onsdag 15 juni 2011

GO & GLAD - KEXCHOKLAD

.
.

Min nya snygga kille från Hamburg, Bruno, och jag väntar på bussen till flygplatsen!:) (Dagens chinos Tommy Hilfiger, tisha Lexington och sneakers Lacoste. Tygväskan brevid kommer från Day Home och är super som handbagage då den rymmer mycket!)



Hellooooo!


Hemma i Småstaden igen - välbehållen!:)

Jisses, min flygrädsla är inte att leka med, den blir bara värre och värre. Grejjen är nog att jag försöker förtränga den nästan helt och drömmer istället en massa katastrofdrömmar och annat på nätterna inför en tripp. Brrrr. 

Idag när vi precis skulle boarda så började tårarna helt plötsligt bara tokspruta. Inte så att jag storbölade utan det rann bara massa tårar och jag kände mig hur rädd som helst och var nästan helt övertygad om att vår sista stund var kommen. Gör ju allt för att skatterna inte ska se min rädsla och detta är ju så klart jäääättejobbigt. Som tur var kom världens snällaste flygvärdinna och var så söt, klok och rar och gjorde att jag blev lugn igen. Men hur ska jag sluta vara så skraj? Jag vill ju verkligen kunna resa!!!



Två små tjejer som istället älskar att resa och flyga har här precis landat på Arlanda.


Förresten - jisses vad jag har svullat denna vecka! Huur mycket gott som helst har slinkit ner och yes, det har minsann satt sina spår... Ojojoj, jag vågar nästan inte ens väga mig:S Så imorgon är det jag som tar en sväng i spåret (Men det var värt det, absolut. Varenda smaskig fetabit, pina colada, souvlaki och gräddglass:)


Nu ska jag fixa en tävling åt er raringar - en riktigt fin sådan!



Vi ses strax!


KRAM


23 kommentarer:

Hanna sa...

Gud vilken fin bild på er:) och dina skatter!
Ni ser ut och haft en toppen resa!
Kram krams

Fru N och villa Någorlunda sa...

Jobbigt med flygrädslan, tror visst att det går att bota den, folk blir ju av med sin spindelrädsla och allt möjligt :) Låter som om ni har haft en toppenvecka!

Casa of Mia sa...

Hoppas ni har haft en riktigt härlig vecka!

Anonym sa...

Såg verkligen mysigt ut i Grekland! Känner igen mig i din flygrädsla. Innan barnen kom älskade jag att resa men numera håller jag mig inom Sveriges gränser - trist men jag är rädd att jag ska vägra stiga ombord på planet om vi bokar en resa... Kram Lia

Tree sa...

Thank you for sharing your lovely vacation in Greece! Regarding your fear of flying, I pass on this recommendation. A friend had the same fear, and it was holding back her life, so she had hypnotist therapy and her fear now is so small and normal that she says she is cured!

Anonym sa...

Flygrädslan handlar säkert om att du överlag har stort kontrollbehov...jag känner inte dig personligen, men har en känsla av att du vill att allt ska vara perfekt på alla sätt och vis..och då menar jag inte något negativt med det...Jag har själv samma problematik med flygrädsla och kontrollbehov i övrigt...det är bara att träna tanken att ha tillit till att det som sker det sker. Jag fick förmånen att åka i cockpit en gång och en underbar pilot berättade hur allt fungerade. Efter det har det blivit bättre....Hoppas det blir bättre för dig! KRAM Malin

Anna @ Amerikana sa...

Åh, så härligt ni har haft det (& snygga är ni!) Nu längar jag till semester med min make & lilla fröken Stella. När & var, vet jag inte - men snart så! kramar från Cali!

Anonym sa...

Åh vad jag känner igen mig i din flygrädsla, jag drömmer också en massa mardrömmar om plan som dimper hit och dit. I vintras åkte vi till Gran Canaria och jag tänkte att vi kommer aldrig mer hem igen och jag grina vid både start och landning. Hela flygresan var en enda plåga och jag sa att det här gör jag aldrig om , men nästa resa är redan beställd. Ha det bra.

Jamblinne sa...

Visualiseringsövningar!

a piece of happiness sa...

Att vara flygrädd för min del hänger ihop med att jag fick barn och inser att jag har ingen kontroll längre, det är inte jag som "kör", det ansvaret är hos en person jag inte ens känner. Man kan dessutom inte stanna när man vill.
Jag har inte en sådan rädsla som du har, men jag tycker inte det är lika roligt som jag tyckte förr. Bara en nödvändig förflyttning jag lika gärna kunde vara utan.

