måndag 2 maj 2011

JAPANSKT BÅDE TILL MIDDAG & TILL TRÄDGÅRDEN

.
.

Hmmm, mammis detta är sjukt svårt ju...Asså jag blir ju gaaalen, ska jag svälta ihjäl eller? Nej men förresten, jippiee heeey, jag fick faktiskt lite ris i munnen nu... Äh, jag ger upp. Tar helt enkelt och använder nävarna istället! (Till middag åt vi japansk take away dvs Yakiniku och sushi. Mmmm så gott det var!) 




Hello vänner!




Idag har det snöat i Småstaden, SNÖAT!!! Vart tog våren vägen liksom?

Trotsade kylan och tog på eftermidagen en tur till handelsträdgården  och köpte en superfint träd till gården, för att kunna njuta av under betydligt varmare dagar! (Eller jag hoppas att det ska bli suuperfint, just nu ser det bara ut som en lång pinne med 5-6 kala spröt upptill...)



Ett Prunus Kanzan var vad jag planterade idag. Det är en typ av Japanskt körbärsträd som kan bli hela 8 meter högt helt enligt den lilla lappen som satt på. Åh, vore inte det helt underbart med ett sådant stort träd fyllt med ljuvliga små rosa blommor mitt i trädgården? Men som sagt, 5 kala spröt är allt som syns just nu...


Nu ska jag gå och fixa en stor kopp thé med honung och sen krypa ner under täcket i soffan. För jag fryser och min hals känns inte alls bra just nu, brrr:(


Hoppas du mår bra och har en mysig kväll!




KRAM


.

9 kommentarer:

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Ja, men fy vilket väder det blev! Brrr...Sitter också under pläden för annars fryser jag nog ihjäl. ;)) Ha en skön kväll. Kram

BelovedbyLinda sa...

Haha vad söt hon är :) Ja fy vad hände med vädret, blev kallt som tusan!

Krya på dig, hoppas du inte blir alltför sjuk!

Kramar Linda

Anonym sa...

O då måste jag berätta att vi har en Kanzan på framsidan av vårt hus. Den planterades förrförra hösten. Förra året blommade två, kanske tre =) fina små starkt ceris/rosa små blommor..lite snålt kanske! Men..i år ser det ur som det kommer mycket! Så mycket åsikter folk hade om valet av träd..Tänk om ni är bortresta när det väl blommar och Det blommar bara två dagar! Men tänk vilket överdåd o vilken skönhet dessa två dagar!! O är vi borta så har vi säkert det revligt ändå o grannarna blir lika glada! Suck!! Nu väntar jag i alla fall o sneglar upp i trädet varje morgon, snart så...

Mrs G sa...

Åh nej, snö!!!! Hoppas det bara var ett kort vinteråterfall...Här i England har vi haft runt 20 igen så det blev fix i trädgården efter lite fynd i morse...ha en bra kväll och krya på dig!

Unknown sa...

Just nu snöar det även här i Götet, fy 17 vad segt..
Kul med nytt träd, hoppas spröten tar sig och blir precis så rosa och vackert du önskar dig en dag.
Krya på dig!

Kram Catta

Casa bianca di Mia sa...

Hoppas det blir fler spröt då! ;) Det kommer nog bli väldigt fint när det blommar!
Vi planterade en hängsälg i helgen. Det är snyggt med hängande kronor tycker jag.

//Mia

Anonym sa...

Hej! Kikar ofta in på din blogg o läser den med glädje! Gillar både hemiredning o trädgård och här får jag en härlig mix av det! Du som också är en telovers har du några goda sorter att
rekommendera? Kram Charlotte

jenny ~ house of jenny sa...

Sötis! Hoppas hon fick ner någon mat till slut ;)

Trädet ser ritkigt fint, har nog inte sett något sådant tidigare...

Hoppas du har en underbar dag!

Puss!

Anna-Panna sa...

Hihi, men guuud så lustigt. I påskhelgen tog jag med mig 4,5 åriga dottern o drog till "Sverigens närmaste stad" som inte är så långt härifrån. Där var jag på växtriket o spanade. Hade tänkt köpa en Magnolia men han hade inte fått in så mkt nytt än (med vädret som va i påskas blev man ju väldigt "trädgårds-fixig") Jag ville ha ett träd som gränsar mot grannar ¨på baksidan o som gärna blommar. Vad kom jag hem med - Jo en Prunus "Brilliant"(heter min). Och den började blomma hejvilt strax efter plantering, massor massor med vita/ljusrosa blommor. Finfint!

Här är det snöblandat regn at the moment, o kallt, så in i bängen :( Men den som väntar på nåt gott....brukar det ju heta!

Kram på dig