söndag 29 januari 2012

EN FAVVOREKLAM

.


.






Hej sköna soliga Söndag!





Av någon myycket konstig anledning tänker jag alltid på min kommande födelsedag när jag ser den här favvoreklamen hihi - helt underbar ju!:) Har suttit denna morgon och planerat och spånat lite in för den tillsammans med H och vet precis hur jag allra helst skulle vilja fira. Och så klart man ska fira 40 - det är ju så himla mäktigt att fylla just det eller hur!? Har aldrig varit mer nöjd med livet än nu eller mer tacksam över det jag har och det blir bara bättre och bättre hela tiden...Vivre la vie!:) 






Nu - lång PW runt Småstaden i solskenet!




KRAM 








.

31 kommentarer:

Karin på Ellas Inspiration sa...

Klart man ska fira att man blir 40 och fabulous! Det gjorde jag i somras och det var fantastiskt roligt!

Anonym sa...

Vilket "fisigt" inlägg!!;)
Hur spenderade ni eran lördagskväll, ingen status!?
Och hur ser planerna ut denna söndag?
40 år minsann, inte illa snygga du!!;))
Ha en fin dag!

Anonym sa...

Jag fyllde 40 förra året och det är precis som du säger...det är bättre än nånsin..man känner sig själv bättre. Dessutom är det lättare att acceptera att man inte ser ut som 25 år längre. Petra, jag hoppas verkligen du vågar åldras med värdighet och inte börjar operera sönder dig eller nåt!? Du är vacker som du är och tänk på att insidan är viktigast....Malin.

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Härligt att få planera för 40-års kalas!

Kram

Fröken Vit.

Myke minutter sa...

40 is the new 30! Du er utrolig flott for å være 40 år og det er så inspirerende :) Og jeg liker din "freshe", litt sporty og naturlige look. Dessverre er det en del kvinnelige kjendiser som bruker way too much make up, det gir ofte en hard look og det får dem dessverre til å se eldre ut... Ha en finfin søndag! Klemmer

Anonym sa...

Är det bara jag som tycker
"house of philia" är lik skådespelerskan i nya hamilton filmen eller är det din syster......

Hi..hi.....

JG

Helenas enkla vardag sa...

Ja det var jättekul att fylla 40, vilket jag gjorde för ett antal år sedan! Jag och min sambo som då fyllde 30 hade en jättefest och det blev nästan som en bröllopsfest, det ända som saknades var just brudparet. Gud va vi ångrar att vi inte slog till då, för vi minns alla välplanerade sånger, tal lekar och sketcher som gjordes för/om oss! Det roligaste vi gjort!
Lycka till med planerna!
Kram Helena

Shopstop-Ann sa...

Här är en till som fyller "trettiotio" snart! :-) Helt klart bästa åldern. Men jag kanske borde lägga ner pippilotta-tofsarna i år...? Tror att det kanske är åldersgräns på dom... :-D
Ha en skön söndag, kram!

Concept_By_Sarah sa...

Den ska ju självklart firas:-). Själv gjorde jag en 70tals fest som var helt underbar! Ha en skön söndag! Sarah

christiane sa...

..so funny. I love it.
Christiane

Anonym sa...

Man skulle nog tro du har flera år till 40 års dagen:)!! Hoppas det blir ett fint firande! Mvh jecka

Casa of Mia sa...

Härligt, 40 är en bra ålder, om 2 år är jag där kram

Att vara någons fru sa...

40 är bra skit :)

ÅsaS i Västerås sa...

-72:orna är en fin och välbevarad årgång, som bara blir bättre med åren... ;)

ÅsaS (som har hela året kvar innan första siffran byts)

Anonym sa...

Åhh så härligt att fylla 40!!!! Jag hade värsta partyt för alla mina vänner när jag fyllde för två år sedan!! Min man som är kock fixade god mat till alla :-). Klart det ska firas!! Du ser ju riktigt fräsch ut, hihi... Kram J

Bromans Bravader sa...

Såklart man ska fira! Man firar för lite i allmänhet. Mera fira! Och jag håller med. Det blir bara bättre och bättre. Har några år kvar till fyrtio, men har en känsla av att det kommer bli bra.
Kram Jannike

Anonym sa...

Har haft en riktig Philias mat- temavecka här hemma. Har lagat både bearnaisen, kyckling-pastan, moules normandie och teriyakimarinerad kyckling med chilisås! Kan varmt rekommendera samtliga recept - de blev jättegoda och uppskattades mycket både av barn och vuxna hos oss! Ser fram emot fler recept från dej :)

Skön söndagskväll!

