fredag 26 augusti 2011

IGÅR KVÄLL

.

.

Ute på tur igår kväll! Supernära där vi bor så finns en stooor park med jättefina dammar och natur. En liten oas mitt i stan:)



Helloooo fredag!



Hipp hurrey - bästa dagen idag vänner!:)


Här har jag haft en lååång frukost eftersom liten Bea bestämde sig att vakna redan 05.40 och skulle bara upp och leka direkt med Play Do:n som vi köpte igår... Gäääsp. Men efter två stora latte så är jag pigg igen och redo att fånga dagen:)

Visar idag lite pics från igår kväll då vi tog en promenad i vår Småstad. Borde göra sådana små kvällspromenader tillsammans oftare - det är ju så mysigt!




Beabus matar änderna som finns parken:)


Jag i mitt senaste kap som jag bla shoppade igår på Tullhuset! En supergosig, varm och snygg väst i äkta underbar päls från märket Love Forever. Kommer användas till nästan allt i höst! (Jeans Lexington, blus Odd Molly och boots Primeboots.) Igår träffade jag förresten en ursöt bloggis från Åre på Tullhuset som var både fantastiskt snäll och vacker. Förlåt att jag inte gav dig en kram! (jag var bara såå varm och stressad!) 


Min minsta lilla skatt och jag:) (Gillar detaljen med nithjärtat på ryggen på Loveforevervästen :)



Häpp - nu fångar vi dagen! (Visst är jag "graciös" som bara den med Beanappen i ena handen?;)


Nu ska vi klä på oss och ta tag i den härliga fredagen på riktigt här!




Vi ses senare raringar!



KRAM



.





35 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Västen är underbar, har de en webbshopp? Eller kanske kan man hitta den i Stockholm- vad tror du? Önskar dig en fantastisk helg. Kram Johanna

MORE OF WHITE sa...

Godmorgon, fina bilder som alltid ;)
Önskar er en fin helg.
Kram Fia

Anonym sa...

Den vesten var helt fantastisk! Liksom en classy indianer! :) Og så er jeg helt fortapt i støvlene dine, de er virkelig råe! Fang dagen, P! Klem Tonje

Emma från Kastberga sa...

Gud, vilken häftig väst! Passar dig perfekt!
Ha en mysig fredag, Kram

House number 15 sa...

Västen är riktig snygg och mysig!
Fina bilder från parken.

Ha en fin dag!
Kram Christina

Therése S sa...

Vilken underbar väst. Passar dig riktigt bra.

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Jättesnygg väst, passar dig kanon! Vill ha jag med....:-)
Kram och ha en jätteskön Fredag.

Casa of Mia sa...

Underbara bilder, jättesnygg väst! Trevlig fredag

Anonym sa...

Päls, nej tack, vilket djur har fått lida för detta? Hälsn christel

Elina sa...

Så fin du är! :-)

Ha en härlig Fredag!
Kram Elina

Anonym sa...

Hehe.. nei, jeg vet ikke helt hva du prøver å være/etterligne på det siste bildet men:o) Synes det er herlig at du viser av hele spekteret av deg P. Så flott at du deler, både gode og dårlige dager. Alt- i alt finner jeg fortsatt bloggen din som en "feelgood"-blogg, og er inne hver eneste dag:)
Den nye vesten din er råkul!! Ja, den kan absolutt brukes til alt mulige antrekk. Som her.. litt cowboy, og helt sikkert i stilrent svart med støvletter og slik også;)
Ønsker deg og dine en super helg, og en like super fredag.
Klemmer fra Norge

Lilla Majken sa...

Riktigt snygg väst, du ser supersnygg ut som vanligt. Så fina bilder.

Trevlig helg!

Anonym sa...

Fin väst men gillar dock inte att den är i äkta päls då många djur får lida väldigt mycket pga att vi människor vill känna oss snygga i dessa kläder i äkta skinn/päls.Har sett många otäcka program då de flår av pälsen på djuren medans de lever bara för att de tror att djuren ska resa ragg så att pälsen ska se finare ut , sååå fruktansvärt hemskt !! Själv föredrar jag oäkta då jag är 100 % djurvän ! MVH:J

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Hej P!
Såå fin väst. Allt klär en skönhet :)

Har en liten fråga:
Vem är det som fotar de vackra bilderna på dig i parken? Har du hjälp eller fixar du det med självutlösare? Har själv inte provat självutl. men det kanske vore en bra idé.. Nu är det 8:a årige sonen som fotar mig ;)

Hoppas du/ni får en toppenhelg du positiva mamsing :O)

Kramar Milla

HOUSE of PHILIA sa...

