måndag 28 november 2011

TIDIGARE IDAG

.
.
.

Mmmm, här står jag och spanar in lunchen tidigare idag på härliga fiskrestaurangen Melanders i Vasastan (Det blev laxpaté, västerbottenpajer och laxbakelser som mumsig take away till min brors familj som bor i närheten:) Jacka Moscow, klänning Chill Norway och tigths Vinatge by Fe (Creative Lounge) och på fötterna Uggs.





Bon Soir!




Vilken mysig måndag vi hade i Stockholm min lilla mams och jag! Både shopping, god mat och bebbemys har vi roat oss med (för vi var nämligen på besök hos lilla Harry som är mitt helt uunderbara  brorsbarn:)





Strax söder om Stockholm besökte vi Hufvudtadens absolut bästa möbelbutik tror jag!


Länna Möbler fanns det bla...



supermysigt fik/restaurang och inredningsdetaljer från favoriten Day Home...


ett enormt sortiment med alla märken som man gillar som Mimou, Hay, Odd Birds, Walles Walles, Englesson, Best Lite, Ceannis, Lexington, Anna O osv osv osv...


Åååh vad fin den här fladdermusfåtöljen i skinn var...



Härliga färgglada kuddar och ljuvliga vita soffor...



Ruffig industristil och toksnygga Kubusljusstaken. Japp, butiken Länna Möbler är verkligen ett tips till alla er inredningsintresserade för allt man kan önska finns där!

Här är det nu en suuuperpömsig bloggerska som ska krypa ner i sängen bums! Ja just det - jag måste ju bara bjuda på denna lilla goding först...



Naaaaw:)




Ha en mysig kväll så ses vi imorgon!



KRAM




.

19 kommentarer:

Bromans Bravader sa...

Får en enorm lust att åka ut till Länna när jag ser dina bilder...
Godnatt!

@my casa sa...

Länna möbler är verkligen en affär som har ALLT.

Så söt han är ditt lilla brorsbarn, vilka ögon!!!

Godnatt/åsa

Anonym sa...

Vet du merket på den hvite sofaen ?
Super bra blogg : )

Anonym sa...

Så härligt knubbiga knän!

Att vara någons fru sa...

ÅÅÅÅ Länna vill jag också uppleva live! Och du är förskämt snygg som alltid.

Anonym sa...

Åå vad glad jag blev när jag läste detta inlägg! Jag är verkligen beroende av din blogg och älskar att inspireras av den. Jag har nämligen saknat den "gamla Philia" sedan en tid tillbaka, och nu är du tillbaks i den stilen som jag verkligen beundrar dig för.

Vilken härlig dag ni har haft din mamma och du, jag får nog ta med min egen mams snart till Hufvudstaden. Lilla Harry är bara för gullig.
Kram CB

Helén sa...

Jag har också upptäckt Länna Möbler de senaste åren! Håller fullständigt med; de har allt (allt snyggt iaf;)! Plus att personalen är supertrevlig = viktigt!

Söööött brorsbarn!!!

KRAM!

LÄnna sa...

Anonym: Soffan du frågar efter är en DaCapo från Eilersen.

http://www.lannamobler.se/sv/modulsoffor/eilersen-modulsoffa-dacapo.php

Mvh

Länna Möbler

Länna Möbler sa...

Anonym: Soffan du frågar efter är en DaCapo från Eilersen.

http://www.lannamobler.se/sv/modulsoffor/eilersen-modulsoffa-dacapo.php

Mvh

Länna Möbler

Michelle sa...

Hej Petra!

Va snygg du var på besöket i hufvudstaden!

Undrar verkligen vad du har för objektiv, är såå nyfiken?

Ha en underbar dag! :)

Kram

Anonym sa...

Greetings from Finland! Just wanted to say thank You for this lovely blog and and that You share pictures of Your beautyful home. Wish You the nicest Christmas time with You family!

Sanna

Mariette sa...

Vilken butik!
Det var inget jag såg som jag inte ville ha...

Och så avslutar du med en sån sötnos..., hur fin som helst!!!

Kram Mariette

Tina sa...

wie süüüüß....
die kleinen speckbeinchen.....ein hübsches baby.....glückwunsch zu dem wonneproppen

gruß

tina

Anonym sa...

Gillar också den butiken!
Hängde ofta där när vi bodde i Stockholm!! :)
Perfekt att man kunde parkera make och barn på grannbutiken Länna Sport :)

Kram Kicki i Åre

Anonym sa...

Hej.
Jag hoppas så att du kommer ihåg varifrån canvasväskan (som du tittar på när du sitter i fladdermusfåtöljen) kommer? Det kanske är din egen?
Mycket snygg.
Ulrika

mrs Sessan för Lifestyleblogs.se sa...

Härliga Bilder från Länna Möbler. Dom viskade om att du var där dagen före ;). Var själv där i tisdags men kameran låg långt ner i bagagen eftersom vi svängde dit före vi reste tillbaka till Oslo.

Fick besökt kusinen på Länna Sport & så shoppat upp 8 delar vardera av Mateus spets 32 & 25 cm samt ostronskålar till julens desserter. Helt galet svårt att få tag i här i Oslo :P
Maken fick med sig en Lexington morgonrock hem också ;)

Jag kunde lätt ha 5 dubblat tusen lapparna vi handlade för, för detta måste vara Nord Europas snyggaste design/interiör butik.
Finns många mysiga, men Länna möbler är delikat snygg liksom.

På vägen hem till Oslo åt jag mig propp mätt på Saffrans bullar & kardemumma bullar från Dalarö fiket :D (får kör LCHF ett år efter det *haha*)

Massa Kramar till dig din inspirations spridare :))

Anonym sa...

Vet du vilket märke matbordet+ stolarna var?=)
Mycket snyggt!

Länna Möbler Kundtjänst sa...

Anonym: Bordet och stolarna du undrar över är ett Björka slag bord och Björka stol från Stolab.

Med vänliga hälsningar

Länna Möbler

Kundtjänst Länna Möbler sa...

Ulrika: Väskan du frågar om är från Ceannis.

Med vänliga hälsningar

Länna Möbler