torsdag 9 februari 2012

STHLM TUR & RETUR

.
.
,

Nyfrissad utanför salongen Rapunzel (som är verkligen bäst på extensions!) Känns inte som jag har några i faktiskt, så bra är fästena och kvalitén. Satte i ett gäng nya extensions och la i lite mörkare och kolafärgade slingor. (Fast nyansen på bilden stämmer inte riktigt - min färg är mycket varmare:) Blus och kofta OM (Country Dreams)jeans Circle of Trust (tröttnar aldrig på dessa) skor Primeboots  och väska Campiomaggi (finns bla på Tintinstyle) (men så blek man är nu! Ska smörja mig med lite BUS pronto här:)




God Kväll torsdag!





Åh nu är jag hemma igen efter en heldag i Stockholm! Nytt hår, mässbesök, god mat och lite shopping stod på schemat:) (Bla fick en superhäftig Kvistlampa följa med hem till Småstaden men den var ju tyvärr inte min då utan mamsens:) I mina kassar låg det istället lyxiga doftljus, fina barnkläder, lite Hunky Dory och snygga underkläder till moi)





Åt gjorde vi (som vanligt nästan:) på fräscha Melanders Fisk i Vasastan! Alltid så himla gott och jag valde Moule Marinere till förrätt och en enorm räksallad till huvudrätt. Mmmm.



Happy shopping:) Det var "Alla hjärtans dagtema" på NK och söta hjärtan och röda ballonger överallt(För ni har väl inte glömt att den är på tisdag? Varför inte göra något extra mysigt med era kärlekar och kanske överaska lite - det tänker jag göra. Ääälskar surpriser själv nämligen:)



Nu ska jag bära upp liten Beaskatt som somnade i soffan ikväll (var verkligen supertrött efter en eftermiddag på badhuset med papsen:)



Ha en mysig kväll så ses vi imorgon och då är det ju .....freeedag! Hurrey!




KRAM



.

22 kommentarer:

Ida sa...

låter som en hel-lyckad dag! Ha en bra kväll, vi ses kanske på lördag! Mvh Ida

Anonym sa...

Hørtes ut som en fantastisk dag. Kan du fortelle meg om hvilken brun uten sol krem du bruker ( buskrem) ? - da hadde jeg blitt glad. Synes alltid du ser så brun og fin ut i ansiktet. Håper du kan svare på det :-)

Vibeke

Anonym sa...

Jag tyckte väl att jag kände igen tjejen som sprang runt med kameran i högsta hugg på nk ;) Va svårt det kan va och placera en person ibland!!

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Vad fin du blev!

Kram

Fröken Vit.

Anonym sa...

Jag har helt snöat in på Hunky Dory. Jag är inte så mönstrad av mig tyvärr, så jag nöjer mig med HD som jag älskar. Fast kanske man skulle våga köpa något med mönster nån gång ...

FruSofie sa...

Åh vilken superhärlig torsdag du har haft!!
Håret blev jättefint, du passar verkligen i färgerna=)

Anonym sa...

Du är jätte fin.Är det en kvistlampa på bilden och var köpte ni den

Weronica - En mammas dag sa...

Oj, en Kvist! Lyckos din mamma :) Fin kväll!

Anonym sa...

Väskan är fr CAMPOMAGGI (inte fr CampiOmaggi!

Anonym sa...

Hej du blev superfin!! Jag ska köpa koftan du har, vad har du för strl??
Kram Pernilla
Pst! Anonym att du orkar kommemtera stavfel.

Philia sa...

Tack för söta hälsningar!!!

Pernilla - Tack snälla! Hag har strl 2 på denna:)

KRAM

P

Angelica sa...

Ååååh vad roligt med lite mammapiff och rolig shopping! Jag borde definitivt göra en liten koll på utväxten, men det får bli nästa vecka - för vi startar vårt helgmys idag och vi ska bara ta det lugnt!

Superhäftigt vinställ på den ena bilden!!! Det kanske får bli "lite arbete" till helgen, för ett sådant vill jag ha :D

Kraaaamelikram från ett ljuvligt Mallorca!

messan sa...

En underbar dag precis som det ska vara:)!
Kram

Anonym sa...

Ser ut att ha haft en helmysig dag i Sthlm och du blev superfiiiin i håret!! Kan du inte berätta lite om dina extensions, sätter du i dem med keratinvax? Hur många slingor har du satt i? Kan man ha håret uppsatt utan att fästena syns? Tvättar du håret med ngt speciellt schampo? Läser på Rapunzels hemsida att de rekommenderar att man ska gå dit och flytta upp fästena var 6:e vecka, men följer din blogg och kan inte se att är där så ofta? Oj, nu blev det många frågor:) hoppas du orkar svara. Kram fr Sthlm

Myhome sa...

Hei! Tenk at jeg var på NK i går, og du i dag!! Bare noen timer om å møtest:)) Det er et superfint shoppingsenter! Vi bodde på Grand hotel som ligger i nærheten, bare en rusletur gjennom parken..så var vi der:) Har vært på et par innkjøpsdager på møbelmessen og showrom, litt travelt, men rakk å shoppe noe fint til jentene mine på NK i går kveld:) Stockholm er en vakker by med mye flott arkitektur, så inspirerende, og jeg lengter allerede tilbake:))
Klemklem Anita

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

vad fint det blev Petra! hoppas du får en rolig helg nere i Skåne....är lite avis på alla er som har biljett.....nästa gång ska jag se till och knippa en med ..*ler.

kram från Göteborg.

mammaxtre sa...

Det lät som en fin dag. Vad härligt!

Happy friday!

Anonym sa...

Vilken snygg lampa din mamma köpte:)!! Å du blev ju super snygg i håret, fina färger! Såg ut som en väldigt lyckad dag ni hade! Kram, jecka

Emmaskakel.blogg.se sa...

Vill också ha den lampan, tokfin!
Lyllos din mamma :)
Så snygg du blev i håret.
Ha en härlig helg i Skåne!

Helena - barnvakt på Lidingö sa...

Du är såå fin i håret!

livinganddreams.blogspot.com sa...

Riktigt fräsch i håret blev du ;)!

Makkie sa...

Oooh what a nice clothes! Very lovely!