fredag 28 oktober 2011

HÖSTFEELING MED SMÅ MEDEL

.
.
.


Tänk vad en liten grön sammetskudde och ett fång med höstfärgad eucalyptos kan jag göra för höstkänslan:)





Bon soir ljuvliga fredagskväll!




Här har jag precis gjort klart "mission fredagsfint hemma"!

Jag har idag städat hela huset och handlat lite nya krukväxter + blommor och kuddöverdrag och piffat och donat! Känns såå skönt när fredagskvällen kommer och hela hemmet doftar rent och man bara kan njuta :) Tända ljus och bra musik är pricken över i. Strax ska jag ta tag i middagfixet också men först måste jag ju kika in och visa lite urfina kuddöverdrag som precis hamnat här i soffan!




Med inspiration från självaste Tine K herself! Jag pratade med henne i onsdags om just denna triss i underbara randiga kuddar och hon berättade hur hon hade dem själv hemma i sin egen soffa i  sitt magiskt vackra hem i Odense. (kuddarna är sprillans nya från kollektionen och jag fann dem hos Perlan Living) De heter Milkyway och Lollipop - så söta namn på underbara överdrag! Sen tog jag en sväng förbi Ateljé fåtöljen och shoppade ett grönt sammetsöverdrag från Day. Tines tal om "de små enkla medlen" som lätt gör att man kommer i rätt säsongsfeeling inspirerade mig också!



Ha nu en magisk fredagskväll alla fina!




KRAM





.

15 kommentarer:

Kickan Style sa...

Härliga kuddar!!! Verkligen fina!

Ha en fin helg!
Kristina

Anonym sa...

Underbart fiiiint!

Petra, när publicerar du vinnaren av Cn tävlingen? I vanliga fall brukar du hinta när det kommer och presentera jättesnabbt?

Kram!

Anonym sa...

Visst är kuddarna underbara :) och med enkla medel kan man få en ny stämning. Å andra sidan är det väl inte helt gratis med dessa kuddar, så det är inte helt "enkelt" för alla. Om du förstår mig rätt :)
Kram och ha en trevlig fredagskväll
/Ulrica

Sommerlyst sa...

Å ja...dette var fantastisk fint! :) god fredags kveld :)

@mycasa sa...

Så snyggt!
Ha en trevlig fredagskväll:)

Att vara någons fru sa...

Men guuuud så snyggt! Vill ha alla!

Anonym sa...

Nice green color!

Have a nice weekend,
kiss

lacasaconencanto.blogspot.com

Anonym sa...

Lekkert :-). God helg til deg og dine :-)
Anita/Lier

Anonym sa...

Nice:)! Kul med nya kuddar! Ser fint ut, skaffade själv nya för ngn vecka sedan med vita, runda, virkat o svart läder! Ha det braa! Kram, jejja

Jannike sa...

Superduper fint! Du lyckas verkligen fånga "det" med dina bilder.

Ha en bra kväll!

AC Home sa...

Hei søte deg:)
Jeg driver en interiørbutikk i Norge AC Home og fører hele kolleksjonen til Tine. Noen ganger som i dag hadde det vært fantastisk å kunne kopiert et bilde hos deg. Nydelig innlegg du hadde i dag! Tiden strekker ikke alltid til og bilder blir dermed ikke prioritert. Hva sier du til det? Er det lov noen ganger?

Klem fra
AC

Anonym sa...

Hej!

Måste genast titta in på dessa kuddar, älskar att boa in lite fint så här till hösten.. Sen till jul kan man ju bara byta ut till en röd eller kanske djuplila
KRAM och ha en fin hösthelg.
Yvonne

lifestyle by moi sa...

Riktigt snyggt!
Perlan Living nästa!

Anonym sa...

Hej, Jag undrar vart lampan är köpt som du har på det svarta day bordet? I silver.
Mvh Ulrika

Tea Joeli sa...

Great blog and pics:)
www.thebrunetteworld.com
xxx