måndag 9 januari 2012

BÄSTA APPEN EFTERLYSES

.
.




Wow, vilken mysig film detta verkar vara! Nästan alla favvis-skådisar är ju faktiskt med:)






Bonsoir finingar!




Här har vi precis ätit middag - mumsig lövbiff med tomatsallad och bea - för from idag kör jag minsann lchf igen. Mår ju riktigt riktigt bra när jag äter just denna kost! Därför tänkte jag också höra med er, snälla raringar (som är såå bra att fråga och tips om såå mycket:) om ni vet någon riktigt bra app med smaskiga lchf-recept? Det måste ju vara så himla smidigt med en sådan tänker jag...

Nu blir det snart Movie-times med girlsen! Vad vi ska se? Filmen New Years Eve så klart:) Verkar ju såå lovande (Förresten -vad sjutton mumsar man på på bio om man kör lchf???:S)




Ha en riktigt mysig kväll sweeties!


 KRAM





26 kommentarer:

Lenita sa...

Kan tipsa om 56kilo.se för massor av smarriga lchf recept :)
//Lenita

Anna sa...

Nu äter jag ju inte helt enligt LCHF eftersom jag inte är helt förtjust i upplägget med så mycket animaliska fetter och kött överlag, men visst mår man bättre av att skära ner på socker och övriga kolhydrater. Jag gjorde precis ett supergott "knäcke" helt enligt LCHF, barnen har nästan ätit upp alltihop redan ...

Du kan alltid knapra lite nötter (fast en näve nötter om dagen är väl vad man bör äta, inte mer), oststänger, salami, ölkorv, blomkålsbuketter (koka dem i någon minut så att de är hårda fortfarande och doppa dem i ostdipp på smulad blåmögelost, lite vitvinsvinäger och turkisk yoghurt).
En ruta hypermörk choko går ju också. Eller tre ...

För övrigt behöver du väl inte gå ner i vikt, se upp att du får tillräckligt med energi bara.

/anna

Anonym sa...

Hei
Jeg må bare kommentere forrige innlegg! Så skjønne de to små var når de danset wii !!!!!!!
Heidi

Sara sa...

Säger som översta, 56kilo.se är bra med recept../ fin blogg föresten/ Sara

Septemberflikka sa...

Babybel, ölkorvar, nötter ( inte så mkt dock), sen är ju i alla fall gurkstavar bättre än Popcorn ;-)

Mår också toppen med LCHF. Inga dippar och ingen krångelmage längre.

kram

Anonym sa...

LCHF har en egen APP om du söker på LCHF. Jag äter ej efter LCHF men kul med insp. till nytänkande i vardagsmats träsket. ;o) Anvönd du ordet crispy så ofta du vill, det är ju din blogg. :o)

Ha en fin dag!
Mvh
Isabelle

Vitfärg och Kompost sa...

Halloj. Kan tyvärr inte rekomendera filmen. såg den häromdagen och blev grymt besviken. otroligt tjockt med grymma skådisar men storyn var inte bra, rörig, ganska platt och lämnade ej några bestående intryck hos mig....tråkigt då jag gillar "feelgoodfilmer".
/katarina

Anonym sa...

Något som jag kan rekommendera som snacks är "Grok". Det är som parmesan chips och är jättegoda. Du hittar dem på Maxi i Västerås. Jag äter också LCHF och mår toppen av det.
kram!!

Sahra sa...

Var så sjukt illamående under de två senaste graviditeterna. Kräktes konstant. Testade att utesluta kolhydrater och tänk, jag började må bättre. Sedan fortsatte jag så av bara farten. Fast jag är svag för bröd. Det är min stora last.

Coolaannna sa...

Vill också se den filmen ju!!!

Hoppas ni får en mysig kväll <3

smallthingsinlife sa...

Babybel är supersmidigt..och gott=)Angående recept så håller jag med föregående talare(skrivare)!Tack för en bra blogg!=)

Madde - Dagarna.nu sa...

Anna Halléns app "LCHF-Recept"
http://itunes.apple.com/se/app/lchf-recept/id488110381?mt=8
Mycket bra info om LCHF och recept.

Annars är 56kilo.se min favoritsida

Frida sa...

