tisdag 5 juli 2011

TILL ÖN


.
.


Tjoho, här sitter jag och smilar:) Toppen är en Dilly Dally från Hunky Dory och finns hos Tintinstyle!





Helllo mina vänner!



Här är det full rulle som gäller! Paket ska postas, frukost ska fixas, blommor ska vattnas, nycklar ska lämnas, bil ska packas and so on. Snart bär det av till ön - jippie!

Denna morgon bjuder jag på ännu ett par bilder av the blogger herself:) Jag fick i uppdrag av en tidning att skicka ett färskt poträtt och eftersom jag inte hade någon fotograf, sminkör, studio eller eller whatever (som många andra bloggerskor har) så fick jag fixa detta poträtt pronto själv med fjärrutlösaren. Hmm, inte heeelt enkelt... Tänkte att jag skulle se "naturligt lite snyggt coolt avslappnad ut" i mina vardagskläder "softandes i vardagsrummet så där". Det är så himla svåårt att se cool ut kan jag lova:)



och smilar ännu meeer!!!


Så bloggisar - duger det??? Eller måste jag göra om? Fast det hinner jag nog inte för tidningen kommer ju ut i handeln i början av augusti och det var bråttom bråttom, ojojoj. Åh, jag kanske skulle haft på mig en liten klänning istället(Så snälla någon säg att  funkar, pleeeease:)


Nu är det frukosttime och jag måste ge liten Bea sin favvoyoughurt och skinkmörgås bums för hon tittar just nu minst sagt lite surt på mig:)



Vi ses senare på världens bästa ö!




KRAM



.



65 kommentarer:

ÅsaS i Småstaden sa...

Klart det funkar! ;) Du är ju en pingla!
Sitter själv i ett halvgrått Västerås och väntar på att klockan ska bli dags att åka till city med lill_fia som ska shoppa kläder med nyfunnen kompis.
Ha en skön semester på ön!
Kram ÅsaS i Småstaden

Anonym sa...

Hej HoP! Du är ju fin i allt men jag tycker nog att du skulle ha valt en enkel klänning istället för det känns somrigt och lite finare. Tack för en suuuuper bra blogg. Dina tips passar mig som gått över 30 strecket o har barn och älskar både inredning & kläder:-)o som fortfarande vill vara en "piffig" tjej;-) / Somriga hälsningar Marie från Ö-bro

casaofmia sa...

Det är jättesnyggt, du ser naturlig och perfekt ut!

Anonym sa...

Jattefint! Gillar att det ar svartvitt. 2a fotot var absolut bast! Kram Em

lottasworld.blogg.se sa...

Det funkar finfint! Härligt med lite anti-uppdressad-sminkad-stylad! Tycker du är vacker som du är! Kör på den nedre bilden...
Och kör försiktigt sedan! :)

Sweetassugar sa...

Klart det funkar! Du ser jättebra ut, antar att det är den nedre bilden du tänkt dig. Hoppas du får en fortsatt bra semester på Gotland. :)

Anonym sa...

Dina foton "duger bra", speciellt det nedersta. Ha´det bra på ön!

Anonym sa...

Du är snygg som attan-som alltid! :-)

Anonym sa...

Nydelig bilde!!
Bilde nr 2 kjempefint;
Du tar deg alltid godt ut.
Så spennende.....men lenge å vente til august. Håper du viser bilde fra avisen på bloggen.

KJØR PÅ!!
God tur til Gotland!
Vi drar til OSlo og Sverige om noen dager;)
Kristine

Anonym sa...

Hej !
Bild nr 2 är bäst, tycker jag. Christina

Line sa...

Bilde nr 2 er superfint :)

Anonym sa...

Om det duger? JAAA, flotte bilder. Du er vakker:-). God tur til Gotland, kose dere masse. Gleder meg allerede til neste innlegg. Anita/Norge

Johanna Stålros sa...

Det ser ut som du haft en fotograf där, ser avslappnad och harmonisk ut! Båda bilderna är jättefina. kram Johanna

sabina sa...

Tack snälla!!
Gifte mig för 2 veckor sedan och måste bara tacka dig för all hjälp som jag fått av dig tack vare dina inlägg från ditt bröllop. Min stora dag blev framflyttad ett år på grund av sjukdom i familjen så jag som trodde jag skulle ha god tid på mig och planera men så blev det inte riktigt så där kom du in som en hjälpande hand, utan att veta om det;-)
Mitt bröllop blev nog inte alls likt ditt förutom paraplyet och lite regn, men så mycket inspiration du givit mig…
En varm kram från en lycklig fru (alla borde verkligen gifta sig de är sååå häftigt)

PS. Lite bilder från min stora dag finns på min blogg

Kram kram

Jenny H sa...

Absolut duger bilderna! Du är precis så naturligt vacker i avslappnade och snygga kläder, i ditt snygga vardagsrum som du eftersträvade ;) en klänning skulle bara ha gjort det hela mera tillgjort! Oj om man själv skulle vara så fräsch en vanlig vardag ;) Önskar er sköna gotlandsdagar!

