lördag 21 maj 2011

BLEU ET BLANC

.
.

Kripsiga ljusblå hortensior har just nu flyttat in i vårt vardagsrum. Denna står i en riktigt snygg Atmospherekruka från Day  på soffbordet och brevid den ett kinesiskt fat från 1700-talet.




Tjingeling Lördag!


Mår ni bra bloggisar!?

Efter en smaskig långfrukost sitter jag just nu utomhus på min älskade trapp i mitt nattlinne med lapen i knät och suger i mig lite lördagsinspiration från alla  uuunderbara bloggar därute i cyber!:)

Ut har förra veckans lilla försvunnit tillsammans med de vissna syrenkvistarna och nu vill jag bara ha blått. Tjusigt blååååått. Jag vill ha Spode Italiankoppar och klassiska blåvita porslinlampfötter osv osv. Varför vill jag nu detta? För att denna donnan inspirerar! Fast jag vill inte ha kolonialstilen eller newportstilen utan en klassisk blå mixat med modernt. Dessutom har jag nu köpt ett nytt skåp som jag ju kan fylla med blåvitt porslin. Jag har mao bestämt mig... Det blev inget kinesiskt brudskåp och det blev inget klassiskt vitrin utan något mitt emelllan faktiskt. Skåpet kommer nästa vecka tror jag och då får ni se!:)


Nu ska jag hoppa i duschen och sen cykla den lilla biten ner till hamnen!


Önskar dig en underbar lördag med många skratt och sol!


KRAM



.

9 kommentarer:

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Härligt att sitta på trappen i solen. :) Ha en bra dag!! Kram

Anonym sa...

Åh, det är ju helt fantastiskt att gå in på din blogg denna lördagsförmiddag och bara suga i sig av all din härliga energi. Jag är nyfiken på ditt nya skåp, det kommer säkert vara hur fint som helst = ) Vi ses igen!
Jag får önska dig en underbara lördag, kul med lite happenings!
kramar Jessica

Sofia Agardtson sa...

Hortensior är en stor favorit just nu - så vackra! Trevlig helg :)

Patricia sa...

Älskar att läsa din blogg vareviga dag! Du inspirerar också. Tror faktiskt att jag ska åka iväg och köpa mig ett par hortensior idag då mina orkideer verkar ha dött tyvärr, men omväxling förnöjer;)

Ha en härlig helg!

Patricia

@my casa sa...

Blått är ju egentligen inte alls min färg...
Men så läser jag din blogg och hux flux så börjar även blått surra runt i mitt huvud - jobbigt, jobbigt!!
Tänk att man kan bli så influerad av andra!

Tack för du får mej att tänka & titta på lite nya färger ibland, det kan behövas.


bonne journee

Anonym sa...

Hej du fina! Du inspirerar verkligen, absolut! Undrar bara hur många som ska löpa&köpa blå just denna sorts blomma idag!?! Hehe... på gott och ont =/ Är nyfiken på skåpet du köpt och dina nya solbrillor och badkläder!!!;-)) Mycket shopping blir det, häärligt! Önskar dig den bästa helgen och på fler inlägg under dagen, mao!?? ;-)

Natasha @ Northern Light Design sa...

Hi,
My love for flowers start with Hydreangas, so Thank You for posting this beautiful image :)
Have a wonderful weekend!

Northern Light

att vara någons fru sa...

Njut av din lördag. Du är en stor inspiration.

IngerJohanna sa...

Ja, den "donnan" kan verkligen inspirera på många plan! Njut av helgen!
Allt gott!