torsdag 30 juni 2011

TOKMYSIG KVÄLL PÅ EN TOKMYSIG GÅRD

.
...
.

Kvällens lilla Flisan! (Klänning HTKAF)




Hellooooo!


Mitt i natten och jag sitter insvept i en badrock efter ett (faktiskt) riktigt skönt nattdopp!

Kvällen har verkligen varit superdupermysig. Vi har varit på den finaste Gotlandsgård ni kan tänka er (bestående av fyra hus varav våra vänner hyrde tre), omgiven av massor med får, och ätit fantastiskt god middag med våra härliga vänner från Småstaden. (Jättetack för i kväll alla!:)





Fina fina familjer i fina fina gården. Här står vi i köket mitt under middagsfixet och dricker cava! (Min klänning är en gammal gotländsk Branting från förra året)


Hela barnligan åt god grillbuffé i den gotländska varma sköna sommarkvällen....


och hade sen en liten dansuppvisning för oss!:) (de går på samma skola med dans och sång profil så de är vana att "showa")


Vi mammor och pappor njöt så klart också massor av den härliga soliga kvällen!



Glassdags på trappen utanför fina huset:)


Oh my, vad jag är trött nu! Det verkligen ska bli såå skönt att krypa ner i lilla sängen. Gäääsp. Imorgon väntar baddag på Kneippbyn vattenland och då gäller det att vara en utvilad mamma:)




God natt alla och sov så gott!



KRAM




10 kommentarer:

Julia sa...

En till mamma som är vaken mitt i natten ser jag, då är jag inte ensam med andra ord :)

Vilken underbar kväll ni verkar haft.
Åååh så jag längtar till gotland nu. Vill tillbaka NU !!

Hoppas ni får en toppen dag i vattenlandet imorgon.

Natt Kraam /Julia

Simplicity sa...

Ser fantastiskt härligt ut! Gillar dina nattuppdareringar Petra, passar perfekt med nytt inlägg till 04 tiden amningen ;)

Kram fina du ( underbara bilder du tar snäckan, kan du inte skicka mig refigeringsprogrammen du använder? Letar nytt )

Kram jannice

mammaxtre sa...

Bilderna talar sitt eget språk. de är så fina och man ser att ni har det mcyket bra. Härligt!

Njut av sommarvärmen

Att vara någons fru sa...

Ni ser verkligen ut att ha en underbar ledighet! Så skönt att kunna njuta av värmen och vännerna.

Anonym sa...

Otroligt roligt med så många uppdateringar!

Åsa

Anonym sa...

Åh, vad jag längtar till Gotland nu! Blev inget över midsommar i år men hoppas på liten tur till hösten (ön gör sig ju alla årstider).

Anonym sa...

Hej söta du!
Jag har ett litet förslag på ett inlägg som du skulle kunna ha på bloggen; posta några utav dina favoritkommentarer! Man hinner ju aldrig läsa dem också men du har säkert fått många härliga comments, som skulle passa i din feelgood-anda, vilken du verkligen lyckats uppnå med bloggen!!! Det skulle vara en härlig motvikt till de inlägg du gjort om negativ respons. Du har en underbar blogg som jag besöker ofta för att du skriver om så roliga saker och tar de mest underbara bilderna (hur lyckas du?). Jag köpte faktiskt en Jamie Oliver Stekpanna på grund av dig...
Kramar /Anna i Lerum

Anonym sa...

ÅÅÅÅ, så många underbara och ljuvlig bilder från Ert fantastiska sommarparadis!!!!
Förstår att Ni stortrivs!!
Har varit på semester och inte "kikat in hos dig" på en vecka och bara njööööt av allt det vackra!!!
Du är alldeles strålande vacker och barnen likaså!! Dian föröldrars hus är helt FANTASTISKT!! Du måste hälsa din mamma att hon är enastående duktig - vilken trädgård!!

Tusen, tusen tack för allt Du delar med dig!!

Du är BÄST!!
Stor och varm kram Anna.S i Uppsala

Anonym sa...

Hej hopp i sommarvärmen :) Ljuvliga bilder från ett underbart Gotland ... Jag undrar var tjejen längst till vänster på bilden där du har din aprikosa klänning på dig har köpt sin blus/tunika ! Jag är KÄR !!! kram Giesela på andra sidan vattnet ;) ===> Grisslehamn

Karin sa...

Hej finaste Petra! Vilka fina bilder på dig och dina nära och kära! Vår familj hyrde den lilla lägenheten på hörnet, på den Gotlandsgård dina vänner bor, förra året, dina bilder väcker härliga minnen :-) Ha en fortsatt härlig Gotlandsvistelse. Jag fortsätter att titta in och njuta av dina fina bilder. /Karin