fredag 10 augusti 2012

SPÖKSLOTTET

.
.
.


På Ångsöslott som är det mest creepy slottet i hela Sverige! (ja om man bortser från Teleborgsslott där vi sov över tidigare denna sommar...)




God Kväll vackra bloggläsare!



Efter en myyysig fredagskväll med bara la familia och med massa gott att äta så måste jag ju göra en liten uppdatering innan jag kryper ner i sköna sängen jag också (zzz, är såå pömsig just nu..)

På utflykten ut till landet idag tog jag med mig mina skatter på en tur till ett av Västmanlands finfina slott som ligger på på Ängsö! Det slottet har jag besökt flera ggr och jag hört många spökhistorier om det sen jag var liten och gick i skolan (gick i samma klass som en Piper och har alltid vetat att det "tokspökar där") Kan allt om slottshistorierna som "Djävulstenen och de dödas Julotta i slottskyrkan" osv osv... Tänkte att mina älsklingar också skulle få höra lite om allt detta spännande ! (Hm, kanske var jag lite föör ivrig;)






Jaa, här är det! Kom vi tittar på spöken!!!




En gång för lääänge sen...




Vettskrämda skatter på trappen till slottet. Kom nu går vi in, det är ju jättekul det här! (Obs, de spexar för kameran:)




Britta Båååååt, legendarisk gengångare...




Min små sessor hittar en spegel, som inte var någon vanlig spegel...




Trulle läser högt om hur grevinnan blev antastad av de döööda...
.



Mooooahahaha (dagens byxor Hunky Dory Tullhuset, top 2nd Day Creative Lounge, sjal Beck söndergaard och väska Mulberry)




Grevens tärningsspel med djävulen resulterade visst i riktiga hemskheter minsann, där ser man.





Lo Lo lekte grevinna och sa att allt var uuutsökt och dansade piruetter runt runt på salsgolven..




Medans prinsar och grevar och baronessor och andra prusseluskor tittade ner på oss från väggarna...




Och smådjävlar...




Spooky, vi hörde mystiska ljud jag och Lo Lo som jag faktiskt inte riktigt vet vad det var!




Tom Trulle blev fångad av stämningen! Ängsö är verkligen ett magiskt litet slott...




Där man kan äta spök-kladdkaka också..




och smaska glass i lilla slottskafeét när man måste ta igen sig efter alla läskigheter!




Sen tog vi en sväng förbi favoriten Max på vägen hem till skatternas stora glädje.




och körde grimastävling..




och Lo Lo vann som alltid stort med klassiska "Dr Evil" (hon kör jämnt den haha:)




Sov nu så gott alla så ses vi imorgon!



KRAM




.

22 kommentarer:

Välkommen Hem! sa...

Ni hinner med så himla mycket kul! Skojig utflykt och härliga bilder, som alltid!
Kram och ha en finfin helg!
Judita

livinganddreams.blogspot.com sa...

Vilket fint om än så läskigt slott!
Får nog besökas, gillar också slottsutflykter.

Måste säga att du ser helt fab ut i din nya hårfärg!

Natti natti!
Kram Tess

helen by the westcoast sa...

Har du färgat ögonbrynen också?

Krissy sa...

What a gorgeous retell of your day. You are a wonderful mum, and your little treasures are just gorgeous little people :)
You should be a very proud mama.
Thanks for sharing your days and adventures.
Hugs to you all xoxo

Att vara någons fru sa...

Ha ha underbart ju! Vem vill inte hänga på ett spökslott liksom?

Anonym sa...

Riktigt mysigt inlägg!

Lena - gott för själen sa...

Ängsö slott är jätteläckert. Vilken rolig dag ni verkar ha haft. Sitter här och ler.

Kram Lena

Unknown sa...

Vilka underbara bilder!
Jag älskar allt vad spöken heter, tycker det är mysigt på nåt sätt :)
Nu kommer du säkert tycka att jag är knäpp och inte tro mig, men jag har faktiskt sett ett spöke på riktigt!
Det är helt sant och var i min och J:s gamla etta i ett 1800-talshus här i Gbg. J bara hånskrattar när jag berättar, han tror mig inte för fem öre och jag förstår honom för jag brukade fnysa åt folk som sa att de sett spöken..tills jag såg ett. Jag minns det som igår och skulle kunna måla exakt hur hon såg ut, den där kvinnan, med långt vitt hår, som stod och tittade sig i spegeln, den där natten på toa.. och nej jag gick inte i sömnen..

Ha en fin dag,
kram Catta

Anonym sa...

Härliga bilder!

Mormorsglamour- pyssel och inredning sa...

Vilken toppendag ni verkar haft. Såna utflykter är ju tok spännande och det är såna spännande saker man kommer ihåg resten av livet.
Kram

Anonym sa...

Hej hittade precis hit när jag letade saker till min fru. Har 3 frågor från tidigare blogg bilder som jag hoppas kan få svar på. Jag undrar vart jag kan få tag på den (järn) korgen som du krattar löv i samt har ved i, sen vart den stora svart/vit randiga mattan o tavlan med "garn nystan" på ved vit ram kommer ifrån?? Som sagt så tacksam för svar! Ska tipsa min fru om din blogg!! Med vänlig hälsning, Marcus

Anonym sa...

Vilken spännande utflykt:)! Å du passar finfint i din nya hårfärg:)!! Trevlig helg! Kram jecka Finland

En blandad kompott sa...

Vilken härlig och spännande utflykt för barnen,det måste vara uppskattat!
Ha en bra dag!
Kramar...

Maria - Wikers Liv sa...

Härligt rolig dag ni hade!
Kan man gå guidad tur på det slottet?
Jag och Mannen i mitt liv gillar att besöka olika slott, och det är alltid så intressant att gå med en bra guide :)
Annars kanske du kan guida ;) hihi :) , som känner väl till slottet :)
Ha en fin lördag!
Kram /Maria

Anonym sa...

Gillar att du brukar skriva vart kläderna kommer ifrån. Vart kommer Beas jumpsuit ifrån? Söt!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vi har också besökt Ängsö slott: Jättefint och lite läskigt på samma gång... Vackra bilder!

Kram
Petronella

Malenamis mamma sa...

Härligt!!

Lifestyle By Lena sa...

Men du vilken ställe, måste ju bara besökas. Tyckte barnen det var läskigt?
Njut av kvällen!

Kram

Malenami sa...

Underbara bilder! Och vilket scary ställe ;)
Barnen och du är så vackra!
Kramar!

mariaemb. sa...

Jag har spenderat alla somrar under min uppväxt på Ängsö så hela ön, slottet och fam Piper ligger mig varmt om hjärtat. Vi var alltid på det stora midsommarfirandet där på ängen nedanför slottet tillsammans med andra familjer som haft torp och sommarstugor på ön i generationer. Sitter nästan och blir lite nostalgisk nu. Det var ett par år sedan jag var där sist trots att min morbror har kvar torpet. Efter att ha sett dina fina bilder måste jag nästan åka dit innan sommaren är slut.

Kram Maria

Liselott sa...

En Piper som följer dig är iaf inget spöke...;-) Hoppas ni hade en fin dag på Ängsö:-)
Kram Liselott P <3

Anonym sa...

Läckra bilder! (...som alltid:)). Vilken färg har du på 2and Day-topen?
Har själv en i vitt som jag älskar och har använt jättemycket:)