Många vill ju illa kvickt bli av med julkilona så här års, ofta letar vi efter en kvick-fix. Att gå på diet en kort period tror jag inte är någon större fara men man bör nog se upp med att äta allt för ensidigt en längre tid. Vill bara upplysa om en bra artikel från Läkartidningen som kom för lite sedan http://www.lakartidningen.se/07engine.php?articleId=17565

Särskillt intressant är studien som visar hur mycket mer "kolhydratätare" orkar när det kommer till träning. Viktnedgång via ökad fysiska aktivitet är ju trots allt det bästa när allt kommer omkring. Vi vill väl ändå bli smala-starka och inte tjocka-smala??? Tack för din fina blogg, jag läser den nästan dagligen. Och P.S. du är så fin som du är! D.S.

Home to me sa...

LCHF-tips: Tycker du ska gå in på Annika Rognebys nystartade blogg och hemsida. Hon har skrivit boken "Bakglädje med LCHF" och hennes andra bok kommer snart. Annika lägger ut goda LCHF-recept i sin blogg som du hittar på hennes hemsida:

http://annikarogneby.se

hjärtliga hälsningar Jessica,

Line L. sa...

http://piccolacasa.wordpress.com/2012/01/08/gi-lchf-begreppsprat-och-en-app/

Kanskje denne?

curlingmamman sa...

Duktig du är, hejja dig :) kram

Anna sa...

Såg filmen igår och jag älskade den. Lämnade biografen med ett leende på läpparna

Anonym sa...

LCHF-metoden är snart förbi.
Fler och fler upptäcker att den inte alls är bra för våra kroppar i längden.
Motion, lagom med mat och en skopa sunt förnuft när det gäller detta är det enda som håller i längden!

Sofie

Ninni sa...

Groks fungerar fint som snacks på bio. Du hittar dem bland annat på lchfbutiken.se. Och som svar till Sofie... Jag har inte hört någon som upptäcker att det inte är bra för våra kroppar i längden. Däremot finns det dem som tror att det är så. Det sistnämnda du skriver håller jag dock helt med om. Det är ju precis det LCHF handlar om, lagom med mat och sunt förnuft. Och motion är alltid bra.

Ninni, http://www.ninnisblogg.se

Anonym sa...

Hej!

En LCHF-metod innehåller alldeles för mycket fett för vad som är bra för oss.

Om ett år kommer många gapskratta åt denna metod.

Tina P.

Victoria MATPLATSEN sa...

ingen app att tipsa om, men p min blogg finns massor med lchf-recept. Kickade i gån efter nyår och vips var alla julkilon väck och jag mkt piggare!!!!!

filmen verkar underbar!!!!!! snacks på bio: nötter, lite mörk choklad. oststavar. fast inget går ju upp mot popcorn. Tror hellre jag "fuskar" och unnar mig en liten bytta faktiskt, sååå ofta är jag inte på bio :)

kramar!

Clara sa...

Det finns en annan aspekt också på LCHF. Det är inte bra för miljön. Om vi människor slutade med att konsumera så mkt protein så vi göra en stor påverkan på miljön (och framtiden där vi vill att våra barnbarn ska kunna leva drägligt, det ser tyvärr mörkt ut just nu:() Att äta vegetariskt 1/veckan är inte så svårt för en familj men skulle alla leva efter det skulle det betyda massor! Vi måste bli kunnigare och påverka vår omgivning. Det här är viktigt, för allas framtid. Förresten, till alla där ute, köp inte paprika och tulpaner så här års! Tillvägagångssättet för att odla fram det när det inte är säsong är grymt och släpper ut MASSVIS med koldioxid. Och jag hoppas att alla redan vet vilken idioti det är att uppmuntra odlingen av scampi/tigerräkor/jätteräkor osv osv genom att köpa det? Gå in på Naturskyddsföreningen för att läsa mer.

Tack för en super blogg som dock gör det så svårt att leva efter ”reduce, reuse, recycle”.

Anonym sa...

Nystartad sida: LCHFklubben.se. Läs coola Healthyprawn/Martinas blogg.
Kram,
AnnaJ

tina sa...

Finns lchf chokladkaka ( mörk choklad) såklart :)

Anonym sa...

Bästa Anna Hallén har en App som heter LCHF-Recept som ligger 1:a just nu. Annars är Åse på 56kilo.se min favvis, sååå goda recept!
/Camilla

Anonym sa...

Hej!
Har ingen bra app om lchf. Men en jättebra blogg som just idag har ett inlägg om det bästa av NY Hon bor och jobbar där, bloggen heter http://rodeo.net/niotillfem/ hoppas du får treligt på din resa, Ska dit själv en vacker dag.
Mvh Anneli