fredag 30 december 2011

I ÅRE BY

.
.
.

Se upp - snöbollskrig coming up!:)





Bon Soir mes amis!





Tillbaka på bästa Tott, lite seg i benen och skönt trött efter en eftermiddag ute i friska luften! (Men det blev ingen åkning för mig idag - hade fullt upp med att leka med lilla Beabus i backen:)

Har också varit nere på byn och kikat lite i butiker och Åre var full av pigga nyårsglada lediga människor! En riktigt härlig stämning:)





Tjoho, vilket "tjejkast" hihi;) (Min skidjacka och byxor är från Peak och mössa + kängor är från UGG och vantar Lexington)



"Down town" Åre torg - dan före nyårsafton:)



Bästa finaste butiken i Åre heter Champagne och drivs av supertrevliga Anne Charlotte (som syns på bilden. Champagne ligger på markplan i gamla Skidhotellet). Chill norway, Vintage by Fé, Valerie och massa andra fina märken finns det där och butiksmiljön är helt magiskt fin så den är ett hett Åretips! (Anne Charlotte som läser H of P mötte jag btw i somras när jag var på Tullhuset - världen är bra liten ibland:)



På "Mini afterski"!:)  En mycket varm och mätt moi på superbraiga Broken vid Åre torg där vi åt sen lunch idag (såå himla goda hamburgare hade de där)




Nu blir det hopp in i duschen här och tillfräschning inför middagen ikväll! (som vi ska äta här på Tott - mums:)





Ha nu en riktigt riktigt härlig fredagskväll!



KRAM





23 kommentarer:

Casa of Mia sa...

Så härligt det ser ut, underbart med en liten skidsemester kram

Anonym sa...

Tänk vilken känsla det blir med lite snö!! Kan inte hjälpa att avundas det vita guldet...

a piece of happiness sa...

Första och andra bilden är kanonfina!!

Sandras Värld sa...

Vilka mysiga bilder! Ni ser ut att ha det underbart, kram

HelbergHouse sa...

Jag sitter här hemma och "oooh-ar", det är så vansinnigt vackert i Åre och jag längtar dit! Tack för härliga bilder!

Annika sa...

Vad härligt. Önskar er ett gott slut och en härlig början på 2012. Champagne påminner lite om Creative Lounge, iaf på bilden. Kram

Anonym sa...

Vad kul att du gillade fina Anchas butik! :)

Kram Kicki i Åre

Ida sa...

Härligt ni ser ut att ha det! Åååh den där lampskärmen med bokstäver på ser väldigt snygg ut! Gott slut, kram Ida

Anonym sa...

Hallå!
Är det någon som har mailadress till butiken eller Ancha som driver den?? Såg en grej som jag blev himla kär i :)

Tack på förhand
Maria

Unknown sa...

Passar på att önskar dig ett gott slut på detta året och ett spännande 2012.

♥ Må så gott & va rädd om dig! ♥

Kram Camilla

Daniella Witte sa...

-Men så underbart det ser ut där ni är, och vilket boende sen......:)
-Jag kollade in ditt inlägg om klänningarna du valde mellan och tyckte du var ursnygg i "paljetten". Blev jätte inspirerad till att under morgondagen (i sista minut) ge mig ut för att inhandla en "snygging" för kvällen. Gott nytt år till dig från mig!

Septemberflikka sa...

Åh vad jag får Åre-sug. Säsongade där 3 år och bodde två av dem på Sport. Det har alltid känts som att " komma hem" när jag åkt till Åre. Men nu var det massa år sen så jag skulle nog inte känna igen mig. Broken är ett favvisställe, massa god mat.

Kram

Anonym sa...

Underbara bilder!

Eva

Fru N och villa Någorlunda sa...

Så mysigt ni har det! Och vackra bilder! Skidsugen blir man, det är då säkert!

Lifestyle By Lena sa...

Åh vilka härliga bilder, njut av varje minut. Underbart att få se snön. här i Sthlm verkar det inte komma någon...

Anonym sa...

Så fin du är och så härligt ni verkar ha det.
Önskar dig allt gott för 2012 och en fantastisk start på året. Och tack för detta året och all din inspiration.
Kärlek från Västkusten!
/Jenny

Anonym sa...

Hej! Snyggis där!
Alltid tip top må jag säga. Härligt med fjälluft. Gott slut pch blogga på nästa år ! Älskar din blogg och your style! Har bubbelkväll med gott iglaset i kväll, är chafför i kväll. Happy friday och gott nytt bästa P!
Kramen
Kamilla

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på. Gillar verkligen att titta in här hos dig och njuta av allt det fina, det blir liksom lite mer glamour i min egen vardag så att säga ;) .

Gott nytt år!

Kram Victoria

Madeleine - Mamma - Foto - Oslo sa...

Oh, så härligt!! :D Gott nytt år på er :D

Kramar

Anonym sa...

Till Maria som frågade om Champagne ovan, sök på Champagne Åre på Facebook så finns telefonnummer under information. :)

Mvh
Kicki i Åre

Anonym sa...

Men skidkläderna (PEAK) är ju fr förra året.

Tina i Umeå sa...

Hej!
Har varit på skidsemester i Vemdals- och Årefjällen, och har en del att ta igen på bloggen ser jag :)
På vår "road-trip" hamnade vi i förrgår och igår i Åre. Hade inte varit där på 20 år och kände inte alls igen mig. Hamnde även jag på Champagne. Wow, vilken butik och söta Ancha gav jättefin service. Hälsa henne detta!
//tina Umeå

Anonym sa...

Du ser söt med hängslen. Har du nagonsin tänkt att bära andra byxor med hängslen? Hängslen är inte bara mycket bekvämt utan ocksa ser riktigt cool. Det skulle vara super bra för dig, prova ett försök!

Bästa hälsningar
Josephine