lördag 18 juni 2011

I SMÅSTADEN IKVÄLL

.
.


Mitt i Småstaden rinner Svartån och delar staden i två delar. Runt denna å går något som heter Årundan, en jättemysig stig som jag sprungit många ggr bla på gymnastiken på gymnasiet. Visst är det vackert? Väldigt lummigt och naturen känns nästan lite "engelsk" tycker jag:)



Tjingeling!


Supersoft lördagskväll har vi här med jordgubbar och Häagen-dazs framför tv:n - mums:) Tidigare ikväll tog vi en riktigt långpromenad för det var ju bara så skönt ute!



Dagens jag ute på prommis i riktigt gamla avklippta Miss Sixtyjeans och stickad tröja från Lexington.


Fina mysiga gamla byggnader passerar man under Årundan. Ibland blir man faktiskt hemmablind för vår lilla stad är ju verkligen så skön på sommaren!


Beabus ville inte åka vagnen utan promenera hon också! Fleece Molo, jeans POP och tröja HM. Mina skor Lacoste och Beas Adidas.



Jag älskar verkligen den svenska sommaren - den är helt enkelt underbar! Så vackra ljusa kvällar och man vill bara vara ute ute ute.


Hoppas du njuter din kväll kära bloggis och du - missa inte tävlingen!



KRAM



.

13 kommentarer:

Tree sa...

Thanks for sharing your beautiful Swedish town - Scandinavian summers are the best!

Anonym sa...

Härligt långt hår du fått ;) passar dig ..
Finfin stad .

Anonym sa...

har du satt i extensions nu?

Anonym sa...

Hej och en härlig bild av vårt fina Sverige!

Får jag bara fråga vad du har för vagn till Beabus? Är du nöjd med den?
Har en 1 åring här hemma och behöver en ny vagn till henne, har tittat på en del trehjulingar och de verkar väldigt bra! Är det onödigt när man inte behöver liggdelen, vill ju egentligen bara ha sittdelen...

Kram och tack för en suuuuuperblogg!

Marie

Camilla Bergkvist sa...

Hej Petra, mitt favvoplagg är denna klänning. Så snygg och härlig, i klassiskt vitt och blått, underbar att ha i sommar till och från stranden t ex. Om jag skulle vinna så skulle jag dock välja något snyggt till min älskling som är så underbar, och alltid sätter mej först. Han ska få nåt snyggt eftersom han aldrig unnar sig själv något...Hhttp://www.lexingtonshop.com/sv/artiklar/clothing-woman/women/dresses/womens-summer-jersey-dress-blue_white.html Kram Camilla

Camilla i England sa...

Åh..min gamla hemstad! Blir lite sentimental! Vad fin du är i lång fläta! Har håret växt eller är det lösfläta/extensions? Isåfall var har du köpt den?? Jättefint!

jag sa...

Ser underbart ut!
I bloggen skriver om mitt liv. Snälla läs och kommentera om det finns någon som förstår!

Julia - Ett hem för 5 sa...

Så mysigt det ser ut! Jättefina bilder! I år blir första svenska sommaren på 6 år för min del, så jag längtar!

mammaxtre sa...

Småstaden du bor i är verkligen mysig. Jag drömmer om att åka dit en weekend med min sambo.

Så fina bilder. Vad roligt att ha tänker jag.

Anonym sa...

Jeg liker så mykje å lese blogen din Philia, den er fantastisk. Tusen tusen takk for det og ha en fin dag!
Joanna

Life´s Silverlining and I sa...

Verkligt trevlig blogg med fina bilder!

Anonym sa...

Lika snygg som vanligt vill så gärna ha denna stickade tröja från lexington men tyvärr så är den slut i S snälla har du den str du brukar har eller kan man gå upp eller ner i str tack snälla På förhand:-)

HOUSE OF PHILIA sa...

Tack för era hälsningar alla söta!!!


Anonym + Camilla - Ja, jag har mycket riktigt skaffat extensions igen och de kommer från Rapunzel of Sweden. Återkommer med ett inlägg om det!:)

Marie - Beas vagn är en Mountain Buggy Swift - superbra, lätt och smidig sportvagn som jag varmt rekommenderar.

Anonym - Gå upp en strl! Det gjorde jag. Brukar ha small men har medium på denna då jag tycker den ska hänga riktigt löst och skönt:)

KRAM

P