torsdag 12 april 2012

TANDLÄKARBESÖK & KNEPIG KOMMENTAR

.
.


Jag och min lilla duktiga skatt som har varit hos tandläkaren för första gången  och det var så klart jäättespännande!:) (det är därför hon håller den där ljusblå boken alla barn får vid första tandläkarbesöket:) Sen håller hon även hårt i sin nappisen som tandläkaren sa att hon måste lämna bort nu och vi tänkte vi skulle ta en tur till Skansen och "ge den till något litet djur" istället snaart:) Min dagens idag är nya supersköna byxor från Mos Mosh och sjal Creative Lounge, linne Rosemunde (yes ett sånt som jag tipsade om tidigare idag) och över det ny tröja från Hunky Dory. (vill bara mer Hunky Dory. Så fina kläder) Finns hos Tinstinstyle. Beabus dagens är klänning från How to kiss a frog, undertröja I dig Denim och strumpisar från Novali.




Tjing på er raringar!




Hoppas ni mår bra!?

Jag mår prima ballerina och tog faktiskt en löptur i femmanspåret istället för pw och det gick helt ok! (Jag tuppade inte av i alla fall:) Så nu ska jag banne mig hålla i löpningen och denna vecka har jag sprungit 2 ggr så då är det väl redan en vana?;)

Sen så måste jag nu tyvärr "kommentera en kommentar", en tråkig sådan (yes det trillar ju in otrevligheter ibland som jag eller en annan person tar bort och ofta är det samma anonyma som skriver, det syns ju på ip:n..) Nu vänder jag mig direkt till dig som skrev en i det förra inlägget.

Jag utgår att du är en man eftersom du inte vet att pms har man i n n a n menstruation (pre-menstruella syndrom). Jag har alltså inte haft mens i en dag och sen blivit på bättre humör utan jag har istället fått min mens och "då blev jag glad". Det är nog så det funkar för de flesta kvinnor. Nu undrar jag vad du finner för glädje i att vara inne på en sajt som du inte gillar och varför du tror jag är en "sur, bitchig fitta"? och till sist: hur känns det att sitta vid datorn anonymt och skriva sånt, vad är syftet med det? Mår du bättre av det? Jag mår iaf inte sämre av det du skriver, om det nu var meningen.


Så nu återgår vi till feelgood och vänlighet tjejer för det är ju det vi vill ha inte sant!?:) Ikväll blir det grilltime här i Småstaden och på menyn står lax, örtsås, ris och salld, mmmm.






Bea och boken:)


Ha en fin kväll i solen vänner!




KRAM


.


68 kommentarer:

ROXANNA - Kamp efter Cancern - Äntligen Gravid sa...

bra där!! stå upp och konfrontera..
själv får jag också konstiga kommentarer ibland, tycker det är så onödigt. man lever ett liv. det ända vi har och då ska man slösa bort det genom att vara dum emot varandra ? helt onödigt
ps.
älskar din klädstil på bilden, din dotter är skit söt och inredningen bakom är to die for

http://sannassanna.blogg.se

Chris sa...

Fy så läskig kommentar. Bry dig inte, inga att ödsla energi på. NJUT av livet det är här och nu som gäller/KRAM

Anonym sa...

Jag tycker att din blogg är helt fantastisk. Om jag inte varit inne någon dag känns det som att någonting saknas. Man blir glad, så bry dig inte om de som bara ska lämna en kommentar för att såra. Själv förstår jag inte överhuvudtaget vitsen med att besöka bloggar man inte tycker om, och sedan kommentera dessa. Du är iallafall en inspiration och glädjekälla för många av oss. Stå på dig:) / Nina

Anonym sa...

Åhhh Älskar ditt svar på tal! :D
You go girl! Vi andra gillar dig & det du gör & det är ju såklart därför vi är här!

Trist med avundsjuka människor, men de skall ju tydligen oxå finnas till, mest pinsamt för dem själva.

Kram på dig!