I ditt fall skulle jag prova en mer kognitiv metod. Se länk

http://www.flygfobi.se/index.html

Nu vill jag veta var den snygga svarta väskan med vitt mönster kommer ifrån :)

Anonym sa...

Välkomna hem till kalla Sverige! Underbar bild på Er!! Ni är ett så vackert par :-)

Jättetråkigt att du har sån flygrädsla... Hoppas att du hittar någon form av "terapi".

Tusen tack för att Du har bjudit på så ljuvliga semsterfoton!! Njuter så av alla vackra bilder!

Ha en fortsatt fin dag!

Stor kram Anna.S i Uppsala

Mia sa...

Philia, din cougar! Härligt!! Hur många år yngre än din man?

Anonym sa...

tvärtom, hon är 5 år äldre än sin man;)
fina ni är!
kram

Anna-Panna sa...

Gumman, är det så illa med flygrädslan. Jobbigt. Skönt att de har bra personal som "tar hand om en".

Tycker du ser väldigt välmående och fin ut, men förstår vad du menar. Man känner sig lätt "svullen" efter allt gott man unnat sig. Men det är man värd, och kroppsfixeringen är så stor idag så även om du tycker att du lagt på dig så ser inte vi det. Men det är som sagt en själv som ska känna sig välmående.

Vad fina ni är du och H. Kul att ha lite sådana bilder. Finns inte många på bara mig o min M. Oftast är nåt barn med, och den andre bakom kameran, hihi.

Ha det så bra o jag ser fram emot mer härliga inspirerande inlägg. Jag vabbar med min lilltjej som bröt armen förra veckan så nu har man tid att uppdatera sig bland bloggarna, din är den första jag alltid går in på. Löv it!

Kram

Anonym sa...

Jag trodde jag var obotlig MEN gå FlygTryggKurs med SAS. Skulle aldrig tveka att gå den igen om jag behövde;) Lycka till!

Anonym sa...

Lider av precis samma sak som du och fick en mild panikångestattack på ett flyg för 6 år sedan... Efter det gick jag till doktorn och bad honom skriva ut milda lugnande tabletter vilka jag åt de första gångerna jag flög efter det (flyger ca två gånger/år). Gjorde susen... Nu kan jag ha med mig tabletterna i handbagaget utan att behöva ta dom... (men jag vet att dom finns). Och jag har kvar samma burk med piller kvar så det gick inte åt så många! Lite av rädslan finns kvar men jag vet att jag kan kontrollera den och att jag har en backup plan... Kram Annika

Anonym sa...

Flygbolag ordnar ju kurser mot flygrädsla. Tex Finnair i Finland gör det o man kan tom betala kursen med flygbonus. Kursen lär ska vara bra, mycket pragmatisk o delvis hålls den ombord på ett plan.

Anonym sa...

Jag gillar att du även skriver om tex, flygrädsla det gör dig till den vackra människa du är.. Vi och även jag, har våra nojjor och så vidare..men vi är människor av kött och blod, och vi liknar varandra så mycket.. det är vackert tycker jag, att allt kan vi inte kontrollera.. tusen kramar till dig! Lena

Anonym sa...

din blogg e på topp, den e bara bäst!!! Följer den slaviskt och du har extremt god smak på allt.
Dina Lacoste skor, vita...vart hittar du dem, med den fortfarande "gröna" krokodilen på....nu e ju alla vita.
Dessutom,...din nya solglajjer va grymt snygga
kram Maria.

Anonym sa...

Synd at du hele tiden er så opptatt av vekt og mat- er ikke ferie til for avslapping og kos og ikke tenke på at man må rett ut i sporet når man kommer tilbake.

Irre-firre sa...

Aj aj, flygrädsla är sååå jobbigt! Jag är också rädd men jag fokuserar på att tänka på hur många plan som startar nu.... hur många landar nu... bara på Arlanda. Tänk sedan alla flygplatser i Sverige, Europa, Världen. Hur många plan är uppe och flyger just nu? Det blir jättemånga! Varför skulle det hända något under den lilla korta stunden just du sitter i ett plan? Nej, säg som Alfons: Stick du stygga tanke, för du finns inte! Basta!!
Lycka till, lilla du, nästa gång!

Linda sa...

Lovely bild, snygg man och vacker tjej. Har du testat hypnos för flygningen...

Anonym sa...

Bruno från Hamburg? Inte H? Är lite förvirrad.. Snygg par dock! :) Härlig semester!