Anonym sa...

Hej Petra,
Vad mysigt det var att få besök av kidsen igår, Trulls var så söt med sin lilla kusin :) Så säger han det sötaste till mig, om 10 år när Tyra är lika gammal som han är nu då ska han ta både sina små kusiner till Grönan för då har han kontantkort & kan betala för dom. Han är bara för go Petra
Ha det så bra på ön
Andrea

Tina sa...

Bilderna är jättefina! Du är supersnygg! KRAM!

(eddas) sa...

Hei hei:)
Du ser kjempeflott ut der du sitter ganske så relaxed:)
klemklem

Anonym sa...

Du är superfin på båda bilderna men gillar nr 2 bäst, snygg och avslappnad!
Spännande att få läsa reportaget senare. :)

Det långa håret blev jättebra, vill också förlänga men tvekar om det är varmt och jobbigt på sommaren när man vill sola och bada ?

Ha det bäst på ön !
Kram Kicki i Åre

sandra s sa...

Jätte fina bilder! Du är cool, sval och snygg, blir perfekt till tidningen!
Hälsningar Sandra

Att vara någons fru sa...

Skitsnygg! Lite "författare-porträtt-på-baksidan-av-bok"-känsla, sådär :) Kör på dessa!

Linda sa...

Du är ju supersöt och blir sådär naturligt fin på bilder, så det är klart att de blir bra. Bild 2 säger jag med!

sabina sa...

Glömde skriva att bilderna är toppen !! bästa bilden är bild 2!!
Fantastisk resa önskar jag er!!
Kram/ Sabina

17doors sa...

Jättefina bilder, båda.
Ser fram emot inlägg från Gotlandshuset! :)
God tur,
Ulrika

Anonym sa...

Bilderna är ju grymt snygga! Du skulle inte alls haft en liten klänning, den där blusen var helt underbart snygg :D

Anonym sa...

Hello!
Kanonfina bilder! Söta och naturliga. Jag reagerade bara på en sak, det syns ganska tydligt att skåpet bakom dig saknar en lucka... jag har ju förstått att du tycker det är viktigt med detaljer så därför ville jag bara göra dig uppmärksam, själv kan man ju bli lite hemmablind. Ha det gott!/Linda

Anonym sa...

Hej!

Har precis i dagarna hittat din underbara blogg, jag blir så inspirerad!
Du har ett naturligt och fräscht utseende oavsett om du är tillfixad eller inte och om jag vore som du så skulle jag välja bild nr 2, den är superfin!

Ha en skön sommar!

Kram Cattis från Örebro

Anonym sa...

Jättejättefin bild nr 2.
Ha det gott!
Sanna

Anonym sa...

Bild nr 2 såklart.Jättefin.

Anonym sa...

Hei.
Bildene er helt perfekte, ser ut som om de er tatt
av en proff - i likhet med de fleste her synes jeg også at nr. 2 er finest.
Du ser strålende ut, vakker og naturlig :)
Ha en fin tur til Gotland:)
Lise

Anonym sa...

Hej,

Jag undrar om du har lust och får tid över har lust att tipsa om smultronställen på Gotland? Du som känner till det så väl menar jag.

Skulle gärna åka över men vet vart man ska bo el. vad man ska besöka (café, restaurang, shopping osv). Vad ska man INTE missa!? Skulle bli oerhört tacksam för lite inside ö-tips!

/C

Anonym sa...

Jättefina bilder båda två...du är naturligt vacker/snygg...älskar fortfarande att läsa din blogg, tröttnar aldrig! Kramiz Nina R

Linda B sa...

Klart det funkar, du ser kanonfräsch ut!

Anonym sa...

Du är sååå strålande vacker och det riktigt "lyser harmoni och lycka" om Dig!!

Ha det så underbart på ön!!

Stor bamssekram till Dig från Anna.S i Uppsala

sanna sa...

Du ser ju toppenfin ut. Vet precis hur det är. jag får heller aldrig någon hjälp till min lilla byline bild i tidningen. Men kan ofta bli minst lika fint då man fixar själv å du ser ju ut som ett proffs.
Ha en bra dag!
Kram
sanna

Elina sa...

Superfint och snyggt! Du behöver inget av allt du nämnde :-)

Kram Elina

Anonym sa...

Verkligen jätte fina bilder :) har efterlyst en guide flera gånger på hur du fotograferar och redigerar. Hade varit kul om du ville visa detta när vi läsare hjälper dig med olika saker.

Anonym sa...

Fina Petra, du klarar dig galant utan egen fotograf, sminkör och studio. Jätte fina bilder och bild nr 2 är en av de vackraste bilder jag sett på dig.

Kramar

Anonym sa...

Super bra bilder! Ser mer avslappnat ut i dessa kläder tycker jag än om du skulle klätt upp dig i en klänning. Så kör på dessa du! =)

Annika

Två Trappor sa...

Perfekt!! Supersnygga bilder och du ser otroligt fräsch, vacker, glad och avslappnad ut! Du behöver inte ändra på någonting! :)

Unknown sa...