Tack för era goa fredagshälsningar!!!

J - Jag tycker inte heller om att djur föds upp under hemska uomständigheter endast för pälsens skull och att de får lida. Dock är detta en fårpälsväst och jag både äter och bär gärna lamm/får precis som att jag har både skinn på fötterna och äter kött!

Med önskan om en fin dag!

Petra

the super ordinary sa...

Superfräck väst Petra !! Gillar ! : ) Fräscha bilder på dig med ; )

Anonym sa...

Vilka otroligt vackra bilder!
Naturen är ett under och att vistas där är som balsam för själen.
Jag äääälskar att gå i skog och mark!
Kram Monica

kråke sa...

Vilka mysiga bilder:)) Västen är grym:))

kram kråke

Anonym sa...

Så himla fint :)

Vet du vad OM blusen heter? Skulle nämligen vilja ha denna :)

Kram

Anna

Thelma Louise sa...

Vakre bilder..og vakker park...bilde av deg kunne gått rett inn i en katalog for pelsvester.:-) om man blir jo nysgjerrig, hvem er fotografen ?

god helg.:)

Anonym sa...

Hej P och alla andra!
Ja det ska visst vara väst i höst, klickade hem en väst från H&M barn i stl 170 och hoppas jag kan ha den....har lite köpstopp just nu...hrmmm!
Kramar

Susie sa...

Kära Philie, jag älskar din blogg, alla inlägg och är med dig också. När det gäller äkta päls, jag håller med dig. Sam Jag har ett får för kött och ull. Folk köper kött i affärerna, äta vad de predikar, men de är beskyddare av djur, och var den ägde om kött? trevlig helg önskar jag från Tjeckien PS: Vesta viljestyrka passar ***

Anonym sa...

Hejsan, alltid lika härligt och se dina bilder och läsa om småstaden. Nu har jag undrat en längre tid och speciellt efter de superfina bilderna i parken, vem tar bilderna på dig??????
Fortsätt skriva som du gör.

Anonym sa...

Hej P! Vad heter parken? Stor kram F

Anonym sa...

Härliga bilder som vanligt.Västen är mycket snygg på dig.Jag undrar är det photoshop du har?Ha en trevlig helg.

Eva

Radhusdrömmar sa...

Fin väst! Den där blusen har jag också gillar den skarpt.

Ha en fin helg!!

Kram

ELISABETH sa...

Hello i'm Elisabeth, i'm from Portugal and, and i am a big fan of you:) i love your blog is so inspiring . Everything is so lovely and made with so much love. You are so beautiful in this fotos .Love it !

Living by S sa...

Alltid lika fin =)) härlig kvällspromenad är aldrig fel.
Slukar din blogg nu på inspiration och peppning att orka allt.

Ha en fin helg!!
Kram Fia

Anonym sa...

Big NO NO till äkta päls! ALLA borde veta bättre.
Annelie

Anonym sa...

HIHI !
Nu har hippiekläderna klivet in i fin-rummet.
Christina

Anonym sa...

Tack gulliga P för tips om denna supermysiga väst. Nu äger jag en likadan, helt lovely!
Ser att det dyker upp en del kommentarer om att det är äkta päls, men där tycker jag man får skilja på päls från "bruksdjur" som ett får jämfört med djur som mink och räv. Det är stor skillnad både i hur djuren föds upp, hanteras och även hur de tas tillvara.
Ha en skön helg! Kram Ulrika

Anonym sa...

Fin väst men inte lika fin när jag vet att det är äkta päls. Hur ställer du dig till päls för övrigt, tex från räv, mink? Skulle aldrig själv kunna ha på mig det, päls tillhör djuren! Tack för en bra blogg för övrigt... Hälsningar Caroline

Anonym sa...

Hej kära Petra!
ÅÅÅ, vilka FANTASTISKA BILDER du bjuder på !! Så sanslöst vacker Du är!!! Njuter så otroligt mycket av din blogg och vill tacka dig för att du delar med dig av allt det positiva i ditt liv!! Du verkar vara en genuint go och underbar tjej!! Tusen, tusen tack för all inspiration och glädje som du ger mig!!

Ha en fortsatt skön helg och en ljuvlig höst (min absoluta favvoårstid, vi gifte oss i oktober ).

Stor och varm kram från Anna.S i Uppsala

Fashion Mom sa...

Can I know the brand of your lovely boots on this picture? They are so pretty , just like you by the way ;-)

Pilla vid Lidingö sa...

Tror inte att de djur som satt i trånga burar, var fullt lika nöjd över att ha blivit en väst.

Snälla, hjälp till att stoppa det hemska djurplågeriet bara för modets skull!