! Hennes blogg är den mysigaste jag vet!

Kram/Greta

Anonym sa...

JÖSSES vilken snygg väninna. Hälsa henne gärna det!

MVH Sofia

Anonym sa...

Förlåt mig, men är det ingen som tycker att den lilla figuren är grotesk? En svunnen tid - tack och lov.

Therése sa...

Sista anonym, jo jag håller med dig - grotesk figur, som sagt tur att tiderna förändras!

Tahira på Londonsvenskar.org sa...

Haha, en sådan hade mina morföräldrar när jag var liten. Morfar har säkert kvar den, men det är inget som står framme längre.