Cecilie sa...

Vel, vet ikke helt hva man kan si til en slik forvrengt kommentar. Den er så på jordet at det blir komisk.
Elsker bloggen din og er innom daglig!

Klem

Kristina sa...

Men herregud vilken tragisk kommentar av en förmodligen lika tragisk person! Inget att bry sig om, det är sorgligt att den människan inte har nått vettigare för sig. Gillar din blogg massor och kikar in så fort jag kan!
Ha en fin kväll!
Kristina

Anonym sa...

Stå på dig!

Anonym sa...

Hej det måste vara någon som inte har några vänner, Tack för en fin blogg. Goa petra,
Stå på dig! Kram,

Anonym sa...

Jag bara älskar din blogg. Är inne flera gånger om dagen, Älskar din inredning/kläder.
Go girl,
Mvh/niccan

Anonym sa...

Vad härligt att du bara slår bort såna tråkiga kommentarer.
Gillar din blogg väldigt mycket!
Kram

Mitt Liv- Across the Pond sa...

Hej! Medholler att det er so trokigt ner menniskor ger negativa kommentarer. Jag tenker even som dig, varfor leser du min blogg do?! Visst kan jag ibland sjelv skaka po huvudet ot bloggar jag leser, ot vissa inlegg, men det skulle aldrig falla mig i att sprida negativitet.
Helt onodigt!!Forstor inte vad dessa menniskor tenker med...
Skall man mosta forsvara sig och sin blogg? Eller skall man bara skaka po huvudet och go vidare....

Sahra sa...

Så duktig tjej. Klart att det är spännande med första tandläkarbesöket. MIn vägrade och vi fick omboka tiden. SÅ kan det också gå.

Skönt att du inte tar åt dig av korkade kommentarer.

Mahatma sa...

Älskar din blogg ! Vilken storlek har du i dina mos mosh byxor, svårt med storlekar tycker jag när man beställer på nätet. Tjing tjong

neuf novembre sa...

Hej! :)
Har alltid beundrat ditt vackra hem, vilket är mycket inspirerande. Du har underbara barn och jag ser att atmosfären är underbar med dig!

Nu bestämde jag mig för att sätta upp en blogg. Om du vill bjuder jag hjärtligt dig :)
Ha en trevlig dag!

Davina Ginström sa...

Hej! Nyss hittat din blogg men jag gillar den so far!! Usch va hemskt att skriva så till en främmande person men du gav ett bra svar! Vet du,en av våra barns nappar sköt vi med raket till månen.Visserligen lämna hon den passligt till jul...det brukar nog gå bra! Kram,Davina

Mimmie sa...

Ja ibland får man återgå till 90 talet och införa Girl Power igen!

Puckon finns det alltid, jag tänker på karma o mår lite bättre, hoppas du med gör det :)
Fortsätt sprid glädje det mår man bra av!

Kram

Linn sa...

Håååhhåå jajjaa!
Stå på dig- ingen har rätt att trycka ner NÅGON!!
Fin är du!
Kram

Anonym sa...

Jag är chockad. Trodde verkligen ingen skrev så elaka saker.
Klart att vi kan tycka olika men det där är väl ändå att gå över gränsen.
Jag gillar din blogg, det är ju därför jag läser den :)
Ha en fin kväll.

Anonym sa...

Hej byxorna du har idag töjer de sig eller håller de formen.Mvh Lena

Kicki i Åre sa...

Ja kära nån! Blir så trött på folk som ser en mening med att skriva elakheter och en massa negativt!
Man tycker synd om dem som har en sådan tråkig inställning!

Tack för all inspiration du ger i din blogg Petra!
Kram

Sara sa...

Super snygga kläder du har idag:)
Går de inte att spärra ip-nummret från denna extremt negativa och tråkiga människa som kommenterar så ofta?
Ha en fiiin kväll!

Marianne sa...

