onsdag 16 november 2011

THE JACKET

.
.
.


Bon soir med amis!



Tillbaka igen efter en liten tur till mamsen och papsen! Kan ju säga att min minsta lilla skatt inte alls var sugen att följa med oss och lämna roligt pyssel och mormorsmys. Två-åriga små damer kan veerkligen sätta sig precis på tvären ibland! Puh. Extra jobbigt är det när man har en tid och passa och en overall som ska på... Minsta älsklingen min har otroligt mycket humor (vilket är helt underbart) och humör (mindre trevligt sometimes;)







Surfade tidigare idag runt på nätet efter en varm och snygg vinterjacka och fann en hos några andra bloggerskor (var annars?;) Denna och denna donna bär jackan som verkar bli "the one 2011" och den är så fin! Verkar vara precis lagom "fluffig":) Parajumpers och Woolrich är också fina (och dyyra) men Moscow är så lagom av allt!  Moscow-dunjackorna finns hos Creative Lounge i flera olika färger och modeller.



Nu blir det middagsfix och ikväll får det bli Pasta Carbonara! Superenkelt och supergott :)




Ha en riktigt skön kväll!


 

KRAM






.
.

18 kommentarer:

@my casa sa...

Ja den där jacken är så fin!

Den där Victoria sa...

Jag röstar på jackan på bild nummer 3, en klassisk jackmodell

FruSofie sa...

Såg med Hannah och Enhla i denna och tycker den är så snygg och verkar riktigt gosig, blir nog ett bra köp!

Trevlig kväll!

Annika sa...

Det är tydligen modell 3 som gäller? :) Kul att det är Evelina som visar jackorna.

Sahra sa...

Snygga jackor. Lite moncler stuk. Själv suktar jag efter en Parajumper. Men de är såååå dyra. Hälsn /Sahra

Tina sa...

Likte alle! Fiiine:)

Att vara någons fru sa...

Mmmm Carbonara. Det var evigheter sen!

Isabella sa...

Den var ju skitsnygg, alltså trean! Gillar att den har päls inne i huvan också:)

Anonym sa...

Vilken stl har du på jacka nr 3? Tänkte beställa men velar så mellan xs och s

Lifestyle by Moi sa...

NR 3 är jättefin!!!

Anonym sa...

Fast den är ju i det närmasre lika dyr som Parajumper och Woolrich! Vad är det för päls runt luvan?

Stadium har flera jackor som har exakt samma stil för bra priser, ett tips! Det är inte alltid bättre för att det är jättedyrt! =)

/Sandra

Anonym sa...

Hej!
Jag har oxå letat jacka ett tag och fann Duvetica som är helt underbar. (Väldigt lik Moscow.) Jag hittade jackan i en butik i Helsingborg som heter Evy, men fann den även via denna länken om du vill ta dig en titt.

http://www.stylebop.com/se/women/designer/duvetica/?&gclid=CLrC7uWDvKwCFcbwzAodYEiEpA&csChannelTracked=23&csTrackUUID=0246f89ae962dee9c85ff4

eller

http://www.mytheresa.com/euro_en/designers/duvetica.html


Tack för en underbar blogg, med massor av härlig inspiration och skratt. Jag älskar ditt hem, speciellt köket gör mig grön av avund!

Kram Sara

Anonym sa...

Kolla in jackorna från closed annars, supersnygga och så lätt (bara det översta av fjädrarna) men ändå varm och skön! Kram

Catrine sa...

Moscow jakken er såååå fin!
Min datter har denne i en mørk blåsort farge!

Jessica sa...

Hej hej..riktigt fina jackor, du kommer säkert bli supernöjd och superfin i någon av dem = )

nu måste jag ju tipsa dig om något HELT annat..jag var själv inne på Indiska häromdagen och sprang på denna underbara pall, den är riktigt fin i verkligheten...kanske något du skulle gilla?! http://indiska.com/system/search/product.asp?id=4827&c=140&page=1&rnum=1

Jag slog till iaf och såg det som en liten julklapp till mig själv ; ) Ha en härlig torsdag,

kram Jessica

Anonym sa...

Ett tips är rock n' blues jackor. Samma stil som moscow fast strået vassare enligt moi! Har själv en som jag e supernöjd med! Rock n' blue tillhör house of saki.

Anonym sa...

Jag är inte riktigt förtjust i de högglansiga men den andra är fin! Själv köpte jag en Parajumpers som jag nog ändå tycker har lite roligare detaljer. Kram Linda

Anonym sa...

Hei! Tusen takk for en fin blogg !

Seriøst: Hvis det viktigste er ikke å fryse, bør du selvsagt velge en jakke som går lenger ned og dekker "stussen" - hvis ikke vil du komme til å fryse uansett. Jeg synes heller ikke "Moscow" er spesielt fin å se på, (men det er selvsagt "smak & behag"). Anbefaler (på det varmeste :-)) Parajumpers, de koster litt, men er både fine, og - ikke minst; utrolig varme !!