tisdag 19 juli 2011

OCH VINNAREN ÄR....

.
.

Jag i min egna sköna Plain Vanilla Butterfly för några dagar sedan....





Todelooo!


Jag har denna soliga morgon det stora nöjet att presentera vinnaren av en valfri Plain Vanilla fjärilsklänning hos CL. Creative Loungegänget valde Gina som vinnare med följande helt otroliga historia!


" Jag jobbade som bartender på en nattklubb på Gran Canaria, och en kväll serverade jag en tjej som hade på sig en magiskt snygg rosa paljettklänning. Den var riktigt kort och nästan tuggummirosa, inget jag skulle sätta på mig idag men då tyckte jag att den var helt underbar! Jag gav henne en komplimang och frågade var hon köpt den, och blev besviken när hon berättade att den kom från en liten boutique i Barcelona – liiite för långt bort från Gran Canaria med andra ord… Under tiden hade en annan gäst i baren, en holländsk man, suttit och iakttagit oss när vi pratade. Efteråt frågade han mig vad det handlade om, och jag berättade kort att jag tyckte tjejens klänning var fantastisk. Han frågade: So why don´t you get it?, varpå jag svarade att den tyvärr inte var köpt på ön. Sen kom en massa folk och jag jobbade vidare, både tjejen med klänningen och den holländske mannen försvann i vimlet. Kvällen flöt på, vid ett tillfälle verkade det uppstå lite dramatik någonstans utanför klubben för alla de manliga servitörerna ute på golvet sprang ut (vilket dom brukade göra om det var turister som hamnat i slagsmål el dyl.), men p g a den höga musiken så orkade jag inte bry mig om att ropa på någon av dom för att höra vad som hänt sen när dom kom in igen.
Åtskilliga timmar senare stod jag i en så gott som tom bar och städade upp det sista inför stängning. Plötsligt kastar någon ett stycke tyg på mig – döm om min förvåning när jag ser att det är den rosa paljettklänningen! Den holländska mannen står framför bardisken och tittar på mig, och säger: Never wish for anything if you don´t think that you can get it. Och sen går han. Helt stört! Jag bara står och stirrar, kan inte riktigt fatta vad som hänt. Sen blir jag förstås jublande glad över klänningen, som var precis sådär lyxigt ”tung” som en riktig paljettklänning ska vara. Senare får jag veta vad det var som hade hänt när alla servitörerna hade sprungit ut: Dom berättade hur den holländske mannen erbjudit motsvarande 3000 kr för tjejens klänning, och hon hade utan att tveka glidit ur den mitt på gatan, tagit pengarna och hoppat in i en taxi i trosor och högklackat – det var denna syn som fått alla servitörer på språng!! Och det coolaste är ju nästan det faktum att mannen som gav mig klänningen inte förväntade sig något tillbaks, det var inte så att han hängde kvar tills jag slutade i någon förhoppning om att få mitt nr eller så. Nej, endast kommentaren: Never wish for anything if you don´t think that you can get it. Så numera lever jag med inställningen att allt är möjligt..."


CL har även valt en 2:a och 3:a som får en hemlig gåva hemskickad till sig och dessa är:

.
Så ni lyckliga tjejer, maila era adresser till houseofphilia@hotmail.com så kommer snart era vinster på posten!

Tack alla andra för er medverkan och alla mysiga historier ni bjuder på! Så kul att få läsa dem:)


KRAM


.

17 kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Ooooj vilken cool historia!

Little Miss Norway sa...

Oh my, what a wonder story!

Wish someone would do that for me too! ;-)

Stor kram, you look beautiful in your dress dear!

Mxx

Once in a Lifetime sa...

Åh vilken helt underbar historia, den var verkligen värd ett fint pris! Kul att få del av:) kändes nästan lite Pretty Woman, underbart!
Kram/C.

fiffi sa...

Fy vad jag blir avis för att det inte var just jag som vann, denna underbara klänning. Men detta var absout den bästa historian jag läst någonsin.

ansi-balansilivet.blogg.se sa...

Vilken bra historia, och det är precis som mannen sa - det man uttalar högt att man vill ha lämnar avtryck i universum och gör också att det blir lättare att man får just det. "Never wish for anything if you don´t think you can get it" är en fantastisk kommentar, men man kan också säga "våga uttrycka det du önskar" :)

a piece of happiness sa...

När jag läste det här inlägget tänkte jag måtte hon vinna. För den var verkligen bäst.

GRATTIS Gina!

Casa of Mia sa...

Grattis vilken härlig historia!

Sofia Agardtson sa...

Wow, vilken historia. Gina är verkligen värd ännu en klänning :)

Tomines hjem sa...

My god for en fab fab historie..
synes jeg kan se kjolen, og håper den satt som et skudd.. hmmm skulle ønske jeg kunne sett hvem mannen var... høres ut som en perfekt og kul mann ( selvom jeg har en selv også da.. )

grattis til vinneren!! ♥♥♥
"never stop dreaming"

Camilla-mammasegen.com sa...

Åh vilken underbar historia och det är verkligen sant när det gäller vad visioner och drömmar kan ta dig! Jag försöker dagligen påminna mig själv, men ibland tar vardagen över och man glömmer bort, men nu sitter jag här med gåshud på armarna och tänker att nu är det verkligen dags att tänka mer positivt! Underbart!

Anonym sa...

ÅÅÅ SÅ ROLIGT!!! Jag tackar ödmjukast för vinsten, vilken glad överraskning! :) Jag mailar dig med en gång P. Och tack alla ni andra som har kommenterat så snällt! Och uppenbarligen - allt är möjligt... ;) Kramar! /Gina

Norwaystyle sa...

For en herlig historie :-).

Anonym sa...

Härligaste jag hört på länge!

Anonym sa...

Vilken härlig story!! :)

Man kan inte låta bli att le!

Anonym sa...

Vilken "outstandig" historia, klockren vinnare;D Hälsningar Beijan

Humlan och lilla Grodan sa...

Oj vann jag 2á pris!! Tack så hemskt mycket :-) Mailar dig min adress, tack igen för all inspiration! MVJ Josephine

Mia sa...

Vilken helt ljuvlig historia, jag blir varm ända in i själen. Som jag säger "lev livet och acceptera det du inte kan förändra och förändra det du kan" Skönt att snart fylla 40 och fatta vad det handlar om... kram (välförtjänt vinnare!!)