Martina

mitt liv som jag sa...

"40 är det nya 20" är det inte så det sägs nu ;). Hoppas du fick en härlig promenad! Kram Jennifer

Anonym sa...

Jag firade i somras, ordnade stor fest i trägården med partytält,mat, dricka, tipstpromenad om mig och allt som hör till. 2 timmar innan gästerna ska komma får vi ett samtal att min svärmor precis har dött!!! På något sätt så fick vi ihop den där festen ändå, med gråtande barn och paralyserad man som jobbade på av bara farten och jag som drabbades av någon total blackout och for omkring utan att få något vettigt gjort. Men allting går och det var iaf en toppenfest mitt i allt elände.Men New York resan som skulle vara presenten kom av sig med allt som skulle ordnas så den tar vi till hösten nu i år istället. Kram Marit

Milla sa...

Jag förstår inget, jag fyllde själv nyss 40 -firade med min familj i Egypten - och nu har det gått 7 år!! 47 liksom!?? Liiiite skörare blir man allt, annars är det en härlig tid här på andra sidan strecket, ja ingen större skillnad egentligen :) kram milla

Elles blogg sa...

Ville bara skriva ett litet inlägg till dig! Läste ditt inlägg om "den svenska avundsjukan" för ett tag sedan... så himla bra skrivet! Jag rös när jag läste det! Har själv en liten blogg men långt ifrån som din!! Tycker bara det är väldigt kul att använda sin kreativa sida med hjälp av bloggandet :) Sträck på dig och var stolt! Du är en mycket cool trebarnsmamma, en stor inspirationskälla och en av vårt lands största bloggare! Impressing!
Ville bara skriva detta :)
Kram Eleonor

tina sa...

Fyllde 40 (25);) nu i jan å det är så kul att planera å få bli firad och tänka sig vilka fin presenter man får UNDERBART!! Dagen D firades utomlands en fantastisk dag med min familj man/barn fick en helkroppslyxmassage och god mat/dryck alldels FAB-dag var i himmelen och solen strålade från klarblå himmel kan det bli bättre NOPE!! Vi -72:or är som i en kommentar ovan är en mycket vällagrad årgång som ett gott och fint vin man blir bara bättre å bättre med åren..fast inte än dag äldre än 25 ;) känner iaf inte jag mig och kommer alltid känna mig som det!! Det enda som ändras kanske är klädstilen lite iaf ;)

LYCKA TILL I ALL PLANERING du kommer få en alldeles FAB DAG!!

/Tina

Lifestyle By Lena sa...

Haha, vilken underbar reklam :)

Och va spännande det ska bli att få se hur din 40 års dag kommer bli. Helt fantastisk om jag får gissa..

Kram

Anonym sa...

Vad fint med det rosa i vardagsrummet. Skönt när man kan ändra och ändra tillbaka snabbt.
Jag undrar vad tapeten i Lo lo's rum heter, den är så fin.
Tack för en bra inspirationsblogg.
Anna

sandra sa...

hej petra! har en fråga angående dina Hagedornhagen-tavlor. vad är det för storlek på de stora 42*59 eller 70*100?tacksam för svar!
/sandra

Inner Outer Beauty sa...

Underbart att fylla 40! Firar du dagen i NY i vår? (Det gör jag:)

Isa sa...

Alla tillfällen för att ha fest tycker jag man skall ta tillvara på! Livet skall levas!
Det skulle vara roligt om du lät oss följa dina planer. Jag är själv där snart och skulle vara varmt tacksam för tips. Fyller dock på höst/vinter vilket inte alltid är så roligt. Lycka till med planerandet.

SOFIE sa...

Klart du ska fira snygging!! =) Grattis i förskott ;) Du kommer få en underbar dag/fest!! Massa kramar!!

SOFIE sa...

Klart du ska fira snygging!! =) Grattis i förskott ;) Du kommer få en underbar dag/fest!! Massa kramar!!

vita_margarita sa...

Jag firade mina 50 med en (just!) 50-tals fest. Alla i 50-talskläder, stilenlig livemusik, god mat och det blev helt underbart! Hoppas din fest blir minst lika kul.

Ps. Underbar reklam!

Anonym sa...

OK, jag trodde du var typ 28-29!! Not bad!