fredag 6 april 2012

MÅLAT PÅSKÄGG - CHECK

.
.
.


Glad Påsk bloggisar! Påskäggen denna skärtorsdag blev ljusblå-turkosa som andägg:)






Hello mes amis!






Hoppas ni har det bra bloggisar!?


Här har vi precis påskpysslat klart och Bea har gjort så söta pippigula ägg med massor med färg som nu ligger på tork:)


Denna kväll är det bara filmtajm och soffmys med tända ljus och thé som gäller och nej jag kom inte ut på någon skön promenad vid havet idag men imorgon så är jag nog pigg nog! (hoppas hoppas;)






Äggen får nog bara ligga kvar så här över påsken på små matchande Fide Fajans skålar som står på Hoburgsmarmorbänken i köket och bland romflaskor och skärbrädor:)




Japp det blev en tur macken till Fårösund och det var nästan länsat bland filmerna (några fler som firar "innepåsk" på öjn kanske:) men några godingar kom vi över iaf! Någon som sett?






Vad gör förresten ni denna påsk vänner?? Berätta gärna! Det är alltid så kul att läsa era söta hälsningar:)




Hoppas ni njuter er fredagskväll!




KRAM




.

31 kommentarer:

Anna sa...

* MIZS *

24årig mamma till en liten flicka som växer alldeles för fort! :=) Följ mig i vår vardag, där får du se hur man bakar bullar i 15 cm klack, hur jag inreder, bakverk & god mat.

Varmt välkomna till Mizs -Hemlängtan, som nu även finns på FACEBOOK
Kram!

Anna sa...

Den översta filmen var helt ok tycker jag!
I dag på långfredagen var vi på skattjakt med småtjejerna till Sala silvergruva!!

Bromans Bravader sa...

Jag och barnen är faktiskt själva idag. Mannen på galej och imorgon kommer släkten. Men vi har haft det mysigt med äggmålning och bus och ikväll blir det soffan och mys.
Kram Jannike

Anonym sa...

Översta filmen tyckte jag var riktigt mysig å Justin är ju inte så dum att titta på...;) Plus att man får fyllt på NY å California-stämning i kroppen, vilket inte heller är dumt -alls!! Idag har jag å sambon å 9-månaders lilla sonen myst med lilla G's mormor å morfar. God lunch med Key Lime Pie avslutning och spontanvisit av fina vänner bjöds det på. Ska strax ta tag i kvällens middag och fortsatt myyyys md lilla familjen! Hoppas att du snart är kry så du kan njuta ledigheten ordentligt!

Fortsatt Glad Påsk önskas dig från mig på Västkusten! Kram :)

Beautifulosophy sa...

Både maktens män och friend with benefits är helt ok, kul att se. (sorry dålig svenska utan stora bokstäver men skriver på ipad samtidigt som jag ger välling till älskade bebisen... )

Anonym sa...

Jag som älskar påsken och pyntet..vi renoverar och undervåningen ser ut som s-t! Men några vita porslinsägg och ris med pärlhönsfjädrar har jag pressat in mellan, målarburkar, plankor, parkettgolv i kartong och annat. Skulle ha träffat släkten hemma hos sis som vanligt och ätit gott och haft påskäggsjakt, men de var sjuka så det blev inget:(. Så nu blir det en liten Janzon, några ägg med rom, prinskorvar, skinka och kall påsköl framför Let´s Dance istället. Känns helt OK faktiskt! Kram till dig

Casa of Mia sa...

Så fina ägg, hoppas ni får en riktigt mysig kväll och att du är på benen och pigg imorgon! Vi firar påsk i vårt hus på Mallorca, kram

Elinor sa...

Hej!
Har grillat korv i vedkorgen och druckt varm choklad i kallt påskväder. Har snöat i några timmar nu. Pysslat och rensat lite inne. I ugnen väntar potatisgratäng och "Monika Albergs örtlamm. Mums! Jobbar imorgon och därefter far vi till havet (Hunnebostrand) några dagar.
Krya på dig; hälsninar Elinor i Vårgårda.

TC sa...

Hos svärföräldrarna och hälsar på, ikväll får det bli tacos o lite vin =) Och imorgon blir det middag med fina vänner.. Hoppas du får en fin påsk trotts magen...

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Vackra ägg! Stänkmålning?

Vinkande av min familj i morse som åkte till landet. Kröp själv ner under täcket igen...febrig och dan.
Positiva tankar, och jag vaknar pigg imorrn liksom jag hoppas du också gör!

KRAM

Fu M sa...

Så fina ägg!
Mina barn målade också i dag, de blev inte riktigt lika fina.

Anonym sa...

Precis åkt fr vår Sigtuna förbi din Västerås...på väg till svärmor...

Anonym sa...

Har sett alla filmerna. Friends with benefits var överraskande bra faktiskt..och de andra två helt ok också. Ha en trevlig afton och krya på dig! GLAD PÅSK!

MADE by ANNIE sa...

Glad påsk och skönt att ni mår bättre!

STARKT av dig att måla ägg och pyssla fast ni varit så dåliga.
Hoppas resten av påsken blir super=)
//Annie

Anonym sa...