I alle dager, mottar du virkelig slike kommentarer? Må da kunne gå an å holde seg for god til å slenge fra seg slike usakligheter. What a waste of energy!
Siden din er iallefall kjempeinspirerende, og ditt hjem er veldig vakkert.
Keep up the good blogging :-)
Varm hilsen fra Norge

Carmina sa...

Jag älskar din tröja stickade ... Jag gillar ditt hus ... Jag gillar din stil

kisses
carmina

www.interiorsoriginals.blogspot.com

Casa of Mia sa...

Så fina ni är! Bra att inte ta åt sig av dumma kommentarer, så tråkigt, kram

Anonym sa...

Hej säkert en väldigt avundsjuk person som skriver något så korkat!
Super fin bild på dej och Bea fr erat vardagsrum,vill se mera inredningsbilder fr erat vackra hem.
Kram fr.Marie.Storvreta

Anonym sa...

Hur är dessa fina linnen i storleken? Vad har du för storlek på dina?

Madeleine sa...

Hej!

Jag undrar vart den fina lyktan som står på bordet kommer ifrån?

Tack för en fin blogg!

MVH Madeleine. Helsingborg

lotta sa...

Sorgligt med folk som lägger sådana kommentarer.Fantastiskt att du giter bry dig och svara.Stå på dig.Kram

Anonym sa...

Läste den där kommentaren :( Blev jättesur. Och inget kan man ju göra något åt sådana människor som sprider sån negativ energi. Hoppas och tror att du har många fina människor omkring dig som stöttar dig, och VI finns ju här!;) Ha en fin kväll du med! Kram Sophia

Cissi sa...

Hej hej! Jag är en relativt ny läsare som hittade din blogg via trendenser. Och jag är fast! Älskar din stil i både inredning och kläder. Måste fråga vad du har för storleks i byxorna, riktigt fina! Kram!

Anonym sa...

Försök att tänka att det är en liten människa som skriver så! Du är en glädjespridare, fortsätt med det! Kram lilla Petra från Anna

livinganddreams.blogspot.com sa...

Det är ju inga normalt fungerande människor som håller på så. Antingen är dom sura och bittra eller bara avundsjuka.Att få elaka kommentarer är väl nästan bara bevis på framgång! Blir så less på att så många har det så svårt med när andra är duktiga på något och lyckas bli framgångsrika. Det stör jävligt många.. ibland även "vänner"

Tur att vi skapar vår egen verklighet :)

Kram!

Lisa Almgren sa...

Älskar din blogg och allt du skriver. Tänk karma, det kommer tillbaka på personen som har skrivit det! Du där emot sprider bara feelgood och bra karma, så tack söta för det :) Stå på dig och grymt att du publicerar idiotens kommentar!:) Girl power till dig!

Kram, Lisa

Anonym sa...

Kanske led stackaren själv av manlig pms...fniss

LIFE by TESS sa...

Så tråkigt med dessa negativa kommentarer men jag hoppas att du lätt skakar av dej dem.

Så fina du och Bea är idag i gråmatchande kläder! Lagom matchigt;)

Kram kram

Anonym sa...

Tråkigt med sådana kommentarer, du är ialla fall bäst. Måste bara säga att när man kommenterar med "you go girl" och "go girl" så ser det så himla fjantigt ut. Kan man inte "prata" rent eller?!

Mollisen

Lena sa...

Vilken gulleplutt ni har där hemma (Bea)!
Tråkigt med människor som ORKAR
lägga tid o energi på skitsnack!!'

Anonym sa...

Bra tjejen!!!
Man ska f-n inte komma undan med sånt dravvel!!!
Hämdhjärnan säger:publicera adressen
Förnuftet säger:ignorera o peppas än mer positivt av det ;) ( för att reta liiite extra!! )
Riktigt snygg outfit på dig!Vill ha ALLT!
O sötaste Bea:som man smälter!Gullunge där!
Kram på dig fina fina Petra!
Mia fr Trelleborg

Sivs hus sa...