Snyggt,avslappnat och läckert..Så dom bilderna duger kanon..:)) Det perfekta är inte alltid det snyggaste...KRAAAM och ha det underbart på ön!!

Anonym sa...

Hej
Du ser somrig och ärligt lycklig ut, du ser faktiskt nästan alltid väldigt lycklig ut..en bra påminnelse när livet e lite skakigt ibland att i slutändan blir det precis vad man gör det till. Gissar att ditt liv inte alltid e soligt men du måste ha en jäkla bra inställning, :) så kör på!
Kram Carin

Det ljuva livet i stan sa...

Kort nr 2 blev fint tycker jag!! Kul med att tidningen bad om porträtt också!

Kan bara tänka mig hur svårt det måste vara att få till ett fint och avslappnat foto ... :D

Kram Frida

Anonym sa...

Tjingeling!
Instämmer med alla före mig, bild nr 2 är toppenfin! Du är söt som en maräng ;-)
Kram från Majsan

Julia sa...

Hej P !

Båda bilderna är superbra! Snyggt med naturliga bilder, och framförallt svartvita.

Ha det bra på ön.
Kraam Julia

Anonym sa...

Less is more! <3

Kram
Isabelle

Anonym sa...

jättefina bilder!!!
och välkommen tillbaka till ön, som ännu en dag sveps in i en mystisk dimma. lite kusligt men mäktigt!

Anonym sa...

Så fin så :)

Anonym sa...

Himla fina bilder på dig, tänk om man kunde göra sig så bra på bild:) Otroligt vad duktig du är på att fota OCH posa! Skicka nu iväg bildera på momangen!!

Trevlig semester! /Madde i THN

Anonym sa...

men herregud, skåpet saknar en lucka???;-) vem hade sett det, och spelar det nån roll...nej!!:-) fina bilder! kramkram

Anonym sa...

Din undersökning du lagt i vänsterspalt fungerar inte. Det tar stopp när man klickat i "man el kvinna" och ska klicka på "Nästa". Händer ingenting.

Anonym sa...

Hei
Du var kjempe søt på det første boldet synes jeg!

Anonym sa...

Suuuperbra bilder bägge två och jag tycker du har valt perfekt kläder! Ser inte för stylat ut utan mera "mysig gullig person"!:)

Andra bilder är kanske snäppet bättre för ändamålet!:)

Massor av kramar till dig, duktiga snygga P!!!
Helén

Anonym sa...

Begge bildene er kjempe fine : )
Må jeg velge et blir det det første : )

- Marte

C.A - FOTO sa...

Jättefina bilder! Jag skulle mer än gärna agera fotograf.. for free såklart då jag bara vill utöka mitt portfolio :) Hojta till om det skulle bli aktuellt. Ha det så mysigt på ön!

Anonym sa...

ahhhhhhhh du är väl bara så söt och fräsch och snygg och avslappnad....jag vet inte hur många adjektiv jag ska strössla med;) korten är fab men favvo är kort nr 2, du har helt klart lyckats med din tanke av avslappnad chic kvinna. Super och det behövs inte alls vara stylat extra allt - du är strålande vacker;) Ha en underbar vistelse på den fina ön.
Kram från Cicci i Linköping

Anonym sa...

Hej P!

Gillar båda bilderna och samma Hunky Dory topp hänger även i min garderob ;)

Kramis!
pojkmamman0405@hotmail.com

lilla@ sa...

Jättesöt - ta bild nr 2.

Den där Victoria sa...

Åh vilka fina bilder på dig, röstar på nr 2.

Anonym sa...

Veldig fine bilder. Og du ser veldig avlappet ut.
Likte begge bildene, men ser kanskje mest naturlig ut på bilde 2.

Utrolig flott blogg. Titter innom hver dag :-)

ellabella

Jessica sa...

Hello beautiful,
verkligen jättefina bilder. Jag röstar också för den nedersta även om båda var jättebra = )...Ha det toppen på Gotland.

Tjingeling Jessica i Göteborg

Anonym sa...

Petra!!! i like picture nª 2!!! kyss!!! andrea,from Buenos Aires....

mammaxtre sa...

Vilka fina bilder!

Ha det gott

Anonym sa...

Det duger så absolutt! Kjempefine blder. Ekte, akkurat slike bilder jeg vi ha, da jeg laget layout for de stærste avisen.

Blir spennende å resultatet. Du må gi beskjed.

Kari :-) (PS! Jeg får ikke til å logge inn på google-kontoen min, derfor blr jeg anonym.

Kari :-)

Anonym sa...

Hei. Kjempefin blogg du har. Jeg bor i Norge og lurer på "hvem" du er?
Om du er en vanlig blogger, eller om du er kjendis eller noe i Sverige?
Beklager viss jeg fornærmer deg nå, det er overhode ikke meningen!!
Jeg bare luerer på hva du jobber med til vanelig siden du presenterer nye klær så ofte...
Ha en kjempefin sommer!!