Fortsatt Glad Påsk! Hoppas att du och din familj kommer att må bättre från magsjukan! Jag själv jobbar. Däremellan när jag är ledig tar jag promenader med gubben och hund :)I morgon blir jag riktigt bortskämd när min kära svärmor och svärfar bjuder oss till "Påskabaluns". Hon lagar tokgod mat,så rund om magen blir jag nog ;) Underbar Påsk till dig!
Kram Sophia

Kicki i Åre sa...

Härligt att ni mår bättre!
Igår var jag på tjejmiddag och åt fantastisk mat, drack gott vin och det blev många skratt.
Idag har solen strålat så vi tog en tur på längdskidor till ett våffelbruk och smaskade våfflor, grädde och hjortronsylt :)
Vi hann även med en promenad ner till byn som är översvämmad av turister , sedan solat på balkongen.
Hoppas på samma väder imorgon! :)
Och hoppas att även ni får sol!
Kram

LIFE by TESs sa...

Så mysigt med äggmålning. Det har vi tyvärr inte hunnit här men massvis med färgglada påskägg och umgänge med vänner är helt ok också!

Hoppas du känner dej bättre imorgon.

KRAM

My everyday life sa...

Åh vilka fina påskägg ni gjort! Har målat med mina barn idag men de såg inte alls så där flådig ut. Krya på er. Glad Påsk!

Fint o Fult sa...

Idag har vi målat taket i köket och på söndag åker även vi till Fårösund då vi är bjudna på påskmiddag :)

Hoppas ni får härliga dagar och soligt väder!

Hälsningar Monica

livinganddreams.blogspot.com sa...

Vilka fina ägg! :)
Har decoupagerat (stavar man så..;) ägg med fina servetter, gjort blomsterarrangemang och haft mysmiddag med familjen. och säkert druckit ett glas för mycket vin med fam och grannar pratat gamla minnen, kollat på foton från förr och undrat "vad var det som hände?!" ;) haha

Vi hoppas på mysigt prommisväder i morgon!

Kram Tess

♥Linda♥ sa...

Så flotta ägg ni gjort! Hoppas filmerna var bra och att du mår bättre i morgon. Här har vi haft påskfika med svärföräldrar och mannens syster. (Är inte svägerska ett ganska fult ord? Jag gillar det inte av någon anledning...)

Glad påsk!
//Linda

Vanilj med lite rött sa...

Hej!
Har haft en lååång softar dag, så skönt. På kvällen hade vi våra fina vänner på middag, alltid lika trevligt...de gick precis.
Ska strax hoppa i säng.

Hoppas ni känner er bättre imorgon!

Ha det fint
Kram Malin

SamogSofie sa...

Hei - du skriver så nydelig om øya at man jo får veldig lyst til å reise dit selv. Har du noen gode bostedstips for en familie som av og til er to store med to små på 3 og 5, og noen ganger er vi også to til på 13 ?

Anonym sa...

Väldigt tjusiga ägg måste jag säga :) har ni stänkt färg på dom oxå???
Jag är en sucker för Twilight-filmerna :) :) ...dom andra har jag inte sett...än...referera gärna dom!!
Kramkram
Mia

Myke minutter sa...

Hei, jeg lurer også på hvordan du fikk til den fine "prikkeffekten" på eggene? Påskeklem fra Miami, hvor vi er på ferie nå :)

Marina sa...

Oj, i påsk gör vi precis som Ni, ligger nerkurade i sängen med magsjuka! Blää... Vårs två barn o jag e på bättringsvägar men min sambo har blivit kass i natt, så här blir det kurrering på hög nivå!!

Att vara någons fru sa...

Så skönt, låter som om du är piggare. Ta hand om er!

Anonym sa...

Är också på öjn för att fira påsk och såg så mycket fram emot att gå i Visby idag och bl.a. besöka Kustnära som har så mycket fint. Vaknade istället lätt illamående och ligger nu här x kilo lättare... Är rädd för att jag smittades på båten över, men vet inte. Trist är det iaf. Behållningen skulle vara om alla andra här klarar sig, framför allt barnen! Hoppas alla ni andra mår bra och myser i den kalla påsken! Kram, Anna B

Päivi Lemström sa...

Just loving your photos and the whole atmosphere. Photos are so light and artistic.
Päivi/www.mondaytosundayhome.blogspot.com

the bostroms sa...

Så underbar färg äggen har! Du har så fina barn och får till så fina kort. Alltid lika kul att kolla in här.
Påsken firas med familjen. Vi bor inte i samma stad och därför uppskattar man alltid ledighet så man kan ses.
Glad Påsk till er och er familj..=)

Anonym sa...

Försöker mysa, målat ägg,haft äggjakt, barnen har varit utklädda och varit runt till familj med påskbrev och de har varit på påsk middag hos svärföräldrarna. Själv fick jag stanna hemma är sängliggandes fy vad det är tråkigt att vara sjuk på sådana här helger, vi hann åtminstone med en middag hemma med vänner igår smittade säkert alla:( Ha en skön påsk och hoppas vi alla blir friska snart:)