Hei, Du er modig og tøff - si ifra til dumme kommentarer fra anonyme.... Ellers herlig tekst og nydelige bilder:-) klem Siv

Enkel stil sa...

Jag har en klok pappa som brukar säga att det är avundsjuka som säger sådana saker. Dom skulle säkert vilja vara i ditt ställe eller helt enkelt umgås med dig. Sträck på dig. Du har en beundrare som har svårt att säga det på rätt sått.

Kram
PS. Morfar tyckte det var två snygga tjejer på bilden.

Enkel stil sa...

Förlåt jag glömde Emelies mofrar

Anita

Life at Villa Bergsbo sa...

Vad snygg du är - och vad glad jag är att de där byxorna ligger och väntar på mig på ICA ;)!

Suck, för avundsjuka människor utan eget liv...

KRAM Sandra.

Guldkant sa...

Ja jisses. Ibland vet man knappt om man ska skratta eller gråta.

Stackars denna lilla ensamma människa som sitter på sin kammare och spyr galla. Måste göra ont i själen.

Riktigt snygga kläder har du allt i dag (som alltid ;-))

Nadja sa...

God kväll!

Men usch att det finns såna avundsjuka människor, för det kan inte vara annat än just avund som gör att man vill trycka ner andra!

Bra att Du står på Dig! Go girl!
Älskar Din blogg och Din oftast glada och inspirerande sida!

Fina kläder Ni hade på Er! ;-)

Ha en fin kväll!
Bamsekramar/Nadja

Anonym sa...

Vilken tur att "män" inte har Pms och mens förstå va fullt det skulle va på vårdcentralerna,hi hi
Kram på Dej/Pernilla

Anonym sa...

Hej Petra!
Tack för bästa bloggen! Blir så glad över alla fina bilder.
Du sprider så mycket glädje med din blogg.
Ha en skön helg och njut av livet!

Sanna

Anonym sa...

Bra med ett svar till "alla"!
Din blogg har blivit av ett beroende, måste bara gå in och läsa varje dag. En underbar känsla, tid för bara mig...
Kram Pernilla

Rosi sa...

Bra att du inte bryr dig! Jag vill iallafall säga att din blogg är verkligen inspirerande och trevlig att läsa. Ligger som favorit i min blogglista och jag besöker den varje dag.
Ha det riktigt bra och fortsätt i samma stil :)

mitt liv som jag sa...

Så fina ni är! HOppas det går med att lämna ifrån sig napparna, men det brukar gå lättare när de får ge dem till någon annan som man säger behöver dem :). Smarrigt med grillat!
Må så gott och tack för din härliga blogg! Kram Jennifer

LOPPISLIV sa...

Ohhh så fin outfit på dig idag, vill ha allt :-)) Trist kommentar du fick, bra att du står på dig! Jag tokgillar din blogg och stil, både gällande inredning och klädstil, och inte minst all feelgood man får när man kikar in här. Skickar en stor Kram till dig rara Petra, Kraaaam Paula

House number 11 sa...

Vilken fin bild på dig och Bea!
Och du, jag förstår att det inte känns bra med taskiga kommentarer, men avundsjuka och taskmörtar kommer det alltid att finnas! Försök strunta i dem! Svårt, jag vet, men du, du är så fantastisk och inspirerar så många! Härligt!
Tack för det!
Kram Jenny

En blandad kompott sa...

Alltid tråkigt med dumma kommentarer och dumma människor men man får försöka släppa det och gå vidare....
Däremot av det lilla du skrev av händelsen och att det verkar vara samma återkommande person som skriver dumma saker så tror jag att du gör det värre att svara på tal så här med den personen,det är ju helt klart inte en frisk person och han/hon har gått över gränsen,säkert för länge sedan men definitivt vid köns ord...

