tisdag 10 april 2012

JA JUST DET - TVÄTTMEDLET!

.
.
.



Doftar yummie yummie:)




Tjing på er raringar!




Kom ju på att jag skulle tipsa om det där tvättmedlet jag skrev om för några veckor sedan! Eller jag skrev att jag tvättade och att det doftade såå gott i hela huset (precis som det gör nu eftersom jag tvättar idag också:) och ficka maassor med frågor om detta men en del missade nog svaret jag gav? Det kommer hur som helst från Durance och doftar Lavendel. Jag beställde en hel drös med skölj och tvättmedel sist så nu har jag ett litet lager i tvättstugan (Ganska dyrt är det men som sagt ljuvligt att tvätta med och det finns hos bla Bloominghome)

Med fördel tvättar man badhanddukar, kuddöverdrag och så klart lakan med detta medel, mmmm. Vardagslyx som gör en glad!:




Nu - dagishämtning!




KRAM





31 kommentarer:

LIVSGLITTER sa...

Så härligt! Måste kollas in!

Giesela sa...

Sköljmedlet är ljuvligt :) Ett tips är att späda ut det med 1 del medel och 3 delar vatten. Forfarande samma ljuvliga doft och tvätten blir lika mjuk som när man inte blandar den med vatten. Litet spartips :) Ha en fin fortsättning på veckan, tack för att du förgyller min dag // G

Anonym sa...

Hej Petra. Du är så super på att lämna dina bra tips :) Jag tänkte fråga vilka magasin du brukar läsa? Och vart du får all inspiration från. Blev lite nyfiken då allt du gör och donar med blir så fint. Ha en fortsatt bra dag. Kram Malin

Mia sa...

Funkar det för oss som har känslig hud?

Anonym sa...

Hur är det med miljömärkning på detta?? Tråkig fråga men SÅ viktig för mig (som borde vara viktig för ALLA men så ser det tyvärr inte ut..)
Mysig blogg!

Anonym sa...

Jag älskar din blogg! Får så mycket inspiration till mitt eget hem och har precis målat en svart vägg i hallen som jag såg att du har. Blev superbra! :)
Har sett på dina bilder att du flyttar om en del med tex tavlor. Blir det inte fula spikhål i väggen då som syns eller hur gör du?

Anonym sa...

Hej Petra! Jag är verkligen jättesugen på att testa eftersom du skriver att det doftar SÅ gott. Men doftar det som levendeldoftpåse?? För det tycker jag inte doftar särskilt fräscht eller gott alls :O Säg att det inte är så, för jag är verkligen sugen på att testa! Spännande, då kanske vi får se en ny soffa här på bloggen snart ;) Kram Linda

Unknown sa...

lavendel ... mmm ...

Unknown sa...

lavendel ... mmm ...

Ester sa...

Åh, låter som en underbar doft! Själv gillar jag doften från Comforts sköljmedel Sun fresh.

Kram Ester

Emelie B sa...

vet inte vad jag gör för fel men min tvätt luktar inte såååå ljuvligt som du beskriver :( inte värt slantarna!

Att vara någons fru sa...

Jaaa, den är underbar!

Beautifulosophy sa...

Jag har detta Durance lavander i badsalt! Kan rekommenderas också, men som någon undrade, badsaltet doftar relativt starkt och mycket, Gör tvättmedlet likaså?

Anonym sa...

Hejsan, här kommer ett förslag på vad du skulle kunna skriva om i din fina blogg. Jag skulle gärna se vad du skulle klä din man i för kläder (om du fick bestämma);). Och sen vill jag gärna se hur du har möblerat om hemma.
Tack på förhand, Camilla =)

tinajo sa...

Japp, min favorit också! :-)

Fint o Fult sa...

Hittade det i butiken Bertholdson o Holm här i visby för några veckor sedan och kan bara hålla med! Allt doftar fantastiskt, lakan som doftar lavendel när man kryper ner i är verkligen en vardagslyx som jag kommer fortsätta med :)

Anonym sa...

Jag har köpt strykvattnet i samma märke och doft. Du sprayar det på kläder när du stryker (och ska hjälpa att få ut "skrynklor"). Luktar väldigt gott efteråt!
Mvh P

Sofia sa...

Kanske blir till att testa det då!

livinganddreams.blogspot.com sa...

Ett budget tips är att ha ev sprayflaska med vatten + några droppar eterisk lavendelolja i, spraya i rummet, eller så tar man knappt en droppe på kuddens överkant!
Mina barn älskar doften, lugnade vid läggdags :)

Tess

chatarina sa...

Hej! Den köpte jag i Nice när jag var där för två år sedan, köpte även strykvattnet..håller med om att den luktar gott!
Kram

LIFE by TESS sa...

Toppentips, det är verkligen det "lilla" som gör det i vardagen och sätter guldkant!

KRAM

Anonym sa...

Denna har jag precis också köpt, doftar sååå gott !!! Sjävklart trodde jag den skulle dofta gott men inte så här gott! Härligt med lite vardagslyx

Kraam Julia

Anonym sa...

Den lukter ikke are godt, Lavendel hjelper også mot midd som er i sengetøy og ikke minst hjelper det mot tette luftveier. Durance skal visst være supert:-) Cm

Anonym sa...

Hallå där!
Åh jag måste bara fråga en sak, tyckte jag såg delar av ditt vardagsrum i reklambilder för märket Bazar el. hur det nu stavas, kände igen ditt skåp med inredningsdetaljerna...stämmer det? Nagelfar verkligen mina inredningsmagasin och kollar alltid annonserna efter nya webshopar och dyl. eftersom att man bor norröver där utbudet inte är så stort:) Sköt om dig! Kram Johanna

Kati sa...

hello! Jag använder Durance lavender för strykning, där finns specielt vatten för det;) Doftar underbart!!!

Jag är kanske kanska ovanlig, jag gillar om strykning...

Daniel - Let me be inspired sa...

Hej, vilken underbart snygg flaska!! Ha en bra dag!!

Anonym sa...

Hej, jag undrar vilken storlek du har på din Mulberry Alexa, är det en Alexa eller en oversized Alexa? Jag inte bestämma mig vilken jag kommer ha mest nytta av! Är du nöjd med din? Lyckades förresetn få tag på Beck & Söndergaard sjalen, blev så inspirerad av dig. Vad härlig den är!
Kram Maria

ROXANNA - Kamp efter Cancern - Äntligen Gravid sa...

bara att det kommer i den där fina flaskan gör ju att man vill beställa hem den :)

Anonym sa...

Är så sugen på något som gör att tvätten luktar gott. Kör oparfymerat eftersom mina barn har eksem, men strykvatten låter ju som en bra idè, kan jag ju spraya på mina egna kläder... Och, trist fråga, jag vet, men ack så viktig...Miljömärkt?? Hoppas! Kramis/ Yvonne

Alexandra Be sa...

Ja lyxiga tvättmedel är ju bara så härligt! Doften är underbar, ett enkelt sätt att göra en mindre rolig syssla MYCKET trevligare :)

Anonym sa...

Ett budget-tips: Grumme har också ett lavendel-tvättmedel som luktar jättegott!!!