Det är bra med den nya lagen som har kommit,så man kan göra nåt åt detta, men vänd dig och gör det på ett bättre och lagligt sätt,om det skulle bli värre,det ser liksom inte bra ut att "diskutera"här ,men med det menar jag inte att man ska vara tyst,bara lite försiktig!det kanske blir värre...
Hoppas du förstår vad jag menar!
Kram på dig och din härliga blogg...

federica b sa...

Hello I am writing from Italy , congratulations for your wonderful blog, I will follow you for a long time but I've never left a message, the home of Gotland left me speechless, it is wonderful. I'd love to travel to Sweden with my whole family!
Good day!

Anonym sa...

En låt dyker upp i mitt huvud: "Avundsjuk,jag är så avundsjuk...". Kram på dig!

Madame Edith sa...

Tror som flera andra att det är någon som är avundsjuk på dig helt enkelt!

Kram/M

Anonym sa...

För mig är du en fantastisk inspirationskälla! Följer din blogg dagligen. Är fascinerad och beundrar din energi och positivitet. Hur kan man sprida sån glädje som du gör via en dator? Man känner det i sitt hjärta. Angående den otrevliga "anonyma" typen. Försök och inte bry dig. Troligtvis går personen "igång" på dina motkommentarer. Han/hon/hen får uppmärksamhet då, på ett sjukt tillfredsställande sätt. Det går inte att nå personen i dens medvetande. Personen är troligen för psykiskt sjuk för det. Så bara ignorera/radera, ett tips;-)
Stor Kraaaam till dig och din familj

Smilla sa...

Lille Beabus er vakker vakker! God helg til deg og dine fininger :-)

Annika sa...

Så fina ni är båda två!! :) Och jag tycker som du, varför vara inne och läsa en blogg om man inte tycker om det man läser. Det är ju bara att låta bli att gå in där igen då. Jag tycker iaf att du har en underbar blogg. Ha en fin dag!! Kram

Anonym sa...

Snyggaste kläderna!
Mvh Linda

Monica A. sa...

Läser din fina blogg varje dag. Trist med sura kommentarer... Dock blir man glad av alla andra sunda och trevliga tjejer som kommenterar här!

Kattis A sa...

Folk är så konstiga. Tänk bara att de är rädda, tråkiga avundsjuka små själar som inte skulle våga säga något till dig utan att vara anonym. Helt otroligt. Inget att lyssna på. Tycker du är jätteduktig och din blogg är jättefin.

Keep up the good work!

Anonym sa...

Vill bara skicka dig en stor kram och önska en skön helg!!

Philia sa...

Tusen tack girls för ett peep och supersöta hälsningar!!! Ni är bäst - ni vet det va?:)

Stor Kram till er alla!

P

Anonym sa...

Åh! Påskharen kom och tog alla nappar från min snart 3-åring och sen har i varit bortresta under påsken så lägg-rutinerna var inte de vanliga. Nu frågar hon inte längre efter nappen, har gått jättebra! Hoppas att haren har tagit dagis-nappen med, och att det går bra. Lycka till att sluta!
/Lena

Anonym sa...

skitsnygg "dagens".

Anonym sa...

Håller med 'En Blandad Kompott'. Var försiktig, psykiskt sjuka människor är inget att leka med då deras verklighetssyn oftast är helt snedvriden. Mao man vet aldrig vad som kan hända.
Sköt om dig och familjen!

Mvh. Suz, Jakobstad, Finland

p.s. Hos oss hade 'tandläkaren' hämtade napparna hemifrån, under tiden minstingen var på dagis, ;)

Anonym sa...

Hej!
Såå himla snygg du är,gillar kläderna mkt!!!!
Tack för en härlig blogg:-))))
Kram Therse S

VivanDivanGoesFashion sa...

Usch vad trist att du ska behöva stå ut med såna otrevligheten. Rena rama elakheterna som inte har nåt här att göra. Skönt att du verkar ta det med ro men förstår att det känns. Usch och fy säger jag. Underbart snygg är du som vanligt i dun stass och lilltjejen helt bedårande söt
Kram